Güncel:
31/12/2024 |
|
İTHALATTA STANDARTLARA UYGUNLUK DENETİMİ
TEBLİĞİ (ÜRÜN
GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ: 2025/1) Amaç ve
kapsam MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, Ek-1’de
standardı yer alan ürünlerin, ithalatta ilgili standartlara veya teknik
mevzuata uygunluğunun denetlenmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. (2) Bu Tebliğ,
Serbest Dolaşıma Giriş Rejimine tabi tutulacak ürünleri kapsar. (3) Bu Tebliğ,
Hariçte İşleme Rejimi uyarınca ihraç edilip geri gelen eşyaları kapsamaz. Dayanak MADDE 2- (1) Bu Tebliğ, 1 sayılı
Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 455 inci
maddesine, 5/3/2020 tarihli ve 7223 sayılı Ürün Güvenliği ve Teknik
Düzenlemeler Kanununa, 14/9/2022
tarihli ve 6038 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile
yürürlüğe konulan Teknik Düzenlemeler Rejimi Kararına ve 16/8/2023 tarihli ve 32281 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dış Ticarette Teknik Düzenlemeler
Yönetmeliğine
dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3- (1) Bu Tebliğde geçen; a) AQAP
belgesi: Millî Savunma Bakanlığı tarafından verilen, “Endüstriyel Kalite
Güvence Seviye Belgesi”ni, b) A.TR Dolaşım
Belgesi: Türkiye veya Avrupa Birliği’nde serbest dolaşımda bulunan eşyanın
Gümrük Birliği çerçevesinde tercihli rejimden yararlanabilmesini sağlamak
üzere, gümrük idaresince ya da bu idare tarafından yetki verilmiş
kuruluşlarca düzenlenip gümrük idaresince vize edilen belgeyi, c) Bakanlık:
Ticaret Bakanlığını, ç) Denetim
Birimi: Türk Standardları Enstitüsünü, d) Dış
Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS): Ürün Güvenliği ve Teknik
Düzenlemeler Mevzuatı uyarınca yürütülen denetim, uygunluk ve izin
işlemlerinin, elektronik ortamda ve risk esaslı olarak yapılması amacıyla
kurulan internet tabanlı uygulamayı, e) Fiili
denetim: Belge kontrolü, işaret kontrolü, fiziki muayene ve laboratuvar
testinden biri veya birkaçını, f) Geri gelen
eşya: 7/10/2009 tarihli ve 27369 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Gümrük Yönetmeliğinin 446 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (c)
bentlerinde tanımlanan nedenlerle geri gelen daha önce ihraç edilmiş eşyayı, g) GMP belgesi:
Sağlık Bakanlığı tarafından ilaç sanayicilerine verilen ve üretimin her
aşamasında gerekli kalite kontrolünün yapıldığını gösteren “İyi İmalat
Uygulamaları Belgesi”ni, ğ) Kapsam dışı:
GTİP olarak Ek-1’de yer almakla birlikte; ilgili GTİP’in
karşısında belirtilen standartlar kapsamına girmeyen veya Bakanlıkça bu
Tebliğ kapsamında denetimi hedeflenmeyen ürünü, h) Kullanıcı:
TAREKS aracılığıyla firmalar adına işlem yapmak üzere yetkilendirilmiş
kişileri, ı) Risk: Bu
Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerin tabi bulundukları standart veya
standartlara uygun olmama ihtimalini, i) Risk
analizi: Ek-1’de yer alan ürünlerin risk derecesini ve fiili denetime
yönlendirilip yönlendirilmeyeceğini belirlemek amacıyla, TAREKS’te
firma hakkındaki bilgiler; geçmişte yapılan ithalat denetimleri ile piyasa
gözetimi ve denetimi sonuçları; imalatçı veya ithalatçı firma ya da
kullanıcısı; giriş gümrüğü, ürünün cinsi, markası, modeli, fiyatı ve miktarı;
menşe, çıkış, sevk veya ticaret yapılan ülke ve risk tespiti için
