XVII. BÖLÜM NOTU

 

 

FASIL 87

 

MOTORLU KARA TAŞITLARI, TRAKTÖRLER, BİSİKLETLER,

            MOTOSİKLETLER VE DİĞER KARA TAŞITLARI; BUNLARIN

      AKSAM, PARÇA VE AKSESUARI

 

 

Genel Açıklamalar

1. Tarife Cetveli’nin tamamında ‘yeni taşıtlar’ hiçbir zaman tescil edilmemiş taşıtlar anlamına gelmektedir.

2. Tarife Cetveli’nin tamamında ‘eski taşıtlar’ en azından bir kez tescil edilmiş taşıtlar anlamına gelmektedir.

 

8701                Traktörler (8709 pozisyonuna giren traktörler hariç)

 

8701 10 00      Motokültörler

                        Bu alt pozisyon, paletli motokültörler (yaya kontrollü traktörler) dahil 8701 pozisyonuna ilişkin Armonize Sistem İzahnamesi, altıncı ve yedinci paragraflarında tanımlanan ekipman birimlerini kapsar. Bu çeşit traktörler esas olarak bahçe tarımında kullanılır.

                        Motokültörlerle kullanılması tasarlanan takılıp sökülebilen  araçlar (tırmık, pulluk vs.) motokültörler üzerine monte edilseler dahi ayrı olarak sınıflandırılır.

                        Ancak,  araçlar veya aletler motorlu bir şasiye daimi olarak eklenmişse ve motorla birlikte tek bir mekanik birimi oluşturuyorlarsa, bu birim çalışan birimi kapsayan pozisyon içinde sınıflandırılır. Bu durum, motorize pulluklara ve motorize  kultivatörlere uygulanır (8432 pozisyonu).

 

8701 30 00             Paletli traktörler

                        Bu alt pozisyon, kayak pistleri vs. deki karları düzeltmeye ve düzlemeye mahsus ekstra geniş paletli traktör tipi taşıtları kapsar.

                        Takılıp sökülebilen araçlar veya aletler olarak (kar küreyici, döner kar-pullukları vs.), bu çeşit taşıta takılmak için dizayn edilmiş, makineler ve aletler, taşıtlarla sunulsalar ve üzerlerine monte edilseler veya edilmeseler bile ilgili pozisyonlarında ( 8430, 8479 vs. pozisyonları) sınıflandırılır.

 

8701 90 11      Diğerleri

ila

8701 90 90      Bu alt pozisyonlar, aşağıdaki özelliklere sahip, traktör olarak kullanılmak üzere tasarlanan “her tür arazi için dört tekerlekli taşıtları-ATV” da kapsar:

- iki ön tekerleğin döndürülmesiyle yönetilen ve motorlu araba tipi direksiyon sistemine (Ackerman prensibi) dayanan, tekerleğin döndürülmesini kontrol eden iki kulplu gidon;

- tüm tekerleklerde fren;

- otomatik debriyaj ve geri vites;

- zor arazide kullanılmak üzere özel olarak tasarlanmış ve bağlanan ekipmanı çekmek için düşük düzeyde yeterli güç verebilen bir  motor;

- bir zincir ile değil şaftlarla tekerleklere iletilen güç;

- engebeli araziler için uygun derin sırt desenine sahip lastikler;

- aracın kendi kuru ağırlığının iki katı veya daha fazlasını çekme ve itme kapasitesine sahip herhangi bir tür kuplaj cihazı, örneğin; çeki tertibatı;

- freni bulunmayan römorkun kendi kuru ağırlığının iki katını veya daha fazlasını çekme kapasitesi. Bu özellik, ATV’lerin çekme kapasitesini ve kuru ağırlığını (hiçbir sıvı, yolcu veya kargodikkate alınmadan hesaplanan ağırlık) kilogram cinsinden tam olarak gösteren teknik doküman, kullanıcı el kitabı, üreticiden veya ulusal makamdan alınan sertifika ile kanıtlanabilir.

 

                                   Yukarıda belirtilen tüm özellikleri karşılarsa ve 8701 90 11 ila 8701 90 50 alt pozisyonlarına ilişkin Açıklama Notlarına uygun ise, bu araçlar tarım veya ormancılık traktörleri olarak sınıflandırılır. Aksi takdirde 8701 90 90 alt pozisyonunda sınıflandırılır.

