| 
   Son Güncelleme: 24/12/2019 OYUNCAK
  GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞİ
    BİRİNCİ
  BÖLÜM Amaç,
  Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE
  1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; oyuncakların güvenliğine
  ve serbest dolaşımına ilişkin usul ve esasları belirlemektir. Kapsam MADDE
  2 – (1) Bu Yönetmelik; a)
  Özellikle oyunda kullanımının amaçlanmasına veya oyun amaçlı tasarlanmasına
  bakılmaksızın 14 yaş altı çocuklar tarafından oyunlarda kullanılan ürünleri
  kapsar. Ek-1’de listelenen ürünler bu Yönetmelik kapsamında oyuncak olarak
  kabul edilmez. b) Bu
  Yönetmelik aşağıda yer alan oyuncaklara uygulanmaz: 1)
  Halkın kullanımına yönelik oyun alanı ekipmanı, 2)
  Madeni para ile çalışsın veya çalışmasın halkın kullanımına yönelik otomatik
  oyun makineleri, 3)
  İçten yanmalı motorlu oyuncak vasıtalar, 4)
  Oyuncak buhar makineleri, 5)
  Sapan ve mancınıklar. Dayanak MADDE
  3 – (1) Bu Yönetmelik; 29/6/2001 tarihli ve 4703 sayılı
  Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanuna, 10/7/2018 tarihli ve
  30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı
  Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 441 inci ve 452 nci maddelerine,
  13/11/2001 tarihli ve 2001/3529 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
  konulan Ürünlerin Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmeliğe ve 15/1/1997
  tarihli ve 97/9196 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Türk
  Ürünlerinin İhracatının Arttırılmasına Yönelik Teknik Mevzuatı Hazırlayacak
  Kurumların Belirlenmesine İlişkin Karara dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE
  4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a)
  Akreditasyon: Bir ulusal akreditasyon kurumu tarafından, bir uygunluk
  değerlendirme kuruluşunun belirli bir uygunluk değerlendirme faaliyetini
  yerine getirmek üzere, uyumlaştırılmış standartların belirlediği gerekleri ve
  uygulanabildiği yerlerde ilgili sektörel düzenlemelerde öngörülen ek
  gerekleri karşıladığının resmi kabulünü, b)
  Aktivite oyuncağı: Aktivite yapılırken destek gövdesinin sabit kaldığı ve bir
  çocuk tarafından tırmanma, zıplama, asılma, kayma, sallanma, dönme, emekleme
  veya sürünme gibi hareketlerin veya bu hareketlerin bir kısmının birlikte
  yapılabilmesine yönelik evsel kullanılan oyuncağı, c) AT:
  Avrupa Topluluğunu, ç)
  Bakanlık:  d) “CE”
  işareti: İmalatçı tarafından konulan ve oyuncağın, “CE” işaretinin
  konulmasını öngören teknik mevzuatın ilgili bütün kurallarına uygun olduğunu
  gösteren işareti, e)
  Dağıtıcı: Bir oyuncağı tedarik zincirinde yer alarak piyasada bulunduran,
  imalatçı ve ithalatçı dışındaki gerçek veya tüzel kişiyi, f)
  Fonksiyonel oyuncak: Yetişkinler tarafından kullanıma yönelik bir ürün, cihaz
  veya donanımla aynı şekilde işleyen veya kullanılan ve söz konusu ürün, cihaz
  veya donanımın ölçekli maketi olabilen bir oyuncağı, g)
  Fonksiyonel ürün: Ek-1’in 12 nci maddesinde belirtilen, yetişkinler
  tarafından kullanıma yönelik bir ürün, cihaz veya donanımla aynı şekilde
  işleyen veya kullanılan ve söz konusu ürün, cihaz veya donanımın ölçekli
  maketi olabilen bir ürünü, ğ) Geri
  çağırma: Nihai kullanıcının elinde bulunan bir ürünün geri getirilmesini
  amaçlayan her türlü önlemi, h)
  İktisadi işletme: İmalatçı, yetkili temsilci, ithalatçı ve dağıtıcıyı, ı)
  İmalatçı: Bir oyuncağı imal ederek veya tasarımını veya imalatını yaptırarak
  kendi isim veya ticari markası ile pazarlayan gerçek veya tüzel kişiyi, i) İthalatçı: Bir oyuncağı yurt dışından ithal ederek
  piyasaya arz eden Türkiye’de yerleşik gerçek veya tüzel kişiyi, j)
  Kanun: 11/7/2001 tarihli ve 24459 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4703
  sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair
  Kanunu, k)
  Kimyasal oyuncak: Belirli bir yaş grubuna uygun olacak şekilde ve bir
  yetişkinin gözetimi altında kullanılan ve kimyasal madde ve karışımların
  doğrudan elle tutulmasına yönelik oyuncağı, l) Koku
  oyunu: Bir çocuğun farklı koku veya aromaları ayırt etmeyi öğrenmesine
  yardımcı olmayı amaçlayan oyuncağı, m)
  Komisyon: Avrupa Komisyonunu, n)
  Kozmetik kiti: Bir çocuğun koku, sabun, krem, şampuan, banyo köpüğü,
  parlatıcı, ruj, diğer makyaj malzemeleri, diş macunu ve saç kremi gibi ürünleri
  yapmayı öğrenmesine yardımcı olmayı amaçlayan oyuncağı, o)
  Lezzet oyunu: Çocukların şeker, sıvı, toz ve aroma gibi gıda maddelerinin
  kullanımını içeren tatlılar veya yiyecekler yapmasını amaçlayan oyuncağı, ö)
  Oyuncak: Özellikle oyunda kullanımının amaçlanmasına veya oyun amaçlı
  tasarlanmasına bakılmaksızın 14 yaş altı çocuklar tarafından oyunlarda
  kullanılan ürünleri, p)
  Piyasa gözetimi ve denetimi: Ürünlerin sağlık, güvenlik veya diğer bir kamu
  yararının korunması bakımından tehlike oluşturmalarını önlemek ve varsa
  ilgili teknik düzenlemeye uygun olmalarını sağlamak amacıyla yetkili kuruluş
  tarafından yürütülen faaliyetleri ve alınan tedbirleri, r)
  Piyasada bulundurma: Bir oyuncağın ticari bir faaliyet yoluyla, bedelli veya
  bedelsiz olarak dağıtım, tüketim veya kullanım için yurt içi piyasaya
  sağlanmasını, s)
  Piyasadan çekme: Tedarik zincirindeki bir ürünün piyasada bulundurulmasını
  önlemeyi amaçlayan her türlü tedbiri, ş)
  Piyasaya arz: Bir oyuncağın yurt içi piyasada ilk kez bulundurulmasını, t)
  Risk: Zarara neden olacak bir tehlikenin gerçekleşme olasılığı ve zararın
  ciddiyet derecesini, u) Su
  oyuncağı: Su üzerinde bir çocuğu taşıma veya destekleme kapasitesine sahip,
  sığ suda kullanılması amaçlanan oyuncağı, ü)
  Tarafından kullanıma yönelik: Oyuncağın fonksiyonları, boyutları ve
  özelliklerinden dolayı, belirli yaş grubundaki çocuklarca kullanımının
  amaçlandığını ebeveyn veya gözetmenin makul bir şekilde varsayabilmesini, v)
  Tasarım hızı: Oyuncağın tasarımı ile belirlenen temsili potansiyel çalışma
  hızını, y)
  Tehlike: Potansiyel zarar kaynağını, z)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşu: Kalibrasyon, test, belgelendirme ve muayene
  dahil olmak üzere, uygunluk değerlendirme faaliyeti gerçekleştiren Türkiye’de
  yerleşik kuruluşu, aa)