kullanılabilecek diğer bilgilerden hareketle yapılan işlemi, j) TSE: Türk Standardları Enstitüsünü, ifade
eder. TAREKS ve
firma tanımlaması MADDE 4- (1) Ek-1’de standardı yer alan
ürünlerin ithalat denetimiyle ilgili tüm işlemler, TAREKS üzerinden ve risk
analizine göre yapılır. (2) Bu Tebliğ
kapsamı ürünleri ithal etmek isteyen firmaların, 29/12/2011 tarihli ve 28157
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol
Sistemi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2011/53) çerçevesinde TAREKS’te
tanımlanması ve firma adına TAREKS’te işlem yapacak
en az bir kullanıcının yetkilendirilmiş olması gerekir. İthalatçının
başvurusu MADDE 5- (1) Bu Tebliğ kapsamındaki
denetimler, Gümrük Yönetmeliğinin 181 inci maddesinin dördüncü fıkrası
çerçevesinde gümrük beyannamesinin tescili öncesinde yapılır. (2) Kullanıcı,
Bakanlık internet sayfasının “E-işlemler” kısmında yer alan “Dış Ticarette
Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS) Uygulaması” bölümünü veya e-Devlet
kapısını kullanarak TAREKS üzerinden ithal partisine ilişkin bilgi ve Ek-2’de
belirtilen belgeleri yükleyerek başvurusunu yapar. (3) Başvuru
üzerine, TAREKS tarafından firmaya, ilgili denetim birimi nezdindeki
işlemlerini takip edebilmesi amacıyla bir başvuru numarası verilir. (4) Beyan
edilen bilgi ve belgelerin doğru, eksiksiz ve zamanında sunulmasından firma
ve kullanıcı sorumludur. Muafiyetler
ve istisnalar MADDE 6- (1) 12/3/2021 tarihli ve 31421
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Düzenlenmemiş Alanda Karşılıklı
Tanıma Yönetmeliği kapsamındaki
ürünlere yönelik muafiyet ve istisnalar aşağıda belirtilmiştir: a) Düzenlenmemiş Alanda Karşılıklı
Tanıma Yönetmeliğinin 5 inci
maddesinin gereğini yerine getirmek üzere, ithal edilecek ürünün AB’de
serbest dolaşıma girmiş A.TR Dolaşım Belgeli bir ürün olması ve bu durumun
kullanıcı tarafından TAREKS’te beyan edilmesi
halinde ithal edilebileceğine dair TAREKS referans numarası doğrudan
oluşturulur. b) Ancak Bakanlık (a)
bendinde belirtilen ürünü, Düzenlenmemiş Alanda Karşılıklı
Tanıma Yönetmeliğinin İkinci
Bölümünde belirtilen usul ve esaslara uyarak değerlendirmeye tabi tutabilir
ve bunun sonucunda bu Tebliğ tarafından aranan koruma düzeyini eşdeğer ölçüde
sağlamadığını tespit ederse ürünün piyasaya arzını
yasaklayabilir veya koşula bağlayabilir. (2) Bakanlığın
esas aldığı miktarlara göre parti teşkil etmeyen eşya olarak değerlendirilen
ürünlerin ithal edilebileceğine dair TAREKS referans numarası doğrudan
oluşturulur. (3) Yatırım
teşvik mevzuatı kapsamında yapılan makine ve teçhizat ithalatında, 30/5/2013
tarihli ve 6491 sayılı Türk Petrol Kanunu kapsamı ürünlerin ithalatında,
Millî Savunma Bakanlığınca yapılan ithalatta ve AQAP belgeli kurum ve
kuruluşlar adına Savunma Sanayii Başkanlığınca yapılan ithalatta TAREKS
üzerinden başvuru yapılmaz, ithalat işlemleri 11 inci maddeye göre
sonuçlandırılır. (4) AQAP veya
GMP belgesi sahibi sanayicilerin kendi ihtiyaçları için Ek-1’de standardı yer
alan ürünlerden yapacakları ithalatta, firmalarca Bakanlığa sunulan AQAP veya
GMP belgelerinin TAREKS’te tanımlanmasını müteakip
ithal konusu her ürün için doğrudan oluşturulan TAREKS referans numarası,