 

                        Yukarıda belirtilen tüm özellikleri karşılamayan, “her tür arazi için dört tekerlekli taşıtları-ATV” 8703 pozisyonunda sınıflandırılır.

 

                               Bu alt pozisyonlar ayrıca “Quads” olarak bilinen araçları da kapsamaz (8703 pozisyonu veya 9503 00 10 alt pozisyonu (bu alt pozisyona ilişkin Açıklma Notlarına bakınız)).

 

8701 90 11      Tekerlekli zirai traktörler ve ormancılıkta kullanılan tekerlekli traktörler

ila                    (motokültörler hariç)

8701 90 50

                        Bu alt pozisyonlar, en az üç tekerleği olan ve inşa edilişleri ve aletleri göz önüne alınarak  açıkça tarım, bahçe tarımı ve ormancılık amaçlarıyla kullanılmak üzere tasarlanan tarım veya ormancılık traktörlerini kapsar.

                               Bu çeşit taşıtlar genellikle saatte 45 km maksimum hıza sahiptir.

Bu taşıtların motorları, örneğin;  kilitli diferansiyel sistemleri kullanırken maksimum çekme kuvvetine ulaşabilir.

                        Tarımsal traktörler genellikle tarımsal makinelerin (tırmık, pulluk vs.) yükseltilmesi veya alçaltılmasına imkan veren hidrolik tertibatla,  diğer makineleri veya araçları çalıştırmak için kullanılan motora güç sağlayan çıkış mili ve römorklar için kavrama tertibatı ile donatılmışlardır. Bunlar, aksesuarlar olarak kabul edildiğinde elleçleme alet ve cihazlarını (saman yükleyiciler, gübre yükleyiciler, vs.) çalıştırmak için tasarlanan hidrolik tertibatla da donatılmış olabilirler.

 

                        Bu alt pozisyonlar, üzüm bağlarında, fidanlıklarda kullanılan yükseltilmiş şasili traktörler ile dağ traktörleri ve alet taşıma traktörleri gibi özel olarak yapılmış traktörleri de kapsar.

 

                        Traktör üzerine monte edilmiş hâlde sunulmuş olsalar bile, değişebilir tarımsal ekipmanlar kendi ilgili pozisyonlarında sınıflandırılırlar (8432, 8433 vb. pozisyonları).

 

                        Orman traktörlerinin daha ileri özelliği, kütükleri çekerek taşıyabilmek için üzerlerinde daimi olarak bir vinçin var olmasıdır.

 

                        Bu fasla ilişkin 2 nolu nota göre, bu alt pozisyonlarda yer alan traktörler,  tarımsal veya ormancılık işlerine ait makinalar, aletler, gübreler, tohumlar vb. taşıyabilmek için, asli amaçlarına uygun olarak, bazı değişimlerle mücehhez olabilirler.

 

                               Bu alt pozisyonlar kalıcı kesme makinesi ve kesme ekipmanını çalıştırmak için birden çok güç çıkış ünitesi ile donatılmış çim biçme makinelerini (binilebilen çim biçme makineleri veya bahçe traktörleri olarak bilinen) kapsamaz (8433 11 10 ila 8433 19 90 alt pozisyonları Açıklama Notlarına bakınız.)

 

                       

8701 90 90      Diğerleri

                        Aşağıdakiler bu alt pozisyonuna dahildir:

1.      Umumi işlere mahsus traktörler

2.      Mafsallı motorlu taşıtlara mahsus tek dingilli traktörler

 

8703                           Binek otomobilleri ve esas itibariyle insan taşımak üzere imal edilmiş diğer motorlu taşıtlar (8702 pozisyonuna girenler hariç) (steyşın vagonlar ve yarış arabaları dahil)

                        Bu pozisyon, hem insan hem eşya taşıyabilen motorlu araçlar gibi ‘çok amaçlı araçları’ kapsar:

                        1.  Kamyonet türü:

                        Bu tür araçlar genellikle birden fazla koltuk sırasına sahiptirler ve biri insan taşınmasına mahsus kapalı bir kabin ve eşya taşınmasına mahsus açık veya kapalı bir alan olmak üzere iki ayrı alandan meydana gelirler.

