GÜNCEL: 16/05/2018 |
Ekonomi Bakanlığından: BOSNA VE HERSEK MENŞELİ
BAZI TARIM VE İŞLENMİŞ TARIM ÜRÜNLERİ İTHALATINDA
TARİFE KONTENJANI UYGULANMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 11/10/2010
tarihli ve 2010/1062
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Bosna ve Hersek Menşeli
Bazı Tarım ve İşlenmiş Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı
Uygulanması Hakkında Karar ile 5/3/2018 tarihli ve 2018/11512
sayılı Bosna ve Hersek Menşeli Bazı Tarım Ürünlerinin İthalatında Tarife
Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar uyarınca, Bosna ve Hersek
menşeli bazı tarım ve işlenmiş tarım ürünleri ithalatında uygulanacak tarife
kontenjanlarının düzenlenmesidir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 11/10/2010 tarihli ve 2010/1062
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Bosna ve Hersek Menşeli
Bazı Tarım ve İşlenmiş Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı
Uygulanması Hakkında Karar ile 5/3/2018 tarihli ve 2018/11512
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Bosna ve Hersek Menşeli
Bazı Tarım Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında
Karara ve 14/4/2010 tarihli ve 2010/339
sayılı İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Hakkında Karara
dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde geçen; a) Bakanlık: Ekonomi
Bakanlığını, b) Başvuru sırasına göre eşit
oranda tahsis yöntemi (EOTY): Başvurunun tarife kontenjanı dönemi içerisinde
yapıldığı ve tarife kontenjanının, tarife kontenjanı tahsisi yapılabilecek
nitelikteki başvuru sahibi firmalara, ilgili dağıtım kriterleri çerçevesinde
başvuru sırası dikkate alınarak eşit miktarda tahsis edildiği yöntemi, c) Denetim birimleri: Ekonomi
Bakanlığı Denetim Hizmetleri Başkanlığı ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığının
ilgili denetim birimlerini, ç) Firma: Tarife
kontenjanlarından faydalanmak üzere başvuruda bulunan, ticaret siciline veya
esnaf ve sanatkâr siciline ve ilgili sanayi ve/veya ticaret odasına veya
esnaf ve sanatkârlar odasına kayıtlı, gerçek veya tüzel kişiler ile tahsisat
önceliği bulunan kurum ve kuruluşları, d) Geleneksel ithalatçı:
Referans döneminde tarife kontenjanı konusu maddeye ilişkin ithalat
performansı olan firmayı, e) Genel Müdürlük: Ekonomi
Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğünü, f) İlk gelen ilk alır yöntemi
(İGİAY): Başvurunun tarife kontenjanı dönemi içerisinde yapıldığı ve tarife
kontenjanının, tarife kontenjanı konusu eşyanın gümrüğe sunulması sonrasında,
ithalatı öngörülen miktarla sınırlı olmak kaydıyla, başvuru sırası dikkate
alınarak tahsis edildiği yöntemi, g) İthal lisansı: Tarife
kontenjanı uygulaması kapsamında ithalat yapılmasını sağlamak üzere
Bakanlıkça düzenlenen elektronik belgeyi, ğ) İthalat performansı:
Firmanın başvurusunun değerlendirildiği tarihteki Bakanlık Bilgi Sistemi
verileri esas alınarak tespit edilen, tarife kontenjanı konusu maddede
referans döneminde gerçekleştirdiği ithalat miktarını (tarife kontenjanı
konusu maddeye ait ayrı bir gümrük tarife istatistik pozisyonu bulunmaması halinde
tarife kontenjanı açılan ilgili gümrük tarife istatistik pozisyonu kapsamında