içinde bulunulan yılın sonuna kadar aynı ürünlerin müteakip ithalatında
kullanılır. (5) Otomotiv ya
da iki veya üç tekerlekli motorlu araç üretimine münhasır “İmalat Yeterlilik
Belgesi” veya “Tip Onayı Belgesi” sahibi sanayicilerin ve bu sanayici
firmalar adına ithalat yapan firmaların, söz konusu sanayici firmaların
ihtiyaçları için Ek-1’de standardı yer alan ürünlerden yapacakları ithalatta,
firmalarca Bakanlığa sunulan ilgili belgelerin TAREKS’te
tanımlanmasını müteakip ithal konusu her ürün için doğrudan oluşturulan
TAREKS referans numarası, içinde bulunulan yılın sonuna kadar aynı ürünlerin
müteakip ithalatında kullanılır. (6) Ek-1’de
standardı yer alan ürünlerin, TSE markalı ürünlerin bünyesinde girdi olarak
kullanılmak amacıyla ithal edilmek istenmesi halinde, TSE ile aralarında
marka kullanım sözleşmesi bulunduğu TSE tarafından Bakanlığa bildirilen
sanayicilere, her ithal partisi için, marka kullanım sözleşmesinin süresiyle
sınırlı olmak üzere, ürünün ithal edilebileceğine dair TAREKS referans
numarası doğrudan oluşturulur. (7) Gümrük Yönetmeliğinin 446 ncı
maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (c) bentlerinde tanımlanan
nedenlerle geri gelen daha önce ihraç edilmiş eşya için TAREKS üzerinden
başvuru yapılmaz, ithalat işlemleri 11 inci maddeye göre sonuçlandırılır. (8) 29/9/2009
tarihli ve 2009/15481 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararı ile yürürlüğe konulan 4458 sayılı Gümrük Kanununun
Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkındaki Kararın beşinci kısmında belirtilen eşyanın
ithalatında TAREKS üzerinden başvuru yapılmaz, ithalat işlemleri 11 inci
maddeye göre sonuçlandırılır. (9) Risk
analizine göre yapılacak değerlendirmede; birinci, ikinci, dördüncü, beşinci
veya altıncı fıkra kapsamına giren ürünler de fiili denetime
yönlendirilebilir. Kapsam dışı MADDE 7- (1) Başvuru konusu ithalat
partisine ilişkin kapsam dışı beyanı, ithalatçı firma tarafından ilgili
gümrük idaresine yapılır. Kapsam dışı kararına yönelik değerlendirme öncelikli
olarak ilgili gümrük idaresince yapılır. (2) İlgili
gümrük idaresi tarafından başvuru konusu ithalat partisinin bu Tebliğ
kapsamında yer aldığına karar verilmesi durumunda, kapsam değerlendirmesi
ilgili denetim biriminin teknik incelemesi neticesinde de belirlenebilir. Risk analizi MADDE 8- (1) Fiili denetime yönlendirilen
ürünler, kullanıcıların TAREKS üzerinden beyan ettiği bilgiler çerçevesinde,
risk analizine göre belirlenir. (2) Risk
analizinde kullanılacak kriterler, gerekli görülmesi halinde, Sanayi ve
Teknoloji Bakanlığı, TSE ve ilgili diğer tarafların da görüşü alınarak
Bakanlıkça belirlenir. (3) TAREKS ve
Ulusal Piyasa Gözetimi ve Denetimi Bilgi Sistemi (PGDBİS) arasında veri
akışının sağlanmasıyla, bu Tebliğ kapsamı ürünlerin piyasa gözetimi ve
denetimi ile ithalat denetimlerine ilişkin veriler, PGDBİS’e
iletilir. (4) Risk
analizi sonucunda fiili denetime yönlendirilmeyen ürünlerin ithal
edilebileceğine dair TAREKS referans numarası doğrudan oluşturulur. Fiili
denetim MADDE
9- (1) Fiili
denetime yönlendirilen ürünler için, Ek-2’de belirtilen belgeler başvuru günü
dâhil yirmi iş günü içerisinde elektronik ortamda TAREKS’e
yüklenir ve TAREKS’te talep edilmesi halinde sistem
tarafından ilave süre verilir. İlgili belgelerin sisteme süresi içerisinde