                        Bununla birlikte, bu tür araçların ikiden fazla aksı olması veya eşya taşımaya mahsus alandaki azami dahili taban uzunluğunun aracın dingiller arası mesafenin %50’sinden daha fazla olması halinde 8704 pozisyonunda sınıflandırılırlar.

 

                        2. Panelvan türü:

                        Birden fazla koltuk sırasına sahip olan panelvan türü araç 8703 pozisyonu Armonize Sistem İzahnmesi’nde verilen göstergeleri karşılamalıdır.

                        Bununla birlikte, arka kısımda güvenlik teçhizatı ve koltukların yerleştirilmesi için sabit tutturma noktaları ve bağlantı elemanlarının bulunmadığı bir sıra koltuk sırasına sahip olan panelvan türü araçlar, yolcu alanı ile yük alanı arasında sabit bir panel veya bariyer ya da yan panellerde pencereleri bulunsun veya bulunmasın 8704 pozisyonunda sınıflandırılırlar.

                       

8703 21 10      Diğer taşıtlar (kıvılcım ateşlemeli içten yanmalı doğrusal pistonlu motorlu

ila                    olanlar)

8703 24 90

                        Silindir kapasitesinin tanımı için 8407 31, 8407 32, 8407 33 ve 8407 34 alt pozisyonlarına ilişkin Armonize Sistem İzahnamesine bakınız.

                        Bu alt pozisyonlar 8703 pozisyonuna ilişkin Armonize Sistem İzahnamesi beşinci ve altıncı paragraflarda belirtilen “steyşın vagon” ve “çok amaçlı araçları” kapsar.

                        Bu alt pozisyonlar, karoserileri olmayan, kıvılcım ateşlemeli içten yanmalı doğrusal pistonlu motor ile mücehhez ve nispeten yüksek bir hıza ulaşma kapasitesine sahip, küçük yarış arabalarını (“skelter” veya “gokart” olarak isimlendirilen) da kapsar.

 

8703 31 10      Diğer taşıtlar (sıkıştırma ateşlemeli içten yanmalı doğrusal pistonlu

ila                    motorlu olanlar)(dizel veya yarı dizel)      

8703 33 90                 Bu alt pozisyonlar 8703 pozisyonuna ilişkin Armonize Sistem İzahnamesi beşinci ve altıncı paragraflarda belirtilen “steyşın vagon” ve “çok amaçlı araçları” kapsar.

 

8704                Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar

8703 pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

Silindir kapasitesinin tanımı için 8407 31, 8407 32, 8407 33 ve 8407 34 alt pozisyonlarına ilişkin Armonize Sistem İzahnamesine bakınız.

Bu pozisyon, dört tekerlek sürüşlü, mafsallı şasili, ön bölümde dizel motor konulmuş ve kontrolle donatılmış şoför mahalli olan ATV (all terrain vehicle) kapsar. Arka bölüm, ekipmansız olan ancak çeşitli ekipmanların konulacak şekilde dizayn edilmiş iki tekerlekli şasiden oluşmaktadır.

Bununla beraber, bu pozisyon tarımsal amaçlar veya diğer başka özel amaçlar için ekipmanla donatılmış bu tip araçları kapsamaz (8705 pozisyonu).

 

8704 10 10      Karayolu şebekesi dışında kullanılmak üzere yapılmış damperler

ve

8704 10 90             1. Bu alt pozisyonlar, esas itibariyle, kum, çakıl, toprak, taş vb. taşımak için özel olarak dizayn edilmiş ve           taş ocakları, madenlerde veya yerel inşaatlar, yol yapımları, havaalanlarında ve limanlarda kullanılmak üzere tasarlanmış, alt kısımları açık karoseri veya arka veya ön kısımlara doğru yatabilen karoser ile donatılmış araçları kapsar. Aşağıda bu çeşit damperli araçlara örnekler verilmiştir.