  Uygunluk değerlendirmesi: Bir oyuncakla ilgili olarak belirlenen
  gerekliliklerin yerine getirilip getirilmediğini gösteren süreci, bb) Uyumlaştırılmış Standart: Uyumlaştırılmış Avrupa Birliği
  mevzuatını uygulamak amacıyla Avrupa Komisyonu’nun talebine istinaden kabul
  edilen bir Avrupa standardı, cc)
  Yetkili temsilci: İmalatçının bu Yönetmelik kapsamındaki bazı
  yükümlülüklerini onun adına yerine getirmek üzere imalatçı tarafından yazılı
  bir şekilde görevlendirilen Türkiye’de yerleşik gerçek veya tüzel kişiyi, çç)
  Zarar: Uzun vadeli etkiler de dahil olmak üzere fiziksel yaralanma veya
  sağlık üzerindeki herhangi bir diğer zararı, dd) Su bazlı
  oyuncak: Hobi boyaları, parmak boyaları, cam boyaları, yapıştırıcılar ve
  sabun köpüğü gibi oyuncaklar dahil olmak üzere
  içeriğinde su bulunan oyuncağı, ifade
  eder. İKİNCİ
  BÖLÜM İktisadi
  İşletmelerin Yükümlülükleri İmalatçıların
  yükümlülükleri MADDE
  5 – (1) İmalatçılar, oyuncaklarını piyasaya arz ederken
  oyuncakların 11 inci madde ile ek-2’de belirtilen gereklere uygun olarak
  tasarlandığını ve imal edildiğini temin eder. (2)
  İmalatçılar, 22 nci madde uyarınca talep edilen teknik dosyayı hazırlamak, 20
  nci madde uyarınca uygunluk değerlendirmesi işlemlerini yapmak veya
  yaptırmak, oyuncağın uygunluğunun söz konusu uygunluk değerlendirme işlemleri
  ile gösterildiği durumlarda 16 ncı maddede belirtildiği üzere AT uygunluk
  beyanını düzenlemek ve 18 inci maddenin birinci fıkrasında belirtildiği
  şekilde “CE” işaretini oyuncağa koymakla yükümlüdür. (3)
  İmalatçılar, teknik dosya ile AT uygunluk beyanını oyuncak piyasaya arz
  edildikten sonra 10 yıl süre ile muhafaza eder. (4)
  İmalatçılar, seri üretimlerde uygunluğun sürdürülmesi için gerekli
  mekanizmaların kurulmasını temin eder. Oyuncak tasarımındaki veya
  özelliklerindeki değişiklikler ile oyuncağın uygunluğunun dayanak alınarak
  beyan edildiği uyumlaştırılmış standartlardaki değişiklikler yeterli şekilde
  dikkate alınır. Oyuncağın yol açtığı risklerle ilgili olarak gerekli olduğu
  durumlarda, imalatçılar, tüketicilerin sağlık ve güvenliğinin korunması
  amacıyla piyasaya arz edilen oyuncaklardan numune alarak test eder, inceleme
  yapar ve gerekli durumlarda, şikayetlerin, uygun olmayan ve geri çağrılan
  oyuncakların kaydını tutar ve yaptığı bu izleme faaliyetleri hakkında
  dağıtıcıları bilgilendirir. (5)
  İmalatçılar oyuncaklarının tip, parti, seri veya model numarası veya
  oyuncağın tanımlanmasını sağlayacak diğer bilgileri taşımasını veya oyuncağın
  boyutunun veya yapısının buna elverişli olmadığı durumlarda, gerekli
  bilgilerin ambalaj üzerinde veya oyuncakla birlikte verilen bir belgede yer
  almasını temin eder. (6)
  İmalatçılar isimlerini, kayıtlı ticari isimlerini veya kayıtlı ticari
  markaları ile kendilerine ulaşılabilecek adreslerini oyuncağın üzerinde veya
  bunun mümkün olmadığı durumlarda oyuncağın ambalajı üzerinde veya oyuncakla
  birlikte verilen bir belgede gösterir. Söz konusu adres, imalatçı ile
  irtibata geçilebilecek tek bir yeri belirtir. (7)
  İmalatçılar oyuncakla birlikte verilen kullanma talimatı ve güvenlik
  bilgilerini tüketicilerin kolayca anlayabileceği şekilde Türkçe olarak
  hazırlar. (8)
  Piyasaya arz ettiği oyuncağın ilgili mevzuata uygun olmadığını değerlendiren
  veya bu yönde gerekçesi olan imalatçılar, söz konusu oyuncağın uygunluğunun
  sağlanması, piyasadan çekilmesi veya geri çağrılması için gerekli düzeltici
  önlemlerden uygun olanlarını hemen alır. Piyasada bulundurulan oyuncağın risk
  teşkil ettiği durumlarda imalatçılar, oyuncağın uygunsuzluğu ve alınan
  düzeltici önlemlere ilişkin hemen Bakanlığı bilgilendirir. (9)
  İmalatçılar, Bakanlığın gerekçeli talebi üzerine oyuncağın uygunluğunu
  gösteren tüm bilgi ve belgeleri Türkçe olarak Bakanlığa sunar. Ayrıca
  Bakanlığın talebi üzerine imalatçılar, piyasaya arz ettikleri ürünlerin
  teşkil ettiği riskleri ortadan kaldırmak amacıyla alınan her türlü önlemle
  ilgili olarak işbirliği yapar. Yetkili
  temsilcilerin yükümlülükleri MADDE
  6 – (1) İmalatçı yazılı bir vekâletle yetkili bir
  temsilci atayabilir. (2)
  İmalatçının 5 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen yükümlülükleri ile
  teknik dosyayı hazırlamak yetkili temsilcinin görevleri arasında yer almaz. (3)
  Yetkili temsilci imalatçıdan aldığı vekalette belirtilmiş olan görevleri
  yerine getirir. Söz konusu vekalet, yetkili temsilcinin asgari olarak aşağıda
  belirtilenleri yapmasına müsaade eder; a)
  Oyuncak piyasaya arz edildikten sonra 10 yıl süre ile teknik dosya ile AT
  uygunluk beyanının Bakanlığa sunulmak üzere saklanması, b)
  Bakanlığın gerekçeli talebine istinaden, oyuncağın uygunluğunu göstermek için
  gerekli olan tüm bilgi ve dosyanın tedarik edilmesi, c)
  Bakanlığın talebi üzerine, vekalet kapsamında yer alan oyuncakların neden
  olduğu risklerin giderilmesi amacıyla alınan her türlü önlemle ilgili olarak
  Bakanlıkla işbirliğinde bulunulması. İthalatçıların
  yükümlülükleri MADDE
  7 – (1) İthalatçılar yalnızca teknik düzenlemeye uygun
  oyuncakları piyasaya arz eder. (2)
  İthalatçılar, bir oyuncak piyasaya arz edilmeden önce ilgili uygunluk
  değerlendirmesi işlemlerinin imalatçı tarafından yerine getirilmiş olduğunu,
  imalatçının oyuncağa ait teknik dosyayı hazırladığını, oyuncağın “CE”
  işaretini taşıdığını ve gerekli belgelerle birlikte verildiğini ve
  imalatçının 5 inci maddenin beşinci fıkrası ile altıncı fıkrasında belirtilen
  gerekliliklere uygunluk gösterdiğini teyit etmekle yükümlüdür. İthalatçı,
  oyuncağın 11 inci madde ile ek-2’de belirtilen gereklere uymadığını düşündüğü
  veya bu yönde gerekçesinin olduğu durumlarda, uygun hale getirilene kadar
  oyuncağı piyasaya arz edemez. Ayrıca, oyuncağın risk teşkil ettiği durumlarda
  ithalatçı bu hususta imalatçıyı ve Bakanlığı bilgilendirir. (3)
  İthalatçılar isimlerini, kayıtlı ticari isimlerini veya kayıtlı ticari
  markaları ile kendilerine ulaşılabilecek adresi oyuncak üzerinde, bunun
  mümkün olmadığı durumlarda ise ambalaj üzerinde veya oyuncakla birlikte
  verilen bir belgede belirtir. (4)
  İthalatçılar, imalatçılar tarafından oyuncakla birlikte verilen kullanma
