Son
Güncelleme: 19/06/2021
GÜMRÜK
GENEL TEBLİĞİ (TRANSİT REJİMİ)
(SERİ NO: 3)
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, 18/7/2011 tarihli ve 2011/2033
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı kapsamında transitine izin verilen serbest
dolaşımda bulunmayan ham petrol, nafta, fuel-oil, gazyağı, benzin, motorin ve
jet yakıtının Türkiye Cumhuriyeti Gümrük Bölgesinde karayolu veya demiryolu
ile transitinde uyulacak usul ve esasları belirlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Tebliğ, 27/10/1999 tarihli ve 4458
sayılı Gümrük Kanununun 10, 55 ve 84 üncü maddeleri, 3/6/2011 tarihli ve
640 sayılı Gümrük ve Ticaret Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi ile 2011/2033 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3-(1) Bu Tebliğde geçen;
a) Bakanlık: Gümrük ve Ticaret Bakanlığını,
b) Kaçakçılık: 4/12/2003 tarihli ve 5015 sayılı
Petrol Piyasası Kanunu ile 21/3/2007 tarihli ve 5607
sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununda belirtilen kaçakçılık suçlarını,
c) Macun: Ham petrol ve her türlü akaryakıt,
mineral yağlar ve hidrokarbonlar gibi petrol ürünleri içindeki farklı eşyanın
varlığını ve seviyesini renk değişimi ile tespit eden özel bir ürünü,
ç) Macun tahlili: Macun kullanılmak suretiyle
ham petrol veya akaryakıtın içerisinde farklı bir eşya olup olmadığının
belirlenmesi yöntemini,
d) Taşıyıcı firma: Karayolunda; taşımanın R2
yetki belgesi kapsamında yapılması halinde, R2 yetki belgesi sahibi taşıma
işleri organizatörünü; taşımanın C2 veya L2 yetki belgesi kapsamında
yapılması halinde ise C2 veya L2 yetki belgesi sahibi firmayı, demiryolunda
demiryolu tren işletmecisini,
ifade eder.
İzin ön koşulları
MADDE 4- (1) Ham petrol, benzin, nafta, gazyağı, motorin ve jet
yakıtının karayolu ve demiryolu ile transitini yapmak üzere izin başvurusunda
bulunacak firmaların en az bir senedir faaliyette bulunması, Türkiye'de
yerleşik ve Türk Ticaret Siciline kayıtlı ödenmiş sermayesinin en az
4.000.000 TL olması gerekir.
(2) Ülkemizden Irak'a yapılacak benzin, gazyağı,
motorin ve jet yakıtı veya Irak'tan ülkemize yapılacak ham petrol ve nafta
sevkiyatları ile ilgili sözleşmenin, Türkiye üzerinden transit edilmek üzere
Irak'ta yetkili Bakanlık veya Bakanlıkça bu Tebliğ kapsamdaki taşımalara
ilişkin olarak sözleşme yapma izni verilen kişiler tarafından imzalanması
şarttır. Sözleşmede izin sahibi firmanın söz konusu eşyanın sevkiyatının
Türkiye üzerinden yapılacak olduğunun, eşya miktarının ve türünün
belirtilmesi gerekir.
(3) Ham petrol, nafta, fuel-oil, gazyağı,
benzin, motorin ve jet yakıtının transitini yapacak izin sahibi ve/veya
taşıyıcı firmanın ticarete konu eşya türüne uygun ilgili kurumlardan
mevzuatları gereğince alınmış izin, ruhsat, lisans ve/veya yetki belgesi
sahibi olması gerekir.
(4) Bu Tebliğ kapsamındaki ürünlerin karayoluyla
taşınması, karayolu ile tehlikeli eşya taşınmasına uygun, Türk plakalı,
sayısal (dijital) takograf donanımlı, araç takip sistemini haiz ve 13/10/1983
tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu uyarınca muayeneleri
yapılmış araçlarla yapılır.
(5) Gürcistan'dan Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'ne
Türkiye üzerinden yapılacak motorin, benzin ve jet yakıtı sevkiyatlarına
ilişkin sözleşmelerde, yetkili Bakanlık veya Bakanlıkça yetki verilmiş
kişiler tarafından imzalanmış olma şartı aranmaz.