 

                        2.Bu alt pozisyonlar, yerel şantiyelerde toprak, moloz, taze çimento vb. taşımak için kullanılan tipteki daha küçük araçları kapsar. Bunlar  mafsallı veya sabit şasili ve iki veya dört tekerlek sürüşlü olup, boşaltma damperi bir aks üzerine ve sürücü yeri ise diğerinin üzerine yerleştirilmiştir. Sürücü yeri genellikle bir kabin içerisinde değildir.

 


 


       

                       

8704 21 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

 

8704 21 31      Diğerleri

ila

8704 21 99      Bu alt pozisyonlar, 8704 pozisyonuna ilişkin Armonize Sistem İzahnamesi 2. paragrafında belirtilen “çok amaçlı araçları” kapsar.

 

8704 22 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

 

8704 23 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

 

8704 31 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

 

 

 

8704 31 31      Diğerleri

ila

8704 31 99      Bu alt pozisyonlar, 8704 pozisyonuna ilişkin Armonize Sistem İzahnamesin 2. paragrafında belirtilen “çok amaçlı araçları” kapsar.

 

8704 32 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

 

8707                           8701 ila 8705 pozisyonlarında yer alan motorlu taşıtların karoserleri (şoför mahalleri dahil)

 

8707 10 10      Montaj sanayine ait olanlar

                        Bu alt pozisyonun uygulanmasında, “montaj sanayine ait olanlar” ifadesi yeni bir araç imaline mahsus imalat fabrikalarında (alt montaj da taşeron tarafından kullanılan karoserler) veya motorlu araç montajlarında kullanılan karoserlere uygulanır.

                        Bu alt pozisyon, sadece, bu alt pozisyon tarafından kapsanan, bilfiil yeni bir araç imalinde kullanılan karoserlere uygulanır. Sonuç olarak, bu alt pozisyon yedek parça olarak kullanılan benzeri karoserlere uygulanmaz.

 

8707 90 10      Montaj sanayinde kullanılanlar: 8701 10 alt pozisyonundaki motokültörlere ait olanlar; silindir hacmi 2500 cm3 .ü geçmeyen sıkıştırma ateşlemeli içten yanmalı pistonlu motorlu (dizel ve yarı dizel) veya silindir hacmi 2800 cm3.ü geçmeyen kıvılcım ateşlemeli içten yanmalı pistonlu motorlu 8704 pozisyonundaki motorlu taşıtlara ait olanlar; 8705 pozisyonundaki özel amaçlı motorlu taşıtlara ait olanlar

 

                        8707 10 10 Alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notlarına bakınız.

                        “Silindir kapasitesi” ifadesinin tanımı için 8407 31, 8407 32, 8407 33 ve 8407 34 alt pozisyonlarına ilişkin Armonize Sistem İzahnamesine bakınız.

 

8708                8701 ila 8705 pozisyonlarında yer alan motorlu taşıtların aksam, parça ve aksesuarı

                        8707 10 10 Alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak, montaj sanayinde kullanılacak aksam, parça ve aksesuara uygulanır.

 

8708 70 91      Demir veya çelikten yıldız şeklinde tek bir parça halinde dökülmüş tekerlek poyraları

                        Bu alt pozisyonda yer alan tekerlek poyraları genellikle eşya taşımaya mahsus araçlarda veya otobüslerde kullanılırlar. Bunlar yıldız şeklinde, genellikle beş veya altı kollu olup, ayrılabilir jantlarla kullanılmak üzere dizayn edilmişlerdir.

 

8708 70 99      Diğerleri

                        8708 pozisyonuna ilişkin Armonize Sistem İzahnamesi ikinci paragraf (K)’de belirtilen aksam, parça ve aksesuarlara ilaveten, bu alt pozisyon, tekerlek denge ağırlıklarını da kapsar.

 

8708 80 55      Çapraz stabilizatörler (tespit çubukları); diğer burulma (torsiyon) çubukları

                        Çapraz stabilizatörler, gerilim kuvvetini aracın bir tarafından diğer tarafına geçirmeye mahsus araçlar için yaylardır.

                        Bunlar çoğunlukla dairesel çaplı çelik çubuklardan oluşurlar, genellikle yaklaşık olarak U şeklindedirler.