  talimatı ve güvenlik bilgilerinin tüketicilerin kolayca anlayabileceği
  şekilde ve Türkçe olarak hazırlanmasını sağlar. (5)
  İthalatçılar, oyuncak kendi sorumluluklarında iken oyuncağın 11 inci madde
  ile ek-2’de belirtilen gereklere uygunluğunu riske etmeyecek şekilde depolama
  ve taşıma şartlarını sağlar. (6)
  Oyuncağın yol açtığı risklerle ilgili olarak gerekli olduğu durumlarda,
  ithalatçılar tüketicilerin sağlık ve güvenliğinin korunması amacıyla piyasaya
  arz edilen oyuncaklardan numune alarak test eder, inceleme yapar ve gerekli
  durumlarda, şikayetlerin, uygun olmayan ve geri çağrılan oyuncakların kaydını
  tutar ve yaptığı bu izleme faaliyetleri hakkında dağıtıcıları bilgilendirir. (7)
  Piyasaya arz ettiği oyuncağın ilgili mevzuata uygun olmadığını değerlendiren
  veya bu yönde gerekçesi olan ithalatçılar, söz konusu oyuncağın uygunluğunun
  sağlanması, piyasadan çekilmesi veya geri çağrılması için gerekli düzeltici
  önlemlerden uygun olanlarını hemen alır. Piyasada bulundurulan oyuncağın risk
  teşkil ettiği durumlarda, ithalatçılar özellikle uygunsuzluğa ve alınan her
  türlü düzeltici önlemlere ilişkin ayrıntıları vererek, bu hususta hemen
  Bakanlığı bilgilendirir. (8)
  İthalatçılar, oyuncak piyasaya arz edildikten sonra 10 yıl süre ile AT
  uygunluk beyanının bir örneğini Bakanlığa sunmak üzere muhafaza etmek ve
  teknik dosyanın Bakanlık talebi halinde Bakanlığa sunulmasını sağlamakla
  yükümlüdür. (9)
  İthalatçılar, Bakanlığın gerekçeli talebi üzerine, oyuncağın uygunluğunu
  gösteren tüm bilgi ve belgeleri Türkçe olarak Bakanlığa sunar. Ayrıca,
  Bakanlığın talebi üzerine ithalatçılar, piyasaya arz ettikleri ürünlerin teşkil
  ettiği riskleri ortadan kaldırmak amacıyla alınan her türlü önlemle ilgili
  olarak işbirliği yapar. Dağıtıcıların
  yükümlülükleri MADDE
  8 – (1) Dağıtıcılar, oyuncak piyasada bulundurulurken
  uygulanabilir kurallara ilişkin gereken özeni göstererek faaliyette bulunur. (2)
  Oyuncağı piyasada bulundurmadan önce dağıtıcılar, oyuncağın “CE” işaretini
  taşıdığını, Türkçe olmak şartıyla gerekli belge, kullanma talimatı ve
  güvenlik bilgileri ile birlikte verildiğini ve imalatçı ile ithalatçının 5
  inci maddenin beşinci fıkrası ve altıncı fıkrası ile 7 nci maddenin üçüncü
  fıkrasında belirtilen gereklere uygun davrandığını doğrular. Dağıtıcı,
  oyuncağın 11 inci madde ile ek-2’de belirtilen gereklere uymadığını düşündüğü
  veya bu yönde gerekçesinin olduğu durumlarda, uygun hale getirilene kadar
  oyuncağı piyasada bulunduramaz. Ayrıca oyuncağın risk teşkil ettiği
  durumlarda, dağıtıcılar bu hususta imalatçı veya ithalatçı ile Bakanlığı
  bilgilendirir. (3)
  Dağıtıcılar kendi sorumluluklarında iken, oyuncağın 11 inci madde ile ek-2’de
  belirtilen kurallara uygunluğunu riske etmeyecek şekilde depolama ve taşıma
  şartlarını sağlar. (4)
  Piyasada bulundurdukları oyuncağın ilgili mevzuata uygun olmadığını
  değerlendiren veya bu yönde gerekçesi olan dağıtıcılar söz konusu oyuncağın
  uygunluğunun sağlanması, piyasadan çekilmesi veya geri çağrılması için
  gerekli düzeltici önlemlerden uygun olanlarının alındığından emin olur.
  Ayrıca, piyasada bulundurulan oyuncağın bir risk teşkil ettiği durumlarda,
  dağıtıcılar özellikle uygunsuzluğa ve alınan her türlü düzeltici önlemlere
  ilişkin ayrıntıları vererek bu hususta Bakanlığı bilgilendirir. (5)
  Dağıtıcılar, Bakanlığın gerekçeli talebi üzerine, oyuncağın uygunluğunu
  gösteren tüm bilgi ve belgeleri sunar. Dağıtıcılar, Bakanlığın talebi
  üzerine, piyasada bulundurulan oyuncakların teşkil ettiği riskleri ortadan
  kaldırmak amacıyla alınan her türlü önlemle ilgili olarak işbirliği yapar. İthalatçı
  ve dağıtıcılar tarafından imalatçının yükümlülüklerinin üstlenildiği durumlar MADDE
  9 – (1) Oyuncağı kendi isim veya ticari markası altında
  piyasaya arz eden veya hâlihazırda piyasaya arz edilmiş bir oyuncağı
  uygulanabilir kurallara uygunluğunu etkileyecek şekilde değiştiren
  ithalatçılar veya dağıtıcılar bu Yönetmelik kapsamında imalatçı kabul
  edilirler ve 5 inci maddede sayılan imalatçının yükümlülüklerine tabidirler. İktisadi
  işletmelerin tanımlanması MADDE
  10 – (1) İktisadi işletmeler, talep üzerine, aşağıda
  belirtilenlerin kimliğine ilişkin bilgileri Bakanlığa bildirir; a)
  Oyuncağı kendilerine tedarik eden iktisadi işletmeler, b)
  Kendilerinin oyuncak tedarik ettikleri iktisadi işletmeler. (2)
  Birinci fıkrada atıf yapılan bilgileri imalatçı niteliğindeki iktisadi
  işletmeler oyuncak piyasaya arz edildikten sonra 10 yıl süreyle, diğer
  iktisadi işletmeler ise oyuncağın kendilerine tedarik edilmesinden sonra 10
  yıl süreyle sunabilmelidir. ÜÇÜNCÜ
  BÖLÜM Oyuncakların
  Uygunluğu Temel
  güvenlik gerekleri MADDE
  11 – (1) Bakanlık oyuncakların, ikinci fıkrada yer alan
  genel güvenlik gerekleri ile ek-2’de belirtilen özel güvenlik gerekleri dahil
  olmak üzere, temel güvenlik gereklerine uygunluk sağlamadığı taktirde
  piyasaya arz edilmemesi için gerekli tüm önlemleri alır. (2)
  Oyuncaklar, içerdikleri kimyasallar da dahil olmak üzere, çocukların
  davranışları göz önünde bulundurulduğunda ve amaçlandığı veya öngörüldüğü
  şekilde kullanıldığında, kullanıcının veya üçüncü tarafların sağlığını veya
  güvenliğini tehlikeye atamaz. Özellikle 36 aydan küçük çocuklar veya diğer
  belirtilen yaş grupları tarafından kullanıma yönelik oyuncaklarda,
  kullanıcıların ve uygun olduğu durumlarda gözetmenlerinin yetenekleri göz
  önüne alınmalıdır. 12 nci maddenin ikinci fıkrası uyarınca konulan etiketler
  ve oyuncaklarla birlikte verilen kullanım talimatları, oyuncağın
  kullanılmasının içerdiği var olan tehlike ve zarar riskleri ile bu tehlike ve
  risklerden kaçınma yollarına ilişkin, kullanıcıların veya gözetmenlerinin
  dikkatini çekecek şekilde olmalıdır. (3)
  Piyasaya arz edilen oyuncaklar, öngörülen ve normal kullanım süreleri boyunca
  temel güvenlik gereklerine uygun olmalıdır. Uyarılar MADDE
  12 – (1) Güvenli kullanım için uygun olduğu durumlarda,
  11 inci maddenin ikinci fıkrasının amaçları bakımından yapılan uyarılar,
  ek-5’in A Bölümü doğrultusunda, uygun kullanıcı kısıtlamalarını belirtir.