yüklenmemesi halinde başvuru olumsuz olarak sonuçlanır. (2) Firmalardan
ilave bilgi ve belge istenebilir. (3) Fiili
denetim; a) Ek-1 kapsamı
standart veya standartlara veya, b) Uluslararası
Standardizasyon Teşkilatı (ISO), Avrupa Standardizasyon Komitesi (CEN),
Uluslararası Elektroteknik Komisyonu (IEC), Avrupa Elektroteknik
Standardizasyon Komitesi (CENELEC), Avrupa Telekomünikasyon Standartları
Enstitüsü (ETSI) standartlarına ya da uluslararası kuruluşlarca veya
uluslararası anlaşmalarla belirlenen kriterlere, göre
yapılabilir. (4) Aşağıdaki
hallerde uygunluk denetimine esas teşkil eden standartlardaki testlerin
tamamı veya bir kısmı için, Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK)’ndan veya Avrupa Birliği ülkelerinin, eşdeğerlik
incelemesi olumlu tamamlanmış ulusal akreditasyon kuruluşlarından akredite,
Türkiye’de veya Avrupa Birliği ülkelerinde yerleşik bir uygunluk
değerlendirme kuruluşundan alınmış raporların elektronik ortamda TAREKS’e yüklenmesi yeterlidir: a) Testlerin
yurt içinde yapılamaması. b) Testlerin
ürünün hammaddesi üzerinden yapılmasının gerekmesi. c) Testlerin
üretim aşamasında yapılmasının gerekmesi. ç) Uzun süren
performans ve ömür testleri gerekmesi. d) Gümrüklerde
numune alımı, test numunesi hazırlanması, numunenin sevki veya bazı ürünlerde
testlerin montajdan sonra yapılmasının gerekmesi. (5) Gümrüklerde
numune alınması, test numunesi hazırlanması, numunenin sevki veya bazı
ürünlerde testlerin montajdan sonra yapılması gibi teknik problemler
karşısında dördüncü fıkranın uygulanamaması halinde Ek-3’teki taahhütname
elektronik ortamda TAREKS’e yüklenir. İlgili
denetim biriminin incelemesi sonucunda verilecek rapora istinaden, raporda
belirtilen süre içinde testin yapılması kaydıyla, mümkün olan testler
bilahare yapılmak üzere ürünün ithal edilebileceğine dair TAREKS referans
numarası oluşturulur. İlgili denetim biriminin bilahare yapacağı uygunluk
denetiminin olumsuz sonuçlanması halinde, bu durum olumsuz test raporunun
onaylı bir örneğiyle birlikte ithalatçı firmaya yazıyla ayrıca bildirilir.
Olumsuz test raporu ve firmadan alınmış diğer belgeler Bakanlık Ürün
Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğüne de gönderilir. (6) Fiili
denetim, ilgili standartta belirtilen testlerden herhangi birinden olumsuz
sonuç alınmadıkça sürdürülerek tamamlanır. (7) Fiili
denetim sonucunda ilgili standarda aykırılık tespit edilmemesi ya da ürünün
kapsam dışı olduğunun tespiti durumlarında, ürünün ithal edilebileceğine dair
TAREKS referans numarası oluşturulur. (8) İlgili
standarda aykırılık tespiti halinde fiili denetim olumsuz olarak
sonuçlandırılır ve durum ilgili denetim birimi tarafından ithalatçı firmaya
bildirilir. Test sonucuna itiraz, bu durumun ithalatçı firmaya bildirildiği
tarihten itibaren 15 iş günü içinde yapılır. İthalatçı firmanın test sonucuna
itiraz etmesi veya ürünün Ek-1’de veya üçüncü fıkrada yer alan başka bir
standarda göre tekrar denetlenmesini talep etmesi halinde, ürün ithalatçı
firma tarafından talep edilen standarda göre tekrar denetlenir. (9) İlgili
standarda veya standartlara aykırılık tespit edilmesi veya talep edilen ek
bilgi ve belgelerin süresi içerisinde TAREKS’e