(6) Gürcistan'dan Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'ne
Türkiye üzerinden yapılacak taşımalarda, yabancı plakalı araçlar da
kullanılabilir. Bu durumda, aracın karayolu ile tehlikeli eşya taşınmasına
uygun, sayısal (dijital) takograf donanımlı, araç takip sistemini haiz ve
kayıtlı olduğu ülkede usulüne uygun muayenesi yapılmış olması şartı aranır.
(7) 2/3/2005 tarihli ve 5307 sayılı
Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu ve Elektrik Piyasası
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun Geçici 6 ncı maddesi kapsamında
temin edilecek olan fuel-oilin transiti için bu Tebliğin taşıyıcı ve
sürücülere ilişkin hükümleri uygulanır.
(8) Verilen izinlerin devir ve temlikine dair
müracaatlar değerlendirmeye alınmaz.
Ön izin başvurusu
MADDE 5- (1) Ham petrol, benzin, motorin, nafta, gazyağı ve jet
yakıtının transitini yapacak firma Bakanlığa (Gümrükler Genel Müdürlüğü)
örneği Ek-1'de yer alan form ile ön izin başvurusunda bulunur.
(2) İmzalanmış sözleşmenin ve yeminli tercüman
tarafından yapılmış tercümesinin noter tasdikli suretleri ön izin başvuru
formuna eklenir.
(3) Sözleşmenin Irak'ta yetkili Bakanlıkça bu
Tebliğ kapsamdaki taşımalara ilişkin olarak sözleşme yapma izni verilen
kişiler ile yapılması halinde, bu yetkinin verildiğine ilişkin belgenin
yeminli tercüman tarafından yapılmış tercümesi ile birlikte noter tasdikli
sureti de ön izin başvuru formuna eklenir.
(4) Ön izin başvurusunda bulunan firmaların
başvurularında adli takibatı devam eden bir hususa rastlanılması halinde,
adli makamlarca buna ilişkin değerlendirme sonuçlanıncaya kadar söz konusu
firmanın aynı veya benzer konuya ilişkin ön izin başvuruları reddedilir.
(5) Ön izin başvurularının kabul edilip
edilmediği başvuru sahibine bildirilir. Ön izin başvurusu reddedilen firmalar
izin başvurusunda bulunamaz.
İzin başvurusunda aranacak bilgi ve
belgeler
MADDE 6- (1) Ham petrol, benzin, motorin, nafta, fuel-oil,
gazyağı ve jet yakıtının transitini yapacak firmanın izin başvurusu
Ek-2de sayılan belgeler ve Ek-3’te yer alan taahhütname ile Bakanlığa
(Gümrükler Genel Müdürlüğü) yapılır. Demiryoluyla taşımada ek-2’de sayılan
belgelerden taşıyıcıya ilişkin belgeler aranmaz.
(2) Başvuruya ilişkin her türlü bilgi ve belge,
izne ilişkin değişiklik talepleri ile taşıyıcı firmalar ve taşımayı
gerçekleştirecek sürücülere ilişkin her türlü bilgi ve belge başvuru/izin
sahibi firma tarafından intikal ettirilir.
(3) Taşımayı gerçekleştirecek sürücülerin adı,
soyadı ve T.C. Kimlik Numaraları, anne ve baba adları ile doğum yerleri ve
tarih bilgilerinin kayıtlı olduğu liste ile bu listelere ilişkin
değişiklikler, 7 nci madde kapsamında alınacak izni müteakip, anılan
listelerin teslim tarihinden itibaren son 15 gün içerisinde alınmış “herhangi
bir adli sicil ve arşiv kaydının bulunmadığına dair” adli sicil belgeleri ile
birlikte Bakanlığa verilir.
İzin Başvurularının değerlendirilmesi
MADDE 7 - (1) Başvuru sahibi firmalar ve taşıyıcı firmalar
hakkında nihai değerlendirme yapılmadan önce, kamu düzeni ve kamu güvenliği
yönünden bu Tebliğde düzenlenen işlemleri yapmaya engel değerlendirmelerinin
olup olmadığına dair ilgili kurumların görüşü alınır.
(2) Başvuru sahibi firmanın ve/veya taşıyıcı
firmanın ulaştırma mevzuatı açısından Tebliğde düzenlenen taşımayı yapmaya
yetkili olup olmadığına ilişkin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanlığının görüşü alınır.