  Ek-5’in B Bölümünde listelenen oyuncak kategorileriyle ilgili olarak, burada
  belirtilen uyarılar kullanılır. Ek-5’in B Bölümünün 2 ile 10 uncu maddeleri
  arasında belirtilen uyarılar, burada yazıldığı şekilde kullanılır.
  Fonksiyonu, boyutu ve özelliklerine dayanılarak belirlenen uyarılar,
  oyuncağın amaçlanan kullanımı ile çeliştiği durumlarda; oyuncaklar ek-5’in B
  Bölümünde belirtilen özel uyarıların bir veya daha fazlasını taşıyamaz. (2)
  İmalatçı uyarıları açıkça görünür, kolayca okunabilir, anlaşılabilir ve doğru
  bir şekilde oyuncağın üzerinde, oyuncağa iliştirilmiş etikette veya ambalaj
  üzerinde ve uygun olduğu durumlarda oyuncakla birlikte verilen kullanma
  talimatları üzerinde belirtir. Ambalajsız olarak satılan küçük oyuncaklarda,
  üzerlerine iliştirilmiş uygun uyarılar olmalıdır. Eğer uyarı kullanılacak
  ise, uyarılardan önce ‘Uyarı’ veya ‘Uyarılar’ ibaresi kullanılır.
  Kullanıcılar için minimum ve maksimum yaşları belirten uyarılar ve ek-5’de
  belirtilen diğer uygulanabilir uyarılar gibi oyuncağın satın alınması kararını
  belirleyen uyarılar, tüketiciye sunulan ambalajı üzerinde yer almalı veya
  satın almanın internet üzerinden yapıldığı durumlar da dahil olmak üzere
  satın alınmadan önce tüketici tarafından açıkça görünür olmalıdır. (3) 5
  inci maddenin yedinci fıkrası uyarınca, güvenlik talimatları ve uyarılar
  Türkçe yazılır. Serbest
  dolaşım MADDE
  13 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerine uygun oyuncakların
  piyasada bulundurulması engellenemez. Uygunluk
  varsayımı MADDE
  14 – (1) Avrupa Birliği Resmî
  Gazetesi’nde referans numaraları yayımlanan uyumlaştırılmış standartlara veya
  bunlara karşılık gelen Uyumlaştırılmış Türk Standartlarına veya bunların
  ilgili bölümlerine uygun olan oyuncakların, söz konusu standartlar veya
  bunların ilgili bölümlerince kapsanan 11 inci madde ve ek-2’de düzenlenen
  gereklere uygun olduğu kabul edilir. Uyumlaştırılmış
  standarda resmi olarak itirazda bulunulması MADDE
  15 – (1) Bakanlık, uyumlaştırılmış bir standardın
  amaçladığı ve 11 inci madde ile ek-2’de belirtilen gerekleri tamamen
  karşılamadığını tespit ettiğinde, Komisyona bildirilmesi veya 98/34/EC sayılı
  Direktif kapsamında faaliyet gösteren teknik komitenin gündemine getirilmesi
  amacıyla görüşlerini Ekonomi Bakanlığına iletir. AT
  uygunluk beyanı MADDE
  16 – (1) AT uygunluk beyanı, 11 inci madde ile ek-2’de
  belirtilen gereklerin yerine getirildiğini gösterir. (2) AT
  uygunluk beyanı, asgari olarak ek-3’de belirtilen hususlar ile 23/2/2012
  tarihli ve 28213 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “CE” İşareti
  Yönetmeliğinin ek-3’ünde yer alan ilgili modülleri içerir ve gerektiği
  durumlarda güncellenir. AT uygunluk beyanı, ek-3’de yer alan örneğe uygun
  olarak hazırlanır. AT uygunluk beyanının Türkçe olmadığı durumlarda, Türkçe
  tercümesi beyanla birlikte verilir. (3)
  İmalatçı AT uygunluk beyanını hazırlayarak, oyuncağın uygunluğu konusundaki
  sorumluluğu üstlenir. “CE”
  işaretine ilişkin genel usul ve esaslar MADDE
  17 – (1) Piyasada bulundurulan oyuncaklar “CE” işareti
  taşımak zorundadır. (2)
  “CE” işareti konulmasında, “CE” İşareti Yönetmeliği hükümlerine uyulması zorunludur. (3)
  “CE” işaretini taşıyan oyuncakların bu Yönetmeliğe uygun olduğu varsayılır. (4)
  “CE” işareti taşımayan veya bu Yönetmeliğe uygun olmayan bir oyuncak ancak,
  bu Yönetmeliğe uygun olmadığını ve uygunluk sağlanmadan piyasada
  bulundurulmayacağını açıkça belirten bir işaretle birlikte kullanılması
  şartıyla ticari fuarlar ve sergilerde teşhir edilebilir ve kullanılabilir. “CE”
  işaretinin konulmasına ilişkin kurallar ve koşullar MADDE
  18 – (1) “CE” işareti görünür, okunabilir ve silinmeyecek
  şekilde oyuncağa, iliştirilmiş bir etikete veya ambalaja konulur. Küçük
  oyuncaklar ve küçük parçalardan oluşan oyuncaklarda ise, “CE” işareti
  alternatif olarak bir etikete veya eşlik eden broşüre konulabilir. Oyuncağın
  teşhir tezgahında satıldığı durumlarda, “CE” işaretinin oyuncağa konulmasının
  teknik olarak mümkün olmaması ve teşhir tezgahının oyuncağın kendi ambalajı
  olarak kullanılması şartıyla, “CE” işareti teşhir tezgahına konulabilir. “CE”
  işaretinin ambalajın dışından görünür olmadığı durumlarda, söz konusu işaret,
  en azından ambalaja konulmuş olmalıdır. (2)
  “CE” işareti, oyuncak piyasaya arz edilmeden önce konulur. Özel bir riski
  veya kullanımı gösteren bir piktogram veya herhangi başka bir işaret, “CE”
  işaretini takiben kullanılabilir. DÖRDÜNCÜ
  BÖLÜM Uygunluk
  Değerlendirmesi Güvenlik
  değerlendirmeleri MADDE
  19 – (1) İmalatçılar, oyuncağı piyasaya arz etmeden önce,
  oyuncağın neden olabileceği kimyasal, fiziki, mekanik, elektriksel,
  alevlenebilirlik, hijyen ve radyoaktivite tehlikelerinin analizlerini ve söz
  konusu tehlikelere maruz kalma potansiyelinin değerlendirmesini yapar. Uygulanabilir
  uygunluk değerlendirme yöntemleri MADDE
  20 – (1) Oyuncağı piyasaya arz etmeden önce; imalatçılar,
  oyuncağın 11 inci madde ile ek-2’de belirtilen gereklere uygun olduğunu
  göstermek amacıyla ikinci ve üçüncü fıkrada atıfta bulunulan uygunluk
  değerlendirme işlemlerini kullanır. (2)
  İmalatçı, oyuncağa ilişkin gerekli tüm güvenlik gereklerini kapsayacak
  şekilde, Avrupa Birliği Resmî Gazetesi’nde referans numaraları yayımlanan
  uyumlaştırılmış standartları uyguladığı durumlarda; “CE” İşareti
  Yönetmeliğinin ek-3’ünde yer alan Modül A’da belirtilen üretimin dahili
  kontrolü yöntemini kullanır. (3)
  Aşağıda belirtilen durumlarda, oyuncak 21 inci maddede belirtilen AT-tip
  incelemesi ile birlikte “CE” İşareti Yönetmeliğinin ek-3’ünde yer alan Modül
  C’de belirtilen üretimin dahili kontrolüne dayalı tipe uygunluk yöntemine