yapılan toplam ithalat miktarını), h) Referans dönemi: Tarife
kontenjanı başvurusunun yapıldığı yıl hariç son iki takvim yılını, ı) Tarife kontenjanı: Belirli
bir dönem itibarıyla gümrük vergisinde ve/veya diğer mali yüklerde indirim
yapılan ya da muafiyet sağlanan ithalatın miktarını, i) Tarife kontenjanı başvuru
dönemi: TTY’ye göre tahsisatı yapılan tarife kontenjanları için tarife
kontenjanı döneminin başlangıcından önceki 1 (bir) ayı, EOTY ve İGİAY’ye göre
tahsisatı yapılan tarife kontenjanları için ise tarife kontenjanı dönemi ile
aynı dönemi, j) Tarife kontenjanı dönemi:
Tarife kontenjanı kapsamında ithalatın yapılabileceği belirli bir dönemi, k) Talep toplama yöntemi
(TTY): Başvuruların tarife kontenjanı dönemi başlangıcından önceki 1 (bir) ay
içerisinde yapıldığı ve başvuru döneminin bitmesini müteakip, tarife
kontenjanı tahsisatı yapılabilecek nitelikteki başvuru sahibi firmalara,
ilgili dağıtım kriterleri çerçevesinde tarife kontenjanı tahsisatının
yapıldığı yöntemi, l) Tüketim performansı:
Firmanın, referans döneminde üretimde ham madde olarak kullandığı tarife
kontenjanı konusu maddenin (paketleme, ambalajlama, eleme, ayıklama hariç)
miktarını, m) Üretim performansı:
Firmanın, referans döneminde tarife kontenjanı konusu maddede
gerçekleştirdiği üretim (paketleme, ambalajlama, eleme, ayıklama hariç)
miktarını, n) Sanayici: Referans
döneminde tarife kontenjanı konusu maddeye ilişkin üretim performansı ve/veya
tüketim performansı olan (paketleme, ambalajlama, eleme, ayıklama hariç)
firmayı, ifade eder. Tarife kontenjanı tahsisatı
için başvuru ve başvuruların sonuçlandırılması MADDE 4 – (1) Tarife kontenjanı tahsisat talebinde
bulunan firmaların, Ek-1’deki tabloda yer alan tarife kontenjanlarından
dağıtımı TTY’ye göre yapılacak olanlar için, tarife kontenjanı döneminin
başlangıcından önceki 1 (bir) ay içerisinde, dağıtımı EOTY’ye ve İGİAY’ye
göre yapılacak olanlar için tarife kontenjanı dönemi içerisinde, Bakanlığa
müracaat etmeleri zorunludur. (2) Tarife kontenjanı
taleplerine ilişkin başvurular, Ekonomi Bakanlığı (Bakanlık) web sitesinde
(www.ekonomi.gov.tr) yer alan “E-imza Uygulamaları” linki altında bulunan
“E-imza Uygulamalarına Giriş” bölümünde yer alan “İthalat İşlemleri” kısmında
elektronik imza ile yapılır. (3) Bu Tebliğ kapsamında
elektronik imza sahibi kişilerin firmalar adına başvuru yapmak üzere
yetkilendirilmesi, 27/12/2017 tarihli ve 30283 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalat
İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat: 2017/3)
çerçevesinde yapılır. (4) Bu Tebliğ kapsamında
yapılan başvurularda, ikinci fıkrada belirtilen “İthalat İşlemleri”
sayfasında bulunan “Başvuru İşlemleri” ana başlığı altındaki “Başvuru Girişi”
ekranında Belge Türü olarak “TPS-0956-İthal Lisansı (Tarım-Ülke Bazlı)”,
Tebliğ/Karar olarak da bu Tebliğ seçilir. Başvuru formunun elektronik olarak
doldurulup Ek-2’de yer alan belgelerin tam ve eksiksiz bir şekilde sisteme
yüklenmesinden sonra yetkili kullanıcı tarafından elektronik imza atılması
suretiyle başvuru tamamlanır. (5) Birden fazla tarife
kontenjanı için başvuruda bulunacak firmaların her bir tarife kontenjanı için