yüklenmemesi durumunda, fiili denetim olumsuz olarak sonuçlandırılır. (10) TAREKS’e yüklenen, test raporu veya denetim birimince
talep edilen diğer belgelerin ilgilisince düzenlenmediğinin tespiti halinde,
diğer şartlar uygun olsa dahi fiili denetim olumsuz olarak sonuçlandırılır. Kullanıcıya
yapılan bildirimler MADDE 10- (1) Denetim sürecine ve sonucuna
ilişkin sorgulamalar TAREKS aracılığıyla yapılır. (2) Denetim
sürecine ve sonucuna ilişkin bildirimler, Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol
Sistemi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2011/53)’nin 6 ncı maddesi
kapsamında yapılan “Yetkilendirme Başvuruları” uygulamasında kullanıcılar
tarafından beyan edilen elektronik posta adresine iletilir. Kullanıcıya
ulaşmayan bildirimlerden Bakanlık sorumlu değildir. (3) Yapılan
denetimde, üründe standarda aykırılık tespit edilmesi halinde durum ayrıca
ilgili gümrük idaresine yazıyla ve sistem üzerinden bildirilir. TAREKS
referans numarasının gümrüklere beyanı MADDE 11- (1) Ürünün ithal edilebileceğine
dair TAREKS referans numarasının, gümrük beyannamesinin 44 numaralı hanesine
ithalatçı firma tarafından kaydedilmesi zorunludur. (2) TAREKS
referans numarası verildiği tarihten itibaren 1 yıl süreyle geçerlidir. (3) Yatırım
teşvik mevzuatı kapsamında yapılan makine ve teçhizat ithalatında
18010099112013019865484, Türk Petrol Kanunu kapsamı ürünlerin ithalatında
18010099122013017554484, Millî Savunma Bakanlığınca yapılan ithalatta
18010099132013016724484 ve AQAP belgeli kurum ve kuruluşlar adına Savunma
Sanayii Başkanlığınca yapılan ithalatta 18010099142013012727484 olarak
belirlenen 23 haneli TAREKS referans numarası, gümrük beyannamesinin 44
numaralı hanesine kaydedilir. (4) Gümrük
idarelerine kapsam dışı olarak beyan edilen ürünlerin ithalatında,
18010099252013015773484 olarak belirlenen 23 haneli TAREKS referans numarası,
gümrük beyannamesinin 44 numaralı hanesine ithalatçı firma tarafından
kaydedilir. Kapsam dışı olarak beyan edilen ürünlerin, gümrük gözetiminde
bulunması kaydıyla ilgili gümrük idaresince denetime yönlendirilmesi halinde,
5 inci madde çerçevesinde TAREKS üzerinden başvuru yapılır. (5) GTİP
değişikliği sonucunda bu Tebliğin eki listede yer aldığı tespit edilen
ürünlerin, gümrük gözetiminde bulunması kaydıyla, ilgili gümrük idaresince
denetime yönlendirilmesi halinde, 5 inci madde çerçevesinde TAREKS üzerinden
başvuru yapılır. (6) 4458 sayılı Gümrük
Kanununun Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkındaki Kararın beşinci kısmında belirtilen eşyanın
ithalatında, 18010099101115014436576 olarak belirlenen 23 haneli TAREKS
referans numarası, gümrük beyannamesinin 44 numaralı hanesine kaydedilir. (7) Geri gelen
eşyanın ithalatında 24010099901680104513570 olarak belirlenen 23 haneli
TAREKS referans numarası, gümrük beyannamesinin 44 numaralı hanesine
kaydedilir. İthalatçının
sorumluluğu MADDE 12- (1) İthalatçı, bu Tebliğ kapsamında
denetlensin veya denetlenmesin, ithal ettiği ürünlerin her halükârda
Ek-1’deki tabloda yer alan standartlar dâhil olmak üzere ilgili tüm mevzuata
uygun ve güvenli olmasından ve ürünlere eşlik eden belgelerin doğruluğundan, 7223 sayılı Kanun uyarınca sorumludur. (2) Ürünün
ithaline izin verilmesi veya ürüne dair TAREKS referans numarası