(3) Bu Tebliğde düzenlenen işlemleri yapmaya
engel bir hallerinin olup olmadığı hususunda sözleşme sahibi firmalar ve
taşıyıcı firmalar ile sürücüler hakkında elde edilen veriler ile Bakanlıkta
mevcut bulunan veriler tetkik edilerek nihai değerlendirme yapılır.
(4) Yapılan değerlendirme sonucunda izin
başvurusu uygun bulunanlar, başvuru sahibine ve hareket/varış gümrük
idarelerine; izin başvurusu uygun bulunmayanlar ise başvuru sahibine
bildirilir.
(5) 6 ncı maddenin üçüncü fıkrası kapsamında
alınan sürücü listeleri üçüncü fıkra kapsamında değerlendirilerek, uygun
görülenler başvuru sahibine ve ilgili hareket ve varış gümrük idarelerine
bildirilir.
(6) Demiryolu taşıyıcıları ve demiryolu araç
sürücüleri, bu madde hükümlerinden muaftır.
İznin durdurulması, askıya alınması ve
iptali
MADDE 8- (1) Bu Tebliğ kapsamında izin sahibi firma tarafından
ibraz edilen belgelerde tahrifat yapıldığının veya ibraz edilen belgelerin
sahte olduğunun veya verilen izinlerin üçüncü kişilere devredildiğinin,
verilen taahhütnameye aykırı davranıldığının, başvuru sırasında aranan
şartların kaybedildiğinin tespiti durumunda verilmiş izinler askıya alınır,
yeni izin başvuruları reddedilir.
(2) Başvuruda bulunan firmalar ile taşıyıcı
firmaların sahibi, sermayesinin yüzde onundan fazlasına sahip gerçek kişi
ortağı ile yönetim kurulu üyeleri ya da temsil ve ilzama yetkili
yöneticilerinden en az birisi hakkında kaçakçılık yapıldığı iddiasıyla dava
açılmış olması halinde mahkemelerce aksine karar tesis edilinceye kadar, söz
konusu firmaların bu Tebliğ kapsamında verilmiş izinleri askıya alınır, yeni
izin başvuruları reddedilir.
(3) Haklarında kaçakçılıktan kesinleşmiş
mahkûmiyet kararı bulunan şahısların; sahibi, sermayesinin yüzde onundan
fazlasına sahip gerçek kişi ortağı ile yönetim kurulu üyeleri ya da temsil ve
ilzama yetkili yöneticisi olduğu firmaların bu Tebliğ kapsamında verilmiş
izinleri iptal edilir. Bu tarihten sonraki başvuruları değerlendirmeye
alınmaz.
(4) Yapılan kontrollerde araç takip
sistemlerinin üçte birinin izlenebilir olmaktan çıkarıldığının tespit
edilmesi durumunda söz konusu durum düzeltilinceye kadar firmanın izni askıya
alınır.
(5) Yapılan kontrollerde münferit bir karayolu
aracındaki araç takip sisteminin izlenebilir olmaktan çıkarıldığının tespit
edilmesi durumunda söz konusu durum düzeltilinceye kadar söz konusu aracın bu
Tebliğ kapsamında taşıma yapmasına izin verilmez.
(6) Yapılan kontrollerde taşıma yapan karayolu
araç sürücüsünün araçtaki araç takip sistemini izlenebilir olmaktan
çıkardığının veya konusu suç teşkil eden herhangi bir fiilinin tespiti
halinde söz konusu sürücünün bu Tebliğ kapsamında taşıma yapmasına izin
verilmez.
İlave bilgi ve belge ibrazı
MADDE 9- (1) Bu Tebliğ kapsamında, Bakanlıkça firmalardan her
türlü bilgi ve belge istenebilir. Söz konusu bilgi ve belgeleri ibraz
etmeyenlerin izin talepleri reddedilir veya verilmiş izinleri iptal edilir.
(2) Bu Tebliğ kapsamında izin sahibi firma ve
taşıyıcı firmaların sahibi, sermayesinin yüzde onundan fazlasına sahip gerçek
kişi ortakları ile yönetim kurulu üyeleri ya da temsil ve ilzama yetkili
yöneticilerinde değişiklik olması durumunda, söz konusu değişikliğe ilişkin
Ticaret Sicili Gazetesinin bir örneğinin yayımını takip eden on gün
içerisinde Bakanlığa (Gümrükler Genel Müdürlüğü) gönderilmesi gerekir.