  tabi tutulur: a)
  Oyuncağa ilişkin gerekli tüm güvenlik gereklerini kapsayacak şekilde Avrupa
  Birliği Resmî Gazetesi’nde referans numaraları yayımlanan uyumlaştırılmış
  standartların mevcut olmadığı durumlar, b) (a)
  bendinde belirtilen uyumlaştırılmış standartların mevcut olduğu ancak
  imalatçının bu standartları uygulamadığı veya yalnızca kısmen uyguladığı
  durumlar, c) (a)
  bendinde belirtilen uyumlaştırılmış standartların birinin veya birden
  fazlasının bir kısıtlama ile yayımlandığı durumlar, ç)
  İmalatçının; oyuncağın mahiyetinin, tasarımının, yapısının veya amacının
  üçüncü taraf doğrulaması gerektirdiğini değerlendirdiği durumlar. AT-tip
  incelemesi MADDE
  21 – (1) AT-tip incelemesi başvurusu, bu incelemenin
  gerçekleştirilmesi ve AT-tip inceleme belgesinin düzenlenmesi, “CE” İşareti
  Yönetmeliğinin ek-3’ünde yer alan Modül B’de belirtilen yöntemlere göre
  yürütülür. AT-tip incelemesi, bu modülün 2 nci fıkrasının (b) bendinde
  belirtildiği şekilde yürütülür. Bu hükümlere ek olarak, bu maddenin ikinci ve
  beşinci fıkraları arasında belirtilen gerekler uygulanır. (2)
  AT-tip incelemesi başvurusu, adres de dahil olmak üzere imalat yeri ile
  oyuncağın tanımlamasını içerir. (3) 23
  üncü madde kapsamında bildirilen ve onaylanmış kuruluş olarak adlandırılan
  bir uygunluk değerlendirme kuruluşu, AT-tip incelemesini yürütürken;
  gerektiğinde imalatçı ile birlikte, 19 uncu maddeye göre oyuncağın neden
  olabileceği tehlikelerin imalatçı tarafından yapılan analizini değerlendirir. (4)
  AT-tip incelemesi belgesi, bu Yönetmeliğin adını, bu Yönetmelikle aktarılan
  ve muadili olan Oyuncak Güvenliği Hakkında 18/6/2009 tarihli ve 2009/48/EC
  sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Direktifi’ne yapılacak atıfı, oyuncağın
  renkli fotoğrafını, boyutları da dahil olmak üzere oyuncağın tanımlamasını ve
  ilgili test raporunun adı ile birlikte yapılan testlerin listesini içerir.
  AT-tip inceleme belgesi, gerektiğinde, özellikle de oyuncağın imalat
  sürecinde, hammaddelerinde veya bileşenlerinde bir değişiklik olması
  durumunda ve her durumda 5 yılda bir olmak üzere yeniden gözden geçirilir.
  Oyuncağın 11 inci madde ile ek-2’de belirtilen gereklere uygunluk sağlamadığı
  durumda, AT-tip incelemesi belgesi geri çekilir. Bakanlık, belgesi reddedilen
  veya geri çekilen bir oyuncağa ulusal onaylanmış kuruluşlarca AT-tip inceleme
  belgesinin verilmemesi için gerekli önlemleri alır. (5)
  Teknik dosya ve AT-tip inceleme yöntemleri ile ilgili yazışmalar, onaylanmış
  kuruluş ülke içinde ise Türkçe, Avrupa Birliği üyesi ülkelerinden birinde ise
  bulunduğu ülkenin resmi dilinde veya bu onaylanmış kuruluş tarafından kabul
  edilen bir dilde hazırlanır. Teknik
  dosya MADDE
  22 – (1) 5 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen
  teknik dosya, oyuncakların 11 inci madde ile ek-2’de belirtilen gereklere
  uygunluğunun sağlanması amacıyla tüm ilgili verileri veya imalatçı tarafından
  kullanılan araçların detaylarını içerir. Teknik dosya özellikle ek-4’te listelenen
  belgeleri içerir. (2)
  Teknik dosya, Türkçe veya 21 inci maddenin beşinci fıkrasında belirtilen
  gereklere tabi olarak Avrupa Birliği resmi dillerinden biri ile hazırlanır. (3)
  İmalatçı, teknik dosyanın Türkçe olmadığı hallerde, Bakanlığın her gerekçeli
  talebine istinaden, teknik dosyanın ilgili bölümlerinin Türkçe çevirisini
  sağlar. İmalatçı, Bakanlık tarafından talep edilen teknik dosyanın veya
  teknik dosyada yer alan bölümlerin çevirisini en geç 30 gün içerisinde temin
  eder. Bakanlık, ciddi ve acil risk durumunu gerekçe göstererek daha kısa bir
  süre belirleyebilir. (4)
  Bakanlık, imalatçının birinci, ikinci ve üçüncü fıkraların gereklerine
  uygunluk sağlamaması durumunda, uyumlaştırılmış standartlar ve temel güvenlik
  gereklerine uygunluğun doğrulanması amacıyla, imalatçıdan belirli bir süre
  içerisinde masrafları imalatçıya ait olmak üzere onaylanmış kuruluş
  tarafından yapılmış bir teste sahip olmasını talep edebilir. BEŞİNCİ
  BÖLÜM Uygunluk
  Değerlendirme Kuruluşlarının Bildirimi Bildirim MADDE
  23 – (1) Bakanlık, 21 inci madde kapsamında üçüncü taraf
  uygunluk değerlendirmesi görevlerini yürütmekle yetkilendirilen kuruluşları
  Ekonomi Bakanlığı aracılığıyla Komisyon’a bildirir. Onaylanmış
  kuruluşları görevlendiren yetkili kuruluşlara dair esaslar MADDE
  24 – (1) Bakanlık, onaylanmış kuruluşları görevlendirir
  ve bu kuruluşların gözetimi ve denetimini yürütür. Bakanlık; a)
  İdareci ve personelinin, onaylanmış kuruluş adayları ile herhangi bir çıkar
  ilişkisinin bulunmaması, b)
  İlgili birimlerinin, bağımsızlık ve tarafsızlıklarını koruyacak şekilde
  yapılanmaları ve çalışmaları, c)
  Onaylanmış kuruluşların görevlendirilmesine ilişkin her bir kararın yetkin
  personelce alınması ve bu personelin onaylanmış kuruluş hakkında yeterlilik
  incelemesi yapmış olan personelden farklı olması, ç)
  Onaylanmış kuruluşlara ilişkin yeterlilik incelemesi yapan veya karar alan
  hiçbir biriminin, idarecisinin ve personelinin, başta danışmanlık hizmeti
  olmak üzere uygunluk değerlendirme kuruluşları tarafından ticari ve rekabetçi
  bir temelde yürütülen faaliyetleri sunmamaları veya sağlamamaları, d)
  İdareci ve ilgili personelinin elde ettikleri bilgilerin gizliliğini
  korumaları ve, e)
  İdareci ve ilgili personelinin görevlendirdikleri onaylanmış kuruluşların
  gözetimini uygun bir şekilde yapacak yetkinlik, nitelik ve nicelikte
  olmaları, amacıyla
  gerekli tedbirleri alır ve düzenlemeleri yapar. Onaylanmış
  kuruluşları görevlendiren yetkili kuruluşun bilgilendirme yükümlülüğü MADDE
  25 – (1) Bakanlığın onaylanmış kuruluş adayı uygunluk
  değerlendirme kuruluşlarının yeterliliklerini değerlendirme, bu kuruluşları