oluşturulması, ürünün mevzuata uygun ve/veya güvenli olduğu anlamına gelmez. (3) Bu Tebliğ
kapsamında, ürünün ithal edilebileceğine dair verilen TAREKS referans
numarası, o ürünün ithalat işlemi dışında başka bir amaçla veya ürünün
güvenli ve mevzuata uygun olduğunun ispatı olarak kullanılamaz. (4) İthal
edilmiş ürünün GTİP’inin Ek-1’de yer aldığının
sonradan yapılan kontrol sonucunda tespit edilmesi halinde keyfiyet ilgili
gümrük idaresi tarafından Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bildirilir. Sanayi
ve Teknoloji Bakanlığı, ürünün güvenli olmadığını tespit ederek gümrük
idaresine bildirmesi halinde, uygunluk değerlendirmesinin olumsuz sonuçlandığı
kabul edilir. Yaptırımlar MADDE 13- (1) Bu Tebliğe aykırı hareket
edenler ile yanlış veya yanıltıcı beyanda bulunanlar, Ek-2’de belirtilen ya
da denetim süresince talep edilen herhangi bir belgede tahrifat yapanlar veya
tahrifat yapılmış belgeyi ibraz edenler hakkında 7223 sayılı Kanun, 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanunu, Teknik Düzenlemeler Rejimi Kararının hükümleri ve ilgili diğer mevzuat
uygulanır. (2) TAREKS
üzerinden yürütülen denetimlerde, ilgili mevzuata, bu Tebliğ hükümlerine ve
bu Tebliğe ilişkin uygulamalara aykırı hareket eden kullanıcının yetkisi,
fiilin ağırlığına göre 3 ila 12 ay süreyle askıya alınır; firmanın denetim
başvuruları 6 ila 12 ay süreyle fiili denetime yönlendirilir. Bu yaptırımlar
uygulanırken belirlenen süreler ve denetim oranları, firmanın başvuru
sıklığı, varsa önceki ihlalleri ve/veya ürünün niteliği gibi hususlar dikkate
alınarak belirlenir. Yetki MADDE 14- (1) Bu Tebliğde yer alan hususlarda
uygulamaya yönelik önlem almaya ve düzenleme yapmaya Bakanlığın Ürün
Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü yetkilidir. Yürürlükten
kaldırılan tebliğ MADDE 15- (1) 31/12/2023 tarihli ve 32416
dördüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan İthalatta Standartlara Uygunluk
Denetimi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2024/1) yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş süreci GEÇİCİ MADDE 1- (1) 1/1/2025 tarihinden önce çıkış ülkesinde
ihraç amacıyla Türkiye’ye sevk edilmek üzere taşıma belgesi düzenlenmiş veya
Gümrük Mevzuatı uyarınca gümrük idarelerine sunulmuş olan ürünlerin ithalatı,
28/2/2025 tarihine kadar (bu tarih dahil) ithalatçı firmanın talebi halinde,
15 inci maddeyle yürürlükten kaldırılan İthalatta Standartlara Uygunluk
Denetimi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2024/1)’ne göre sonuçlandırılır. (2) Bu Tebliğin hükümleri,
Ek-1’de yer alan, ancak 15 inci maddeyle yürürlükten kaldırılan İthalatta Standartlara Uygunluk
Denetimi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2024/1)’nin Ek-1’inde yer almayan GTİP’ler
kapsamındaki ürünlerin ithalatında 28/2/2025 tarihine kadar (bu tarih dahil)
uygulanmaz. Bu fıkra, İstatistik Pozisyonlarına Bölünmüş
Türk Gümrük Tarife Cetvelinde yapılan değişiklikler nedeniyle farklılaşan GTİP’ler için uygulanmaz. Yürürlük MADDE 16- (1) Bu Tebliğ 1/1/2025 tarihinde
yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 17- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret
Bakanı yürütür. 31 Aralık 2024 SALI Resmî Gazete Sayı : 32769 (4. Mükerrer) |