(3) Bu Tebliğ kapsamında izin sahibi firma ve
taşıyıcı firmaların sahibi, sermayesinin yüzde onundan fazlasına sahip gerçek
kişi ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve temsil ve ilzama yetkili
yöneticileri hakkında Cumhuriyet Başsavcılığından son onbeş gün içinde
alınmış arşiv bilgilerini içerir Adli Sicil Kaydının her takvim yılının Ocak
ayı sonuna kadar Bakanlığa (Gümrükler Genel Müdürlüğü) gönderilmesi gerekir.
(4) Bu Tebliğ kapsamında izin sahibi firma ve
taşıyıcı firmaların merkez ve şube adresleri ile iletişim bilgilerinde
değişiklik olması durumunda Bakanlığa (Gümrükler Genel Müdürlüğü) ve ilgili
gümrük ve ticaret bölge müdürlüklerine gecikmeksizin bilgi verilmesi gerekir.
Alınacak önlemler
MADDE 10- (1) Bu Tebliğ kapsamında izin verilen taşımalar
yalnızca izinde belirtilen araç ve sürücülerle aşağıda belirtilen güzergâhlar
kullanılarak yapılır ve taşıma esnasında araçlar ancak konaklama, denetleme
ve kontrol noktalarında durabilir:
a) Ham petrol, benzin, motorin, gazyağı ve jet
yakıtının transitinde çift yönlü olarak;
1) Orta Akdeniz veya Doğu Akdeniz Gümrük ve
Ticaret Bölge Müdürlükleri bağlantıları yetkili gümrük idareleri -
Bahçe-Gaziantep-Şanlıurfa-Kızıltepe-Cizre-Nusaybin-Habur Gümrük Müdürlüğü,
2) Sarp Gümrük Müdürlüğü -
Hopa-Artvin-Olur-Göle-Kars (veya Hopa-Artvin-
Ardahan-Hasköy-Susuz-Kars)-Digor-Tuzluca-Iğdır-Aralık-Dilucu Gümrük
Müdürlüğü,
3) Demiryolu aktarmalı taşımalarda; karayoluyla
Habur Gümrük Müdürlüğü- Nusaybin Cizre- Mardin Gümrük Müdürlüğü;
Mardinde yapılacak aktarma sonrası demiryolu ile, Mardin Gümrük
Müdürlüğü-Mersin Akaryakıt Gümrük Müdürlüğü,
4) Habur Gümrük Müdürlüğü-Nusaybin-Mardin-Diyarbakır-Bingöl-Karlıova
(veya Habur Gümrük
Müdürlüğü-Cizre-Midyat-Batman-Bitlis-Erciş-Ağrı)-Erzurum-Bayburt-
Gümüşhane-Trabzon Gümrük Müdürlüğü,
güzergâhı takip edilir. Hava şartları veya mücbir sebep durumunda farklı
güzergâh belirlenebilir.
5) Habur Gümrük
Müdürlüğü-Nusaybin-Mardin-Diyarbakır-Bingöl-Karlıova-Erzurum-Tortum-Artvin-Borçka-Hopa
Gümrük Müdürlüğü,
b) Nafta ve fuel-oil transiti hareket gümrük
idaresi tarafından belirlenen zorunlu güzergâh takip edilerek yapılır.
c) Türkiyeden yabancı bir ülkeye karayolu
veya demiryoluyla ihracına izin verilen bu Tebliğ kapsamı eşyanın sevkinde
hareket gümrük idaresi tarafından belirlenen zorunlu güzergâh takip edilir.
(2) Bu Tebliğ kapsamında, Türkiye Gümrük
Bölgesinde gerçekleştirilecek sevkiyatlar, taşımacılık yapacak olan
firmaların kendi filolarında kullandıkları araç takip sistemi vasıtasıyla
izlenir. Firma bu Tebliğ kapsamındaki taşımalar için kendi araç takip
sisteminde ayırt edici işaretler oluşturur ve hareket gümrük idaresine anılan
sistem için birden fazla kullanıcı erişimine uygun şifre verir. Hareket
gümrük idaresince anılan erişim şifresi varış gümrük idaresi ile zorunlu
güzergâh üzerinde bulunan kolluk birimlerine bildirilir. Ayrıca, taşımacılık
yapacak olan firmaların filolarındaki araçların gümrük gözetimi haricinde de
gerek görüldüğü hallerde kontrolleri yapılabilir.
