EK 50 TRANSİT/GÜVENLİK
REFAKAT BELGESİ İÇİN AÇIKLAYICI
NOTLAR VE BİLGİLER (VERİ) Bu ek’te kullanılan “İAP”
(iş akış planı) kısaltması kağıt usulün uygulandığı durumları ifade eder. Transit/güvenlik refakat
belgesi, tüm beyan için geçerli verileri içerir. Transit/güvenlik refakat
belgesinde yer alan bilgiler, transit beyanından elde edilen bilgilere
dayanır, gerektiğinde bilgiler asıl sorumlu tarafından değiştirilir ve/veya
hareket idaresi tarafından doğrulanır. Transit/güvenlik refakat
belgesi için kullanılacak kağıt yeşil olabilir. Transit/güvenlik refakat
belgesinin basımında aşağıdakiler de dikkate alınır: 1. MRN (hareket referans numarası) MRN verilmeyen İAP durumunda
kullanılan formlar hariç, MRN ilk sayfaya ve tüm kalem listelerine, basılır. Bilgiler aşağıdaki örneğe
göre 18 basamaklı alfanümerik olarak verilir:
Alan 1 ve 2 yukarıda açıklandığı
gibidir. Alan 3’e, transit işlemi için bir
belirteç girilmelidir. Alanın kullanılma şekli, ulusal idarelerin
sorumluluğundadır, ancak belirli bir ülkede bir yıl içinde işlem gören her
bir transit işlemine ünik bir numara verilmelidir. Yetkili makamlara ait idare referans
numarasının MRN’de yer almasını isteyen ulusal
idareler, idarenin ulusal numarasını eklemek için ilk altı karaktere kadar
kullanabilir. Alan 4, tüm MRN için bir kontrol
basamağı olan bir değer girilmelidir. Bu alan tüm MRN alındığında hataların
tespit edilmesine olanak verir. MRN, “kod 128” standardı “B”
karakter seti kullanılarak barkod şeklinde de basılabilir. 2. GÜVENLİK BEYANI KUTUSU (S00): Transit/güvenlik refakat belgesi
güvenlik bilgisini içerdiğinde S kodunu belirtilir. Belge güvenlik
bilgilerini içermiyorsa, bu kutu boş bırakılır. 3. FORMLAR KUTUSU (3): – ilk alt bölüm: mevcut basılı yaprağın seri
numarası, – ikinci alt bölüm: basılı yaprakların toplam
adedi (kalem listesi dahil). 4. REFERANS NUMARALARI KUTUSU (7): LRN ve/veya UCR belirtilir. LRN – yerel referans numarası UCR – Unik
Sevkiyat Numarası 5. ALICI KUTUSUNUN SAĞINDAKİ BOŞLUKTA (8):
Kağıt usul kullanıldığında
transit/güvenlik refakat belgesinin geri gönderilmesi gereken iade nüshasında
gümrük idaresinin adı ve adresi. 6. DİĞER SCI (S32): Özel durum göstergeci kodu yazılır: A Posta ve hızlı sevkiyatlar B Gemi ve uçak kumanyası C Karayolu taşıma şekli D Demiryolu taşıma şekli E Yetkilendirilmiş yükümlü Beyan edilen diğer verilerden
çıkarılması durumunda bu kutunun doldurulması gerekmez. 7. HAREKET İDARESİ KUTUSU (C): – Hareket idaresinin referans numarası, – Transit beyanının kabul tarihi, – Varsa izinli göndericinin adı ve izin
numarası. 8. HAREKET İDARESİ KONTROLÜ KUTUSU (C): – kontrol sonuçları, – tatbik edilen mühürler veya “Mühürden
Vazgeçme ─ 99201”i gösteren “─
─” ifadesi, – gerektiğinde “Zorunlu güzergah” ifadesi. Transit/güvenlik refakat belgesi, aksi
belirtilmedikçe, üzerinde düzeltme, ekleme veya silme yapılamaz. 9. GÜZERGAHTAKİ İŞLEMLER Eşyanın hareket
idaresinden ayrılmasından varış idaresine ulaşmasına kadar geçen sürede
eşyaya eşlik eden transit/güvenlik refakat belgesine belirli bilgilerin
girilmesi gerekebilir. Bu bilgiler taşıma işlemine ilişkin olmalı ve eşyanın
yüklenmiş olduğu taşıma aracından sorumlu olan taşıyıcı tarafından ilgili
faaliyet sırasında girilmelidir. Bilgiler mürekkepli kalemle ve kitap
harfleri ile olmak koşuluyla okunaklı şekilde elle de eklenebilir. Taşıyıcılara,
eşyanın ancak aktarmanın topraklarında yapılacağı ülkenin yetkili
makamlarının izniyle yapılabileceği hatırlatılır. Söz konusu
makamlarca ortak transit işleminin normal şekilde devam edebileceğine kanaat
getirilmişse gerekli önlemler alındıktan sonra transit/güvenlik refakat
belgeleri onaylanır. Transit idaresi ya
da varış gümrük idaresi yetkili makamları transit/güvenlik refakat belgesine
eklenen bilgileri sisteme girer. Söz konusu bilgiler izinli alıcı tarafından
da girilebilir. İlgili kutular ve
yapılacak işlemler: ─ AKTARMA: 55 no.lu kutu kullanılır Aktarma kutusu (55):
Eşyanın bir taşıma
aracından diğerine ya da bir konteynerden diğerine aktarılması durumunda,
taşımacı bu kutunun ilk üç satırını doldurmalıdır. Ancak, eşyanın
karayolu taşıtları ile taşınacak konteynerlerde taşınması halinde, yetkili
makamlar, transit beyanı düzenlendiği anda hareket noktasındaki lojistik
durumunun taşıma aracının kimliğinin ve kayıtlı olduğu ülkenin belirlenmesine
imkan vermediği ve taşıma aracına ilişkin gerekli bilginin 55 no.lu kutuya
sonradan girileceğinin taahhüt edildiği durumlarda asıl sorumlunun 18 no.lu
kutuyu boş bırakmasına izin verebilir. ─ DİĞER
OLAYLAR: 56 no.lu kutu kullanılır Taşıma sırasındaki
diğer olaylar kutusu (56): Transite ilişkin
mevcut yükümlülüklere uygun olarak doldurulacak kutu. Ayrıca,
eşya bir yarı römorka yüklenmişse ve seyahat sırasında çekici değiştirilmişse
(eşya elleçlenmeksizin veya aktarılmaksızın) yeni çekicinin kayıt numarası ve
kayıtlı olduğu ülke bu kutuya girilir. Bu durumda yetkili makamların onayı
aranmaz. |