                        Bunlar tipik olarak aşağıda gösterilen şekillerdedir:

                       

                        Burulma çubukları genellikle yuvarlak şekildeki çelik çubuklardır, ancak bazen kare veya birçok sayıda dikdörtgen şeklindeki çubuk demetleri halinde olabilirler.

                        Burulma çubukları doğrusaldır, örneğin çubuğun bir ucuna uygulanan burulma (tork) bunun oluşturduğu burkulma açısı ile orantılıdır.

                        Bunlar tipik olarak aşağıda gösterilen görünümdedirler:

 

 

8708 99 10      Diğerleri

ila

8708 99 97      Aşağıdakiler bu alt pozisyona dahil değildir:

                        1.Motorla donatılmamış, ancak şoför mahalli ile mücehhez 8702 ila 8704 pozisyonlarında yer alan motorlu araçların şasileri (8702, 8703 veya 8704 pozisyonu)

                        2.Motorlu araba koltukları için baş arkalıkları (9401 veya 9404 pozisyonu).

 

8709                Fabrika, antrepo, liman veya hava limanlarında kısa mesafelerde eşya taşımaya mahsus, kaldırma tertibatı ile donatılmamış kendinden hareketli yük arabaları; demiryolu istasyon platformlarında kullanılan türde çekiciler; bu taşıtların aksam ve parçaları

 

8709 11 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

 

8709 19 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.

 

8712 00           Motorsuz bisikletler ve diğer motorsuz tekerlekli taşıtlar (üç tekerlekli dağıtım amaçlı bisikletler dahil)

                                   Bu pozisyon imali tamamlanmış bisikletlerin esas niteliğine sahip tamamlanmamış bisikletleri kapsar (Tarifenin Yorumuna ilişkin Genel Yorum Kuralı 2 (a)).

                        Tamamlanmamış bir bisiklet, monte edilmiş olsun olmasın, şasi, bisiklet çatalı ve aşağıdaki parçalardan en az ikisinden oluşması halinde 8712 00 pozisyonunda sınıflandırılacaktır:

                                   - Bir takım tekerlek,

                        - Krank dişlisi (aks, krank dahil),

                        - Direksiyon birimi (gidon ve gidon sapı dahil),

                        - Fren sistemi.

 

8713                Engelliler için tekerlekli koltuklar ve diğer taşıtlar (motoru ve hareket ettirici başka bir tertibatı olsun olmasın)

 

8713 90 00      Diğerleri

                        Özel olarak engelliler için dizayn edilmiş motorlu araçlar, 8703 pozisyonunda yer alan araçlardan ayırt edilebilir. Çünkü bunlar esas itibariyle aşağıda belirtilen özelliklere sahiptirler:

                        1. Hızları saatte azami 10 km’dir (hızlı yürüme sürati gibi)

                        2. Azami genişlikleri 80 cm’dir.

                        3. İki set tekerlekler yerle temas halindedir.

                        4. Özel vasıfları kusurları giderici niteliktedir (örneğin; bacakları sabit olarak tutan ayaklıklar).

                        Bu tür araçlar aşağıda belirtilenlere sahip olabilirler:

                        1. İlave tekerlek seti (aksi-uç)

                        2. Kullanılması kolay olan direksiyon ve diğer kontroller (örneğin joystick); bu kontroller genellikle kollukların birine tutturulmaktadır; Bunlar asla ayrı, ayarlanabilir direksiyon kolonu şekilde değildir.

                        Bu alt pozisyon, tekerlekli koltuklara benzeyen ve sadece engellileri taşımaya mahsus olan elektrikli sürülebilen araçları kapsar, bunlar aşağıda görülen şekildedir:

                        Bununla birlikte, ayrı, ayarlanabilir direksiyon kolonu ile mücehhez motorlu skutırlar (hareketli skutırlar) bu alt pozisyon haricinde kalır. Bunlar aşağıda görülen şekilde olabilirler ve 8703 pozisyonunda sınıflandırılırlar:

 

8714                8711 ila 8713 pozisyonlarındaki taşıtların aksam, parça ve aksesuarı

8714 91 10      Diğerleri

ila

8714 99 90      Bu alt pozisyon aşağıda belirtilenlerin imalatı, donatılması veya tamirinde kullanılan aksam ve aksesuarları içerir;