(3) İlgili firmanın filosundaki araçlarda
çekiciden ayrılabilir dorse tanker bulunması ve bu dorse tanker ile taşıma
yapılması halinde dorse tankerin takip edilebilmesi için firmalar tarafından
gerekli tedbirler alınır. Bakanlık gerekli gördüğü takdirde mevcut sistemlere
ilaveten ek güvenlik tedbirleri almaya yetkilidir.
(4) Bu Tebliğ kapsamında yapılacak taşımalarda
hareket gümrük idarelerince aşağıdaki işlemler gerçekleştirilir:
a) Her taşımada;
1) Araçlarda bulunan araç takip sisteminin
çalışıp çalışmadığı,
2) Tanker göz kapaklarının vidalı olup olmadığı,
klipsli kapaklarda menteşe vidalarının perçinli olup olmadığı, menteşe
vidalarına mühür tatbiki için delikli vida yapılmış olup olmadığı, menteşe
pimlerinin kesilmesinin mümkün olup olmadığı,
3) Sayısal (dijital) takografların çalışıp
çalışmadığı,
4) 2918 sayılı Kanun uyarınca araç
muayenelerinin geçerli olup olmadıkları,
5) Bu Tebliğ kapsamı eşya taşımacılığını
suiistimal edebilecek ek donanımların bulunup bulunmadığı,
6) Türk plakalı araçlarda, aracın taşıyıcı veya alt nakliye firmasının yetki
belgesinde kayıtlı olup olmadığı; yabancı plakalı araçlarda ise ulaştırma
mevzuatı gereği istenen belgelere sahip olup olmadığı,
7) Sürücünün 7 nci maddenin beşinci fıkrası
kapsamında bildirilen listelerde yer alıp almadığı,
kontrol edilir. Bu kriterlerden herhangi birini taşımayan aracın veya
sürücünün taşıma yapmasına izin verilmez. Demiryoluyla taşımalarda bu bendin
yalnızca (1) ve (2) nci alt bentleri uygulanır.
b) Iraktan ham petrol, nafta ve fuel-oil
sevkiyatları ile Gürcistandan Nahçıvan Özerk Cumhuriyetine yapılacak
motorin, benzin ve jet yakıtı sevkiyatlarında;
1) Mahreç ülkesinden alınmış analiz raporu ve
Türkçe tercümesi ile tartı fişi transit beyannamesine eklenir, beyannamede
eşyanın tarifesi belirtilir.
2) Eşyanın öncelikle macun tahlili yöntemiyle
tespiti yapılır. Şüphe halinde numune alınarak tahlile gönderilir. Eşyanın
tahlile gönderildiğine ilişkin beyanname üzerine açıklama düşülür.
3) Aracın ilgili yerleri mühürlenerek tahlil
sonucu beklenilmeksizin araç, varış gümrük idaresine sevk edilir.
c) Iraka yapılacak benzin, gazyağı,
motorin ve jet yakıtı sevkiyatlarında; anılan eşyanın antrepoya alınırken
yapılmış tahlil sonuçları ve tartı fişi transit beyannamesine eklenir,
beyannamede eşyanın tarifesi belirtilir. Eşyanın niteliğinin belirlenmesi
açısından antrepodaki eşyanın analiz raporu esastır. Aracın ilgili yerleri
mühürlenerek araç, varış gümrük idaresine sevk edilir.
(5) Bu Tebliğ kapsamında varış gümrük
idarelerince aşağıdaki işlemler gerçekleştirilir;
a) Aracın mühürleri kontrol edilir, macun
tahlili yöntemi ile eşyanın tespiti yapılır. Şüphe halinde takograf ve araç
takip sistemi bilgileri kontrol edilir. Şüphenin devamı halinde eşyadan
numune alınarak tahlile gönderilir. Bu durumda, tahlil sonucu gelmeden
eşyanın tahliyesine/çıkışına izin verilmez.
b) Hareket gümrük idaresince eşyanın tahlile
gönderilmiş olması halinde birinci bent hükümleri saklı kalmak üzere, eşyadan
numune alınarak tahlile gönderilir ve eşyanın tahliyesine /çıkışına izin
verilir. Tahlil sonuçlarının alınmasını müteakip gerekli kontrol ve
karşılaştırmanın yapılmasını teminen hareket gümrük idaresine sonuçlar
bildirilir. Sonuçların farklı çıkması halinde hareket gümrük idaresince
mevzuat dâhilinde gerekli işlem yapılır.
