Ekonomi Bakanlığından: İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2017/14) Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, Sasa Polyester
Sanayi A.Ş. tarafından gerçekleştirilen başvuruya istinaden Kore Cumhuriyeti
ve Endonezya Cumhuriyeti menşeli “poliesterlerden sentetik devamsız
lifler” ürününe yönelik yürürlükte bulunan dampinge karşı önleme
ilişkin olarak nihai gözden geçirme soruşturması açılması ve açılan
soruşturmanın usul ve esaslarının belirlenmesidir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi
Hakkında Kanun, 20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
konulan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar ve
30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında
Yönetmeliğe dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde geçen; a) Bakanlık: Ekonomi Bakanlığını, b) Endonezya: Endonezya Cumhuriyetini, c) Genel Müdürlük: Bakanlık İthalat
Genel Müdürlüğünü, ç) Güney Kore: Kore Cumhuriyetini, d) NGGS: Nihai Gözden Geçirme
Soruşturmasını, e) GTİP: Gümrük Tarife İstatistik
Pozisyonunu, f) Sasa: Sasa Polyester
Sanayi A.Ş.’yi, g) Yönetmelik: 30/10/1999 tarihli
ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında
Yönetmeliği, ğ) YÜD: Yerli Üretim Dalını, ifade eder. Önlem konusu ürün MADDE 4 – (1) Önleme tabi ürün, 5503.20.00.00.00 GTİP’i altında
sınıflandırılan “poliesterlerden” madde tanımlı poliesterlerden sentetik
devamsız lifler (poliester elyaf)’dir. (2) Bahse konu GTİP yalnızca bilgi
amaçlı verilmiş olup bağlayıcı mahiyette değildir. (3) Önleme tabi ürünün Türk Gümrük
Tarife Cetvelinde yer alan tarife pozisyonunda ve/veya eşya tanımında
yapılacak değişiklikler bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil
etmez. Başvurunun temsil niteliği MADDE 5 – (1) Başvuru aşamasında sunulan delillerden, başvuru
sahibi firmanın Yönetmeliğin 18 inci ve 20 nci maddeleri
çerçevesinde yerli üretim dalını temsil niteliğini haiz olduğu anlaşılmıştır.
Bu kapsamda Sasa firması bu Tebliğin ilgili bölümlerinde YÜD olarak
anılacaktır. (2) Söz konusu başvuru, Ertona Tekstil
Plastik Geri Dönüşüm San. ve Tic. A.Ş., Gama Recycle Elyaf ve
İplik Sanayi A.Ş., Koza Polyester San. ve Tic. A.Ş. ve Yılmaz
Ambalaj Atıkları Geri Dönüşüm San. ve Tic. Ltd.Şti. tarafından
desteklenmiştir. Mevcut önlem MADDE 6 – (1) 13/3/2000 tarihli ve 23992 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ
(2000/2) ile tamamlanan soruşturma sonucunda Güney Kore ve Endonezya menşeli poliester elyaf
ithalatında CIF bedelin %6,2-%37,4 arası oranlarda dampinge karşı önlem
yürürlüğe konulmuştur. (2) 8/9/2006 tarihli ve 26283
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin
Tebliğ (Tebliğ No: 2006/26) ile tamamlanan NGGS sonucunda söz
konusu önlem oranları %6,2-%12 arasında değiştirilerek önlem devam etmiştir. (3) 16/5/2012 tarihli ve
28294 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin
Tebliğ (Tebliğ No: 2012/11) ile tamamlanan ikinci NGGS sonucunda
söz konusu önlem oranları %6,2-%12 arasında olmak üzere önlemin devamına
karar verilmiştir. Gerekçe MADDE 7 – (1) Yönetmeliğin 35 inci maddesinin ikinci
fıkrası hükmünce, 14/7/2016 tarihli ve 29770 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin
Tebliğ (Tebliğ No: 2016/32) ile mevcut önlemlerin yürürlükten
kalkacağı ve ilgili ürünün yerli üreticilerinin mevzuatta öngörülen sürelerde
yeterli delillerle desteklenmiş bir başvuru ile NGGS açılması talebinde
bulunabilecekleri duyurulmuştur. (2) Mezkûr ilanı müteakip YÜD
tarafından iletilen başvuruların incelenmesi neticesinde, Güney Kore ve
Endonezya menşeli önleme konu ürün için uygulanan dampinge karşı
önlemin yürürlükten kalkması halinde dampingin ve zararın devam etmesi veya
yeniden meydana gelmesinin muhtemel olduğuna ilişkin olarak bir NGGS
açılmasını haklı kılacak bilgi, belge ve delillerin mevcut olduğu
anlaşılmıştır. Karar ve işlemler MADDE 8 – (1) Yapılan inceleme sonucunda, NGGS
açılabilmesi için yeterli bilgi, belge ve delillerin bulunduğu
anlaşıldığından, İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu kararı ve Ekonomi
Bakanının onayı ile Güney Kore ve Endonezya menşeli önlem konusu ürüne
yönelik olarak Yönetmeliğin 20 nci maddesinin beşinci fıkrası ve 35
inci maddesi çerçevesinde bir NGGS açılmasına karar verilmiştir. (2) Soruşturma, Genel Müdürlük
tarafından yürütülür. Soru formları ve bilgilerin
toplanması MADDE 9 – (1) Soruşturma açılmasını müteakip, başvuruda
belirtilen ve Bakanlıkça tespit edilen soruşturmaya konu ürünün bilinen
ithalatçılarına, soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen
üretici/ihracatçılarına ve soruşturmaya konu ülkelerin Ankara’daki
Büyükelçiliklerine soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimde bulunulur. (2) Bildirimde, soruşturma açılış