                        1. Motosiklet ve bisikletler için sepetler (side-cars);

                        2. Yardımcı bir motorla donatılmış tekerlekli taşıtlar, örneğin, pedallar vasıtasıyla yürütülebilen ve yardımcı bir motorla donatılmış (silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçmeyen) tekerlekli taşıtlar;

                        3. Motorla donatılmamış diğer tekerlekli taşıtlar (üç tekerlekliler dahil).

 

8714 94 20             Frenler

 

 Bu alt pozisyon kontrpedallı fren göbeklerini ve fren göbeklerini içerir.

 Kontrpedallı frenler genellikle pedalın geriye çevrilmesi ile çalışır türdedir.

 Bununla birlikte düz tip porya frenlerinde, fren bir kablo veya mil üzerinden elle gerçekleştirilir.

 Bunlar tipik olarak aşağıdaki şekildedirler:

 

 

 

8714 94 90      Aksam ve parçalar

                        Fren kolu bu alt pozisyonda yer alır.

                                   Bununla beraber, bu alt pozisyon, kauçuktan fren bloklarını  (4016 99 88 alt pozisyonu), uç parçaları olsun olmasın fren kablolarını (7312 10 alt pozisyonu) veya fren kılavuzlarını (genellikle 8307 10 90 veya 8307 90 90 alt pozisyonu) kapsamaz.

 

8714 96 30            Krank dişlileri

                              Bir krank dişlisi genellikle şunları içerir:

-          destek yatağı dingili (resim 1’e bakınız),

-          genellikle sağ kranka/pedal koluna tutturulmuş bir ya da daha fazla dişli takımı (ayrıca zincir dişlisi, zincir halkası veya zincir çarkı olarak adlandırılır) (resim 2’ye bakınız) ve

-          sol krank/pedal kolu (resim 3’e bakınız).

Kombine Nomanklatür’ün yorumuna ilişkin genel kurallardan 2(a)’nın uygulanmasıyla, bu alt pozisyonda yer alan bir eşya, şunları içerdiği takdirde, monte edilmiş olsun olmasın, tamamlanmamış eşya olarak sınıflandırılmaya devam eder:

-          genellikle sağ kranka/pedal koluna tutturulmuş bir ya da daha fazla dişli takımı,

-          genellikle sağ kranka/pedal koluna ve sol kranka/pedal koluna tutturulmuş bir ya da daha fazla dişli takımı veya

-          genellikle sağ kranka/pedal koluna ve destek yatağı dingiline tutturulmuş bir ya da daha fazla dişli takımı.

 

Resim 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              

Resim 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Resim 3

 

 

 

 

 

 

 

 

8714 99 50             Vites değiştirme dişlileri (derayyörler)

Bu alt pozisyon anlamında vites değiştirme dişlileri, bisikletin ön zincir dişlisini geri zincir dişlisinin üzerine taşıyan zincirleme mekanizmalarıdır. İmali tamamlanmış bir vites değiştirme dişlisi seti genllikle en az bir derayyörden (ön veya arka, resimlere bakınız) ve derayyöre bir kabloyla bağlı vites kolundan oluşur. Sürücü pedal çevirerek vitesi idare ederken, kablo gerilimindeki değişim, zincirin farklı zincir dişlileri üzerinde ‘raydan çıkararak’ derayörü yan yana hareket ettirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ön derayör

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arka derayör

 

 

8716                Her türlü taşıtlar için römorklar ve yarı römorklar; hareket ettirici tertibatı bulunmayan diğer taşıtlar; bunların  aksam ve parçaları

 

8716 10 92      Karavan tipi ikamet veya kamp yapmaya mahsus römork ve yarı römorklar

ve

8716 10 98             “Ağırlık” aracın tüm sabit demirbaşlar ve donanımlarıyla beraber ağırlığı anlamına gelir.

 

8716 39 10      Yüksek radyoaktif maddelerin taşınması için özel olarak yapılmış olanlar

                        8606 91 10 alt pozisyonuna ilişkin Açıklama Notları gerekli değişiklikler yapılarak uygulanır.