(6) Demiryolu aktarmalı yapılan taşımalarda;
aktarma yerinde hareket idaresinde tatbik edilen mühür kontrol edilir ve tank
konteynerin tartımı yapılır. Mühür kontrolü ve tartım sonucu uygun ise
yeniden macun tespiti yapılmaksızın tank konteyner diğer araca nakledilir.
İzin sahibi firmanın yükümlülükleri
MADDE 11- (1) Bu Tebliğ kapsamında taşıma yapacak araçlara
takılacak teknik özellikleri itibarıyla Bakanlıkça aracın takip edilebilirliğini
sağlayan araç takip sistemleri ve takip ünitelerinin temininden ve söz konusu
araç takip sistemlerinin tüm altyapı, veri iletim giderleri ve oluşabilecek
diğer giderlerin karşılanmasından izin sahibi firma sorumludur.
(2) Macun tahlili yöntemi ile yapılacak tespitte
kullanılacak macunun ve takograf kayıtlarının kontrolüne ilişkin teçhizatın
izin sahibi firma tarafından temin edilerek ilgili gümrük idarelerine teslimi
gerekir.
(3) Taşımanın sözleşme sahibi firma tarafından
yapılmaması durumunda, bu taşımadan doğabilecek gümrük vergileri ve diğer
mali yüklerden taşıyıcı firma ile izin sahibi firma müteselsilen sorumludur.
Askeri güçlerin ihtiyacını karşılamak
üzere yapılacak sevkiyatlar
MADDE 12- (1) 2011/2033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı kapsamında
askeri güçlerin ihtiyacını karşılamak üzere diğer ülkelere karayolu veya
demiryolu ile yapılacak sevkiyatlar için, askeri güçlerin açtığı ihalenin
kazanılmış ve askeri güçler ile imzalanan sözleşmenin Büyükelçilik kanalı ile
Bakanlığa (Gümrükler Genel Müdürlüğü) bildirilmiş olması gerekir.
(2) Birinci fıkra kapsamında verilecek izinlere
ilişkin hususlarda 4 üncü maddenin ikinci fıkrası hükmü hariç diğer hükümler
uygulanır.
Yetki
MADDE 13- (1) Bakanlık,
a) Bu Tebliğin uygulanması amacıyla gerekli
düzenlemeleri yapmaya, izinlerin durdurulması, iptali ve sınırlandırılması
dâhil her türlü önlemi almaya,
b) Kara kapılarının yoğunluğunu ve kapasitesini
dikkate alarak bu Tebliğ kapsamındaki taşımaları sınırlandırmaya,
c) Özel ve zorunlu durumları inceleyip sonuçlandırmaya,
yetkilidir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 14- (1) Bu Tebliğde yer almayan hususlarda, 4458
sayılı Kanun ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan tebliğ
MADDE 15- (1) 5/6/2012 tarih ve 28314 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Gümrük Genel Tebliği (Transit Rejimi Seri No:2) yürürlükten
kaldırılmıştır.
Mevcut izinler
GEÇİCİ MADDE 1- (1) 2011/2033
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı öncesi askeri güçlerin ihtiyacını
karşılamak üzere verilmiş olan izinlere ilişkin usul ve esaslar sözleşme
süreleri sonuna kadar mevcut haliyle devam eder.
(2) Bu Tebliğin yürürlük tarihinden önce 2011/2033
sayılı Bakanlar Kurulu Kararına istinaden verilmiş izinler kapsamında
taşıma yapan araçların 2 ay içerisinde bu Tebliğde belirtilen şartlara uygun
hale getirilmesi gerekmektedir.
Yürürlük
MADDE16- (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE17- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Gümrük ve Ticaret Bakanı
yürütür.
Ekleri
için TIKLAYINIZ
24 Temmuz 2012
Resmî Gazete
Sayı : 28363
|