Tebliği, başvurunun gizli olmayan özeti ve soru formlarına erişim hususunda
bilgiye yer verilir. (3) Bakanlıkça tespit edilememesi
nedeniyle bildirim gönderilemeyen veya kendilerine bildirim ulaşmayan diğer
ilgili tarafların soru formuna Bakanlığın internet sayfasındaki ilgili
bölümden erişmeleri mümkündür. (4) Soruşturmaya ilişkin yazılı ve
sözlü iletişim Türkçe yapılır. İlgili tarafların soru formuna ilişkin
yanıtlarını ve bu yanıtlar dışında kalan tüm bilgi, belge, görüş ve
taleplerini yazılı olarak Türkçe sunmaları gerekir. Türkçe dışında bir dilde
sunulan yanıt, bilgi, belge, görüş ve talepler dikkate alınmaz. (5) İlgili taraflar, soru formunda
istenilen bilgiler haricinde soruşturmayla ilgili olduğu düşünülen diğer
bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici deliller ile birlikte Genel
Müdürlüğe yazılı olarak 10 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen süre
içerisinde sunabilir. (6) Soruşturmanın sonucundan
etkilenebileceklerini iddia eden; ancak bu maddenin birinci fıkra ve üçüncü
fıkra kapsamına girmeyen meslek kuruluşları, tüketici dernekleri, üretim
dalındaki işçi veya işveren sendikaları, ürünü girdi olarak kullanan
işletmeler gibi diğer ilgili taraflar görüşlerini Genel Müdürlüğe yazılı
olarak 10 uncu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde
sunabilir. (7) İlgili taraflarca soru formuna
verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan diğer bilgi, belge ve görüşler
ile destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe yazılı olarak sunulur. Yazılı
sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı, adres bilgileri, elektronik
posta adresi, telefon ve faks numaraları belirtilir. (8) Soruşturma süresince Yönetmeliğin
22 nci maddesinin ikinci fıkrası çerçevesinde gizlilik kaydıyla
verilen her türlü bilgi, belge ve görüşün gizli olmayan bir özeti sunulur.
Gizli olmayan özet, esas bilginin makul ölçüde anlaşılmasına olanak
sağlayacak ayrıntıda olur. İlgili taraflar, istisnai hallerde bu bilgilerin
özetlenemeyecek nitelikte olduklarını belirtebilir. Bu gibi istisnai
durumlarda, bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte olmasının nedenlerinin
belirtilmesi gerekir. Süreler MADDE 10 – (1) 9 uncu maddenin birinci fıkrasında belirtilen
bildirimin gönderildiği bütün ilgili taraflar için soru formunu cevaplandırma
süresi, soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği tarihten
itibaren posta süresi dâhil 37 gündür. (2) 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasında
yer alan bildirimin gönderilemediği ilgili taraflar ile beşinci fıkrasında
belirtilen bütün ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini ve soru
formuna ilişkin cevaplarını bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren başlayacak
37 günlük süre içerisinde sunabilir. (3) Soruşturmanın sonucundan
etkilenebileceklerini iddia eden 9 uncu maddenin altıncı fıkrası kapsamına
giren diğer ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini bu Tebliğin
yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın akışını etkilemeyecek şekilde soruşturma
süreci içerisinde sunabilir. İşbirliğine gelinmemesi MADDE 11 – (1) Yönetmeliğin 26 ncı maddesi hükmü
çerçevesinde, ilgili taraflardan birinin verilen süreler dâhilinde ve
istenilen biçimde gerekli bilgi ve belgeleri sağlamaması ya da bu bilgi ve
belgelere erişimi reddetmesi veya soruşturmayı engellediğinin anlaşılması
veya yanlış ya da yanıltıcı bilgi vermesi hallerinde söz konusu taraf
işbirliğine gelmemiş sayılır. Bu gibi hallerde soruşturma kapsamındaki geçici
veya nihai belirlemeler, olumlu ya da olumsuz şekilde, mevcut verilere göre
yapılır. (2) İlgili tarafların işbirliğine
gelmemesi veya kısmen işbirliğine gelmesi halinde bahse konu taraf için
soruşturmanın sonucu işbirliğine gelinmesine nazaran daha az avantajlı
olabilir. Meri önlemin uygulanması MADDE 12 – (1) Yönetmeliğin 35 inci maddesinin dördüncü
fıkrası uyarınca meri önlem soruşturma sonuçlanıncaya kadar yürürlükte
kalmaya devam eder. Yetkili merci ve adresi MADDE 13 – (1) Soruşturmayla ilgili bilgi ve belgeler ile
görüşlerin aşağıda belirtilen yetkili mercie iletilmesi gerekir. T.C. Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü Damping ve Sübvansiyon Araştırma
Dairesi Söğütözü Mah. 2176 Cad. No: 63
Çankaya/ANKARA Faks: +90 312 204 86 33 E-posta: ngs144@ekonomi.gov.tr Soruşturmanın başlangıç tarihi MADDE 14 – (1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış
kabul edilir. Yürürlük MADDE 15 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 16 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı
yürütür. 12 Mayıs 2017 CUMA Resmî Gazete Sayı : 30064 |