ayrı bir başvuru yapması gerekmektedir. (6) Elektronik ortamda
yaşanabilecek sıkıntılar nedeniyle başvuru yapılamaması halinde, başvurular
Ek-3’de yer alan başvuru formu ile 15/1/2004 tarihli ve 5070 sayılı
Elektronik İmza Kanunu çerçevesinde elektronik imzalı olarak Kayıtlı
Elektronik Posta (KEP) adresi üzerinden Bakanlığa iletilir. (7) Bu Tebliğ kapsamında
yapılan beyanın doğruluğuyla ve ithal mallarla ilgili incelemeleri yapmaya
veya yaptırmaya Bakanlık yetkilidir. Bakanlık tarafından, gerekli görülmesi
halinde, elektronik ortamda sunulan bilgi ve belgelerin asılları ile ilave
bilgi ve belge istenebilir. (8) Ek-1’deki tabloda yer alan
tarife kontenjanlarında, tahsisat önceliği bulunan kurum ve kuruluşlar için
Ek-2’de belirtilen belgeleri tam ve eksiksiz olarak ibraz etme veya başvuru
dönemi içerisinde müracaat etme şartı aranmaz. (9) Ek-1’deki tabloda yer alan
tarife kontenjanlarının tahsisatı için yapılan başvurulara ilişkin
eksiklikler tarife kontenjanı dönemi içerisinde tamamlanamaz ve eksikliklerin
giderilmesi ile ilgili olarak firmalara Genel Müdürlükçe bildirim yapılmaz. (10) Ek-1’deki tabloda yer
alan ve dağıtımı TTY’ye göre yapılacak olan tarife kontenjanlarının her biri
için, aynı firma tarafından bir tarife kontenjanı başvuru döneminde tarife
kontenjanı tahsisatı için sadece bir başvuru yapılması esastır. Aksi durumda,
değerlendirmeye alınabilecek nitelikteki en son başvuru değerlendirmeye alınır. (11) Ek-1’deki tabloda yer
alan ve dağıtımı EOTY’ye göre yapılacak olan tarife kontenjanlarının her biri
için, aynı firma tarafından bir tarife kontenjanı başvuru döneminde tarife
kontenjanı tahsisatı için sadece bir başvuru yapılması esastır. Aksi durumda,
değerlendirmeye alınabilecek nitelikteki ilk başvuru değerlendirmeye alınır.
Ancak, aynı tarife kontenjanı döneminde daha önce aynı tarife kontenjanında
adına ithal lisansı düzenlenmiş olan firmalara aynı tarife kontenjanında
yeniden ithal lisansı düzenlenebilmesi için elektronik ithal lisansında kalan
kısım kullandırılmaz ve söz konusu belge kapatılır. (12) Ek-1’deki tabloda yer
alan ve dağıtımı İGİAY’ye göre yapılacak olan tarife kontenjanlarına
başvuruda bulunmak için başvuru öncesinde eşyanın gümrüğe sunulmuş olması
şarttır. Bakanlığa yapılacak başvuruda, eşyanın gümrüğe sunulduğuna ilişkin
Ek-2’de belirtilen belgelerin ibraz edilmesi zorunludur. (13) Bu Tebliğ kapsamındaki
tarife kontenjanlarının tahsisatı için, Ek-2’de belirtilen belgeleri tam ve
eksiksiz olarak içermeyen veya tarife kontenjanı başvuru dönemi içerisinde
yapılmayan veya Ek-1’deki tabloda ilgili tarife kontenjanının karşısında
“Tahsisat Yapılacak Firma Türü” sütununda belirtilen nitelikte olmayan
firmalar tarafından yapılan veya bu Tebliğ hükümlerine istinaden adlarına
ithal lisansı düzenlenmemesi hususunda yaptırıma tabi olan firmalar
tarafından yapılan başvurular olumsuz sonuçlandırılır. Ek-1’deki tabloda yer
alan herhangi bir tarife kontenjanının tamamının tahsisat önceliği bulunan
kurum ve kuruluşlara tahsis edilmesi durumunda diğer firmalarca söz konusu
tarife kontenjanına ilişkin yapılmış başvurular olumsuz sonuçlandırılır.