  onaylanmış kuruluş olarak görevlendirme, bildirme ve denetleme esasları ile
  bu esaslarda meydana gelen değişiklikler Ekonomi Bakanlığı aracılığıyla
  Komisyona bildirilir. Onaylanmış
  kuruluşlarda aranacak nitelikler MADDE
  26 – (1) Bu Yönetmelik uyarınca onaylanmış kuruluş olarak
  görevlendirilecek bir uygunluk değerlendirme kuruluşunda aşağıdaki nitelikler
  aranır: a)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşu ulusal mevzuata uygun bir şekilde kurulmak ve
  tüzel kişiliği haiz olmak zorundadır. b)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşu, uygunluk değerlendirmesi hizmeti sunacağı
  işletme veya değerlendireceği oyuncak ile herhangi bir bağı olmayan bağımsız
  ve üçüncü bir taraf niteliğinde olmak zorundadır. Değerlendirdikleri
  oyuncağın tasarımı, imalatı, tedariği, bir araya getirilmesi, kullanımı veya
  bakımında yer alan işletmeleri temsil eden sanayi, ticaret veya meslek odası,
  birliği veya derneğine veya mesleki federasyona bağlı bir uygunluk
  değerlendirme kuruluşu ancak, herhangi bir çıkar çatışmasının bulunmadığı ve
  bağımsız olduğu ispat edilebilir ise üçüncü taraf kuruluş olarak kabul
  edilebilir. c)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşunun; 1)
  Kendisi, idarecileri ve personeli uygunluk değerlendirmesine konu oyuncağı
  tasarlayan, imal veya arz eden, kurulumunu yapan, satın alan, mülkiyetine
  alan, kuruluşun faaliyetleri için gereklilik hali veya kişisel amaçla
  kullanımı saklı kalmak kaydıyla kullanan, oyuncağın kurulumunu gerçekleştiren
  ve bakımını yapan kişiler veya bu kişilerin yetkili temsilcisi olamaz. 2)
  Kendisi, idarecileri ve personeli oyuncağın tasarımında veya imalatında,
  pazarlanmasında, kurulumunda, kullanılmasında veya bakımında doğrudan yer
  alamaz veya bu faaliyetleri gerçekleştirenlerin temsilcileri olamaz ve
  onaylanmış kuruluş olarak yürüttükleri uygunluk değerlendirme faaliyetlerine
  ilişkin kararlarının bağımsızlığını ve mesleğin gereklerinin layığıyla yerine
  getirilmesini olumsuz yönde etkileyebilecek, başta danışmanlık hizmeti
  verilmesi olmak üzere, hiçbir faaliyet içerisinde bulunamaz. 3)
  Şube, temsilcilik veya yüklenicilerinin faaliyetlerinin, yürüttüğü uygunluk
  değerlendirmesi faaliyetlerinin gizlilik, nesnellik veya tarafsızlığını
  etkilememesi için uygunluk değerlendirme kuruluşu gerekli önlemleri alır. ç)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşları ve personeli uygunluk değerlendirmesi faaliyetlerini
  mesleki kuralların gerektirdiği azami düzeyde ve kendi alanlarında gerekli
  teknik liyakat ile yerine getirirler ve kararları veya uygunluk değerlendirme
  faaliyetlerinin sonuçları üzerinde etkide bulunabilecek ve özellikle bu
  faaliyetlerin sonuçları ile çıkar ilişkisi bulunan kişilerden gelebilecek her
  türlü baskıdan ve başta mali olmak üzere tüm teşviklerden uzak durur. d)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşu, bu Yönetmeliğin 21 inci maddesi uyarınca
  hakkında görevlendirildiği tüm uygunluk değerlendirmesi işlemlerini, ister
  kendi yapsın ister onun sorumluluğunda ve adına yapılsın, yerine getirmeye
  muktedir olmak zorundadır. Kuruluş, onaylanmış kuruluş olarak
  görevlendirildiği her bir uygunluk değerlendirme işlemi ve her bir oyuncak
  çeşidi veya kategorisinde ve her zaman; 1)
  Uygunluk değerlendirme görevlerini yerine getirmek için teknik bilgiye ve
  yeterli ve gerekli deneyime sahip personele, 2)
  Uygunluk değerlendirmesi işlemlerinde izlenen yöntemlerin şeffaflığını ve bu
  yöntemlerin tekrar kullanılabilmesini sağlamak üzere kayıtlarına, 3)
  Onaylanmış kuruluş olarak yerine getirdikleri görevler ile diğer görevlerini
  birbirinden ayırmalarını temin edecek uygun politika ve usullere, 4)
  Uygunluk değerlendirmesi için başvuran işletmenin büyüklüğü, faaliyette
  bulunduğu sektör, yapısı, işlem yapılacak oyuncağa has kullanılan
  teknolojinin karmaşıklık düzeyi ile toplu veya seri üretim sürecinin
  niteliğini temel alan faaliyetlerin icrası için yöntemlere, sahip
  olmak zorundadır. e)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşu, görevlendirildiği uygunluk değerlendirme
  faaliyetleriyle ilgili teknik ve idari görevleri yerine getirmek için gerekli
  imkanlar ile gerekli tüm teçhizat veya olanaklara erişim yollarına sahip
  olmalıdır. f)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşunun, uygunluk değerlendirme faaliyetlerini
  yerine getirmekten sorumlu personeli; 1)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşunun, onaylanmış kuruluş olarak yerine
  getirmekle görevlendirildiği uygunluk değerlendirme faaliyetlerinin tamamını
  kapsayan yeterli teknik ve mesleki eğitime, 2)
  Yapacakları değerlendirmenin gerekleri hakkında yeterli bilgiye ve
  değerlendirmeyi gerçekleştirmek için gereken yetkiye, 3)
  Yönetmeliğin temel gerekleri ve hükümleri ile uygulanabilir uyumlaştırılmış
  standartlar hakkında uygun bilgiye ve kavrayışa ve 4) Yaptıkları
  değerlendirmeleri gösteren belge, kayıt ve raporları hazırlama kabiliyetine, sahip
  olmak zorundadır. g)
  Onaylanmış kuruluşlar, yürüttükleri faaliyetleri kapsayacak nitelikte olmak
  ve mevzuat gereği sorumluluğun kamu tarafından üstlenildiği durumlar hariç
  olmak üzere, kapsamı Bakanlık tarafından uygunluk değerlendirme faaliyetine
  tabi oyuncağın doğası gereği taşıdığı ve normal kullanım süresi içinde arz
  edebileceği riskler, uygunluk değerlendirme faaliyetinin, kullanıcının ve
  tüketicilerin niteliği ile sektörün büyüklüğü gibi ölçüler göz önüne alınarak
  belirlenen mesleki sorumluluk sigortası yaptırmak zorundadır. ğ)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşu, kendisinin, idarecilerinin ve
  değerlendirmeyi yapacak personelinin tarafsızlığını sağlamak yükümlülüğündedir.