Ek-1’deki tabloda yer alan ve dağıtımı EOTY ve İGİAY’ye göre yapılan herhangi
bir tarife kontenjanının tamamının tahsis edilmesini müteakiben söz konusu
tarife kontenjanının tahsisatına ilişkin yapılan başvurular olumsuz
sonuçlandırılır. (14) Ek-1’deki tabloda yer
alan ilgili tarife kontenjanı kapsamı maddelerden bir ya da birden fazla
gümrük tarife istatistik pozisyonu (GTİP) için uygunluk yazısı aranan tarife
kontenjanlarına yapılacak müracaatlarda uygunluk yazısının ibraz edilmesi
halinde ilgili tarife kontenjanı kapsamı maddelerin tamamı için, uygunluk
yazısının ibraz edilmemesi halinde ise yalnızca uygunluk yazısı aranmayan
maddeler için ithal lisansı düzenlenir. (15) Bu Tebliğ kapsamında
tarife kontenjanlarının tahsisatı için yapılan başvurularda, başvuru konusu
eşyaya ait en fazla 3 adet 12 haneli GTİP, madde ismi ve tarife kontenjanı
kapsamında ithal edilecek miktar bilgisinin her bir GTİP için başvuru
formunda açık biçimde yazılması zorunludur. (16) Ek-1’deki tablonun
“Tarife Kontenjanı Kod No” sütununda belirtilen kod numarası altında yer alan
birden fazla GTİP için talepte bulunulacak ise, toplam talep miktarı bir
defada talep edilebilecek azami tarife kontenjanı miktarını geçemez. TTY’ye
veya 8 inci maddenin 6 ncı fıkrası uyarınca EOTY’ye göre yapılacak dağıtım
sonucu her bir tarife kontenjanı kod numarası için firma payına düşen miktar
talep edilen GTİP’ler arasında dağıtılır. Tarife kontenjanı tahsisat
yöntemi MADDE 5 – (1) Ek-1’deki tabloda “Tahsisat Yöntemi”
sütunundaki; a) “TTY” ibaresi, talep
toplama yöntemi, b) “EOTY” ibaresi, başvuru
sırasına göre eşit oranda tahsis yöntemi, c) “İGİAY” ibaresi ilk gelen
ilk alır yöntemi, ile ilgili tarife
kontenjanının tahsis edileceğini ifade eder. Tahsisat önceliği bulunan
kurum ve kuruluşlar MADDE 6 – (1) Ek-1’de yer alan tabloda “Tahsisat
Önceliği Bulunan Kurum ve Kuruluşlar” sütunundaki; a) “ESK” ibaresi, Et ve Süt
Kurumu Genel Müdürlüğünün, b) “TMO” ibaresi, Toprak
Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğünün, c) “YTTSKB” ibaresi, Yağlı
Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birliklerinin, ç) “TŞF” ibaresi, Türkiye
Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünün, ilgili tarife kontenjanında
tahsisat önceliği bulunduğunu ifade eder. Tarife kontenjanı tahsisatı
yapılacak firmalar MADDE 7 – (1) Ek-1’deki tabloda “Tahsisat
Yapılacak Firma Türü” sütunundaki; a) “Ü” harfi, üretim
performansı olan sanayicilere, b) “T” harfi, tüketim
performansı olan sanayicilere, c) “İ” harfi, geleneksel
ithalatçılara ilgili tarife kontenjanının
tahsis edileceğini ifade eder. Dağıtım kriterleri MADDE 8 – (1) Ek-1’deki tabloda “Bir Defada Talep
Edilebilecek Azami Tarife Kontenjanı Miktarı” sütununda belirtilen miktar,
söz konusu tablonun “Tarife Kontenjanı Dönemi” sütununda tarife kontenjanının
karşısında yer alan dönemde ilgili tarife kontenjanında, dağıtımı EOTY’ye
göre yapılan tarife kontenjanları için bir firmaya bir defada tahsis
edilebilecek azami tarife kontenjanı miktarlarını; dağıtımı TTY ve İGİAY’ye
göre yapılan tarife kontenjanları için ise bir firmanın talep edebileceği ve
bir firmaya tahsis edilebilecek azami tarife kontenjanı miktarlarını
belirtmektedir. (2) Firmalara başvurusunda
talep ettiği tarife kontenjanı miktarından daha fazla miktarda tahsisat
yapılmaz. (3) Tahsisat önceliği bulunan
kurum ve kuruluşların talepte bulunması halinde, Ek-1’deki tabloda yer alan
tarife kontenjanlarının tamamı veya bir bölümü söz konusu kurum ve
kuruluşlara tahsis edilebilir. Aksi durumda Bakanlıkça belirlenecek dağıtım
kriterleri çerçevesinde değerlendirmeye alınabilecek nitelikte başvuruda