  Kuruluşun, idarecilerine ve değerlendirmeyi yapacak personeline vereceği
  ücretler, yapılan değerlendirmelerin sayısına veya bu değerlendirmelerin
  sonuçlarına göre belirlenemez. h)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşunun personeli, Bakanlığa, mevzuat gereği bilgi
  ve belge vermek yükümlülüğü hariç olmak üzere, Yönetmeliğin 21 inci maddesi
  kapsamında yürüttükleri faaliyetler sırasında edindikleri bilgilerin
  gizliliğini ve fikri mülkiyet hakkı kapsamındaki bilgileri korumak
  zorundadır. Mülkiyet hakları korunur. ı)
  Uygunluk değerlendirme kuruluşları, ilgili standardizasyon faaliyetlerine ve
  onaylanmış kuruluşların koordinasyonu için 36 ncı madde kapsamında
  oluşturulan grubun çalışmalarına katılır veya değerlendirme faaliyetlerini
  yürüten personelinin bu faaliyetlerden haberdar olmasını sağlar ve onaylanmış
  kuruluşların koordinasyonu için oluşturulan grubun çalışmaları sonucunda
  ortaya çıkan idari karar ve belgeleri, genel rehber olarak uygular. Uygunluk
  varsayımı MADDE
  27 – (1) 26 ncı maddede öngörülen gerekleri kapsayan
  Avrupa Birliği Resmî Gazetesi’nde referansları yayımlanan uyumlaştırılmış
  standartlara veya bunların ilgili bölümlerine uyduğunu belgeleyen uygunluk
  değerlendirme kuruluşunun, bu maddede belirtilen gerekleri karşıladığı
  varsayılır. Uyumlaştırılmış
  standarda resmi olarak itirazda bulunulması MADDE
  28 – (1) Bakanlığın 27 nci maddede atıf yapılan
  uyumlaştırılmış standartlara resmi bir itirazı olduğunda, 15 inci madde
  hükümleri uygulanır. Şube,
  temsilcilik ve yükleniciler MADDE
  29 – (1) Bakanlık tarafından görevlendirilmiş bir
  onaylanmış kuruluşun uygunluk değerlendirmesine ilişkin bazı görevleri bir
  yükleniciye yaptırdığı veya bir şube veya temsilciliğini bu işler için
  kullandığı hallerde, bu şube, temsilcilik veya yüklenicilerin 26 ncı maddede
  düzenlenen nitelikleri karşılıyor olmasından ve Bakanlığı bu konuda
  bilgilendirmekten onaylanmış kuruluşun kendisi sorumludur. (2)
  Yurt dışında yerleşik olanlar dahil tüm şube ve temsilciliklerinin veya iş
  yaptırdıkları yüklenici kuruluşların yürüttükleri faaliyetlerden onaylanmış
  kuruluş sorumludur. (3)
  Uygunluk değerlendirme faaliyetleri ancak müşterinin rızasıyla bir şubeye,
  temsilciliğe veya yükleniciye yaptırılabilir. (4)
  Bakanlık tarafından görevlendirilen bir onaylanmış kuruluş, şube, temsilcilik
  veya yüklenicilerinin yeterlilik değerlendirmesine ve 21 inci madde
  kapsamında yürüttükleri işlere dair belgeleri talebi halinde Bakanlığa sunmak
  üzere muhafaza eder. Onaylanmış
  kuruluş başvurusu MADDE
  30 – (1) Türkiye’de yerleşik uygunluk değerlendirme kuruluşlarının
  onaylanmış kuruluş olmak amacıyla Bakanlığa yapacakları başvurularda, başvuru
  belgesine, yetkin olduklarını belirttikleri uygunluk değerlendirme
  faaliyetleri, modül veya modüller, oyuncak veya oyuncaklar hakkında gerekli
  bilgiler ile varsa, uygunluk değerlendirme kuruluşunun 26 ncı maddede
  belirtilen niteliklere sahip olduklarını tasdik eden ve 23/2/2012 tarihli ve
  28213 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Uygunluk Değerlendirme Kuruluşları ve
  Onaylanmış Kuruluşlar Yönetmeliğinde belirtildiği şekilde düzenlenmiş
  akreditasyon belgesi de eklenir. (2)
  Birinci fıkrada belirtilen akreditasyon belgesine sahip olmayan uygunluk
  değerlendirme kuruluşları, onaylanmış kuruluş olmak için yapacakları
  başvurularda, bu Yönetmeliğin 26 ncı maddesinde düzenlenen onaylanmış
  kuruluşlarda aranacak niteliklere sahip olduklarını teyit ve tasdik edecek ve
  bu niteliklere uygunluklarının düzenli bir şekilde gözetimini mümkün kılacak
  mahiyette kanıt ve belgeyi Bakanlığa sunar. Bildirim
  süreci ve görevlendirme MADDE
  31 – (1) Bu Yönetmeliğin gerektirdiği hallerde, Bakanlık
  kendilerine başvuran Türkiye’de yerleşik uygunluk değerlendirme kuruluşları
  arasından uygun görecekleri sayıda kuruluşu, bu Yönetmeliğin 26 ncı maddesi
  ve varsa görevlendirmeye ilişkin Bakanlıkça yayımlanan düzenleyici işlemde
  belirtilen usul ve esaslar ile Uygunluk Değerlendirme Kuruluşları ve
  Onaylanmış Kuruluşlar Yönetmeliği çerçevesinde onaylanmış kuruluş olarak
  görevlendirir. (2)
  Onaylanmış kuruluş adayına ilişkin gerekli kayıt ve belgeler Ekonomi Bakanlığı
  aracılığıyla Komisyona ve Avrupa Birliği üyesi ülkelere bildirilir. Bildirim,
  ilgili uygunluk değerlendirme faaliyetlerine, modül veya modüllere, uygunluk
  değerlendirmesine konu oyuncak veya oyuncaklara ve kuruluşun yetkinliğine
  dair tüm detayları içerir. (3)
  Görevlendirmenin 30 uncu maddenin birinci fıkrasında belirtildiği şekilde
  akreditasyon belgesine dayanmadığı durumlarda Bakanlık, onaylanmış kuruluşun
  26 ncı maddede aranan niteliklere sahip olduğunu teyit ve tasdik edecek ve bu
  niteliklere uygunluğunun düzenli bir şekilde gözetimini mümkün kılacak
  mahiyette kanıt ve belgeyi Avrupa Komisyonuna ve Avrupa Birliği üyesi
  ülkelere gönderilmek üzere Ekonomi Bakanlığına iletir. (4)
  Komisyona yapılan bildirim tarihinden itibaren, onaylanmış kuruluş adayının yeterliliğinin
  değerlendirilmesinde akreditasyon belgesi kullanılmış ise iki hafta,
  kullanılmamış ise iki aylık süre içinde, Komisyon veya Avrupa Birliğine üye
  devletler, bildirimi yapılan onaylanmış kuruluş adayının yeterliliği hakkında
  ek bilgi isteyebilir veya itirazda bulunabilir. (5)
  Bildirimi yapılan uygunluk değerlendirme kuruluşuna Komisyon tarafından bir
  kimlik kayıt numarasının tahsis edilmesini müteakip, Bakanlık bu kuruluşu
  onaylanmış kuruluş olarak görevlendirir. Görevlendirme kararı, Bakanlık tarafından
  en kısa sürede Resmî Gazete’de yayımlanır. (6)
  Onaylanmış kuruluşların bildirime konu faaliyet ve özelliklerinde meydana
  gelen değişiklikler Ekonomi Bakanlığı aracılığıyla Komisyona ve Avrupa
  Birliği üyesi ülkelere bildirilir. Koşulları
  yerine getirmeyen onaylanmış kuruluşlara uygulanacak yaptırımlar MADDE
  32 – (1) Bakanlık, gerekli gördüğü takdirde,
  görevlendirdikleri onaylanmış kuruluşların bu Yönetmeliğin 26 ncı maddesi,
  Uygunluk Değerlendirme Kuruluşları ve Onaylanmış Kuruluşlar Yönetmeliği ile
  görevlendirmeye ilişkin Bakanlıkça yayımlanan düzenleyici işlemde belirtilen
  nitelikleri karşılamaya devam edip etmediğini, sorumlulukları yerine getirip
  getirmediğini ve faaliyetlerini bu mevzuata uygun sürdürüp sürdürmediğini
  gözetler ve denetler. (2) Bu
  gözetim ve denetimin olumsuz sonuçlanması halinde, bu kuruluşların onaylanmış
  kuruluş olarak gerçekleştirdikleri faaliyetleri Bakanlıkça kısıtlanır veya
  askıya alınır. (3)
  Tespit edilen uygunsuzlukların; a)
  Değerlendirmeye konu ürünün arz edebileceği risklerin ciddiyeti, b)