bulunan firmalara tahsis edilir. (4) Bakanlıkça belirlenecek
dağıtım kriterleri çerçevesinde yapılacak dağıtımda herhangi bir firmanın
talep ettiği miktardan daha fazla tahsisat hakkı oluşması halinde, firmanın
talep ettiği tarife kontenjanı miktarının tamamının tahsisatı yapılır ve
tahsisat hakkının talep edilen miktarı aşan kısmı, her defasında talep edilen
tarife kontenjanı miktarından daha fazla tahsisat hakkı oluşan firma(lar)
hariç tutularak diğer firmalar arasında aynı kriterlerle yeniden dağıtılarak
tahsis edilir. (5) Ek-1’deki tabloda yer alan
tarife kontenjanları tahsisatı için yapılan ve değerlendirmeye alınabilecek
nitelikteki başvurularda talep edilen toplam tarife kontenjanı miktarının,
tahsis edilebilecek toplam tarife kontenjanı miktarıyla aynı veya daha düşük
olması halinde talepler aynen karşılanır ve tahsisatı yapılmayan tarife
kontenjanının dağıtımı Bakanlıkça yayımlanacak yeni bir Tebliğ ile
yapılabilir. (6) Ek-1’deki tabloda yer alan
ve dağıtımı EOTY’ye göre yapılan tarife kontenjanlarına ilişkin başvurular,
Bakanlığa yapılan e-başvuru tarihi ve numarası esas alınarak, aynı tablonun
“Bir Defada Talep Edilebilecek Azami Tarife Kontenjanı Miktarı” sütununda
ilgili tarife kontenjanının karşısında yer alan miktarı aşmamak üzere,
sırasıyla sonuçlandırılır. Ancak tarife kontenjanı başvuru döneminin
başlangıç tarihinden itibaren ilk 5 (beş) iş günü içerisinde yapılan
başvurularda talep edilen toplam miktarın o madde için açılmış toplam tarife
kontenjanı miktarını aşması durumunda, sadece bu talepler toplam tarife
kontenjanının eşit şekilde tahsis edilmesiyle karşılanır. (7) Sanayici vasfı ile tarife
kontenjanı tahsis talebinde bulunan firmaların ibraz ettikleri, Ek-2’de
belirtilen, “Sanayici vasfı ile müracaat edecekler için ibrazı gereken ek
belgeler”in tam ve eksiksiz olmaması halinde, anılan firmalar tarife
kontenjanı tahsisatında sanayici vasfı ile değerlendirilmez. Ancak, ilgili
firmanın “Tüm başvurular için ibrazı gereken belgeler”i tam ve eksiksiz
olarak ibraz etmiş olması ve ilgili tarife kontenjanının sanayici vasfı
olmayan firmalara da tahsis edilebilecek nitelikte olması halinde, söz konusu
firma başvurusu sadece bu kapsamda değerlendirilir. (8) Ek-1’deki tabloda yer alan
ve dağıtımı İGİAY’ye göre yapılan tarife kontenjanlarına ilişkin tahsisat,
Bakanlığa yapılan e-başvuru tarihi ve numarası esas alınarak, ilgili ürünün
gümrüğe sunulan miktarıyla sınırlı olmak kaydıyla sırasıyla sonuçlandırılır.
Bu şekilde tahsis edilen miktar toplam tarife kontenjanından düşüm yapılarak
kontenjanın tamamı tahsis edilir. Tarife kontenjanından faydalanmak üzere
talep edilen miktarın mevcut tarife kontenjanı miktarını aşması halinde
sadece kalan tarife kontenjanı miktarı kadar kısım için ithal lisansı
düzenlenir. Ancak tarife kontenjanı başvuru döneminin başlangıç tarihinden
itibaren ilk 5 (beş) iş günü içerisinde yapılan başvurularda talep edilen
toplam miktarın o madde için açılmış toplam tarife kontenjanı miktarını
aşması durumunda, sadece bu talepler toplam tarife kontenjanının, ilgili
ürünün gümrüğe sunulan miktarıyla sınırlı olmak kaydıyla talep edilen
miktarla orantılı şekilde tahsis edilmesiyle karşılanır. İthal lisansı düzenlenmesi MADDE 9 – (1) Bu Tebliğde belirtilen usul ve
esaslar çerçevesinde tarife kontenjanı tahsisatı yapılan firma adına ithal
lisansı Bakanlıkça elektronik olarak düzenlenir ve başvuru formunda yer alan
e-posta adresine bildirilir. Bildirimde Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca
elektronik ortamda (Tek Pencere Sistemi) verilen 23 haneli belge numarası ile
belge tarihi yer alır. Başvuru sahibine ayrıca yazılı bildirim yapılmaz.
Başvuru formunda firmaya ait doğru ve geçerli bir e-posta adresinin
bildirilmemesi halinde doğabilecek sorunlardan Bakanlık sorumlu tutulamaz. İthal lisansı kullanımı MADDE 10 – (1) Bu Tebliğ kapsamında Bakanlıkça
düzenlenen ithal lisansları, ithal lisansında belirtilen süre sonuna kadar
geçerli olup, bu süre kesinlikle uzatılamaz. (2) Tarife kontenjanları
kapsamında yapılacak ithalatta Bakanlıkça düzenlenen ithal lisansı gümrük
beyannamesinin tescilinde ilgili gümrük idaresince aranır. Bu Tebliğ
kapsamında ithal edilecek maddeye ilişkin gümrük beyannamesinin, ithal
lisansının geçerlilik süresi içerisinde tescil edilmiş olması şarttır. (3) Bu Tebliğ kapsamında
düzenlenen ithal lisansıyla yapılacak ithalatta sadece ithal lisansında
kayıtlı miktar kadar ithalat için indirimli gümrük vergisi ve/veya diğer mali
yükler uygulanmak üzere ithalat yapılabilir. (4) İthal lisansı kapsamındaki
ithalatın doğrudan ithal lisansı sahibi firma tarafından yapılması
zorunludur. İthal lisansı üçüncü kişilere devredilemez. (5) Bu Tebliğin 9 uncu maddesi
kapsamında yapılan bildirimde yer alan belge numarası ve belge tarihi yükümlü
tarafından beyannamenin 44 nolu kutusunda “Belge Referans No” ve “Belge
Tarihi” alanlarında beyan edilir. Yaptırım MADDE 11 – (1) Bu Tebliğ kapsamında düzenlenen ithal
lisansı ile yapılacak ithalat işlemlerine esas olan belgelerde tahrifat
yapıldığının veya sahte belge kullanıldığının veya ithal lisansının üçüncü
kişilere devredildiğinin veya ithal lisansına konu ithal işlemlerinde bu
Tebliğ ile belirtilen diğer hususlara aykırı davranıldığının Denetim
Birimlerince tespiti halinde, Bakanlıkça ilgili ithal lisansı iptal edilir ve
kendilerine iptal işleminden itibaren 5 yıl süreyle bu Tebliğ çerçevesinde
tarife kontenjanı tahsis edilmez. Diğer mevzuat hükümleri MADDE 12 – (1) Bu Tebliğ, ithal lisansı kapsamında
ithalatı gerçekleşecek maddenin ithalatının tabi olduğu diğer mevzuat
hükümlerinin uygulanmasını engellemez. Yetki MADDE 13 – (1) Bakanlık, bu Tebliğ hükümlerine
istinaden, genelgeler çıkarmaya, izin ve talimat vermeye, özel ve zorunlu
durumları inceleyip sonuçlandırmaya ve uygulamada ortaya çıkacak ihtilafları
idari yoldan çözümlemeye yetkilidir. Yürürlükten kaldırılan
tebliğ MADDE 14 – (1) 19/6/2016 tarihli ve 29747 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Bosna ve
Hersek Menşeli Bazı Tarım ve İşlenmiş Tarım Ürünleri İthalatında Tarife
Kontenjanı Uygulanmasına İlişkin Tebliğ yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş hükmü GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 2018 yılına münhasıran, tahsisatı
TTY’ye göre yapılan tarife kontenjanlarından faydalanabilmek için, bu
Tebliğin yayımı tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Bakanlığa müracaat
edilmesi gerekmektedir. Yürürlük MADDE 15 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 16 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı
yürütür. 16 Mayıs 2018 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 30423 |