  Tehlikenin aciliyeti, c)
  Kullanıcı ve tüketicilerin nitelikleri, gibi
  ölçüler göz önüne alınarak Bakanlıkça belirlenecek ve 20 iş gününden az, 60
  iş gününden fazla olamayacak bir süre içinde giderilmemesi durumunda,
  Bakanlıkça, bu kuruluşların bu Yönetmelik kapsamındaki onaylanmış kuruluş
  statülerine son verilir. (4)
  Onaylanmış kuruluşların faaliyetlerinin kısıtlanması, askıya alınması veya
  onaylanmış kuruluş statülerinin kaldırılmasına ilişkin kararlar Bakanlık
  tarafından Resmî Gazete’de yayımlanır. Bu kararlar Ekonomi Bakanlığı
  aracılığıyla Komisyona ve Avrupa Birliği üyesi ülkelere bildirilir. (5)
  Bakanlıkça faaliyeti kısıtlanan, askıya alınan veya onaylanmış kuruluş
  statüsüne son verilen veya kendi isteği ile faaliyetine son veren bir
  onaylanmış kuruluş, faaliyette bulunduğu dönemde yapmış olduğu uygunluk
  değerlendirmesi işlemleri ile ilgili belge ve kayıtları, aynı konuda
  faaliyette bulunan başka bir onaylanmış kuruluşa gerektiğinde devredilmek
  üzere Bakanlığa teslim eder. Ancak, bu onaylanmış kuruluşun söz konusu belge
  ve kayıtlara ilişkin sorumlulukları bu belge ve kayıtların düzenlendiği
  tarihten itibaren 10 yıl boyunca devam eder. Bakanlık, onaylanmış kuruluşun
  bu sorumlulukları yerine getirmesi için gereken tedbirleri alır. Onaylanmış
  kuruluşların yeterliliğine itirazın değerlendirilmesi MADDE
  33 – (1) Komisyon veya Avrupa Birliğine üye devletlerden
  birinin Bakanlığın görevlendirdiği bir onaylanmış kuruluşun teknik
  yeterliliğinin ve ilgili mevzuata uygunluğunun incelemesini talep etmesi
  halinde, 1/2006 sayılı Türkiye - Avrupa Birliği Ortaklık Konseyi Kararının 4
  üncü maddesinde belirtilen usul takip edilir. Bakanlık, gerekli bilgi ve
  belgeleri Ekonomi Bakanlığına iletir, ilgili taraflarla gerekli işbirliğini
  tesis eder ve gerekli tedbirleri alır. Onaylanmış
  kuruluşların yükümlülükleri MADDE
  34 – (1) Bakanlıkça görevlendirilen onaylanmış
  kuruluşlar; a)
  Uygunluk değerlendirmesini 21 inci maddede belirtilen uygunluk
  değerlendirmesi işlemlerine uygun olarak yerine getirmek, b)
  Uygunluk değerlendirmesini bu Yönetmeliğe uygun olarak şeffaf, bağımsız,
  tarafsız, ayrım gözetmeden, müşterilerine gereksiz külfet yaratmadan ve
  uygunluk değerlendirmesi için başvuran işletmenin büyüklüğü, faaliyette
  bulunduğu sektör, yapısı, işlem yapılacak oyuncağa has kullanılan
  teknolojinin karmaşıklık düzeyi ile toplu veya seri üretim sürecinin
  niteliğini gözeterek işlem yapmak, c)
  İmalatçının 11 inci madde ile ek-2 veya ilgili uyumlaştırılmış standartların
  koşullarına uymadığını tespit ettiklerinde imalatçıdan gerekli düzeltici
  önlemleri almasını talep etmek ve AT-tip inceleme belgesi düzenlememek, ç)
  AT-tip inceleme sertifikası düzenledikten sonra yapacakları gözetim sırasında
  oyuncağın uygunsuzluğunu tespit ettikleri takdirde imalatçıdan gerekli
  düzeltici önlemleri almasını talep etmek ve gerekirse belgeyi askıya almak
  veya geri çekmek, d)
  İmalatçı tarafından gerekli düzeltici önlemlerin alınmadığı veya bu
  önlemlerin istenen etkiyi doğurmadığı durumlarda uygunsuzluk haliyle orantılı
  bir şekilde belgenin kapsamını veya süresini kısıtlamak, belgeyi askıya almak
  veya geri çekmek, zorundadır. Onaylanmış
  kuruluşların bilgilendirme yükümlülüğü MADDE
  35 – (1) Bakanlıkça görevlendirilen onaylanmış
  kuruluşlar, vermeyi reddettikleri, kısıtladıkları, askıya aldıkları veya geri
  çektikleri AT tip inceleme belgelerini, onaylanmış kuruluş görevlendirilmesi
  kapsam ve koşullarını etkileyen değişiklikleri, piyasa gözetimi ve denetimini
  gerçekleştiren yetkili kuruluşlardan aldıkları uygunluk değerlendirme
  faaliyetlerine ilişkin bilgi talepleri ve talep edilmesi halinde, Türkiye
  dışındaki faaliyetleri ve taşeronluk ilişkileri de dahil olmak üzere
  onaylanmış kuruluş olarak gerçekleştirdikleri uygunluk değerlendirme
  faaliyetleri ve diğer faaliyetler hakkında Bakanlığı bilgilendirir. (2)
  Bakanlıkça görevlendirilen onaylanmış kuruluşlar, görevlendirildikleri bu
  Yönetmeliğin kapsamına giren oyuncaklara ilişkin aynı tür uygunluk
  değerlendirme faaliyetleri sürdüren diğer onaylanmış kuruluşlara, olumsuz
  sonuçlanan uygunluk değerlendirmesi işlemleri ile talep edilmesi halinde,
  olumlu sonuçlanan uygunluk değerlendirmesi işlemleri hakkında bilgi verir. Onaylanmış
  kuruluşların işbirliği MADDE
  36 – (1) Bakanlık görevlendirdiği onaylanmış kuruluşların
  veya temsilcilerinin, oyuncak direktifi kapsamında faaliyette bulunmak üzere
  görevlendirilen onaylanmış kuruşlar arasında koordinasyon ve işbirliğinin
  sağlanması amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından kurulan sektörel grup veya
  gruplara katılımını temin eder. ALTINCI
  BÖLÜM Piyasa
  Gözetimi ve Denetimi İhtiyatlılık
  ilkesi MADDE
  37 – (1) Bakanlık, bu Yönetmelikte, özellikle de 38 inci
  maddede belirtilen önlemleri alırken ihtiyatlılık ilkesini de göz önünde
  bulundurur. Piyasa
  gözetimi ve denetiminin yürütülmesi MADDE
  38 – (1) Bakanlık, piyasaya arz edilen oyuncakların
  gözetimini ve denetimini bu Yönetmeliğin 40’tan 45’e kadar olan maddeleri ile
  12/6/2014 tarihli ve 29028 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gümrük ve
  Ticaret Bakanlığı Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği çerçevesinde yerine
  getirir. Bu maddelere ek olarak, bu Yönetmeliğin 39 uncu maddesi de
  uygulanır. Onaylanmış
  kuruluşlara ilişkin talimatlar MADDE
  39 – (1) Bakanlık, görevlendirdiği bir onaylanmış
  kuruluştan, bu kuruluş tarafından verilen veya geri çekilen herhangi bir
  AT-tip inceleme belgesine veya test raporları ve teknik dosya da dahil olmak
  üzere bu tür bir belgenin verilmesinin reddine ilişkin bilgi vermesini
  isteyebilir. (2)
  Bakanlık, bir oyuncağın 11 inci madde ve ek-2’de belirtilen gereklere
  uygunluk göstermediğini tespit eder ise, uygun olduğu hallerde, onaylanmış
  kuruluştan söz konusu oyuncağa ait AT-tip inceleme belgesini geri çekmesini
  ister. (3)
  Gerektiğinde ve özellikle 21 inci maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen
  durumlarda, Bakanlık onaylanmış kuruluştan AT-tip inceleme belgesini gözden
  geçirmesini ister. Bilgi
  paylaşımı MADDE
  40 – (1) Bakanlık; a)
  Oyuncaklara ilişkin riskler hakkındaki şikâyetlerin veya raporların takibini
  yapacağı, b)
  Oyuncakların neden olduğu veya olduğundan şüphelenilen kazaları ve sağlığa
  yönelik tehlikeleri gözleyeceği, c)
  Gerekli düzeltici önlemlerin alındığını doğrulayacağı, ç)
  Güvenlikle ilgili bilimsel ve teknik bilgiyi takip edeceği uygun
  bir mekanizma kurar. Alınan
  önlemler MADDE
  41 – (1) Bakanlık, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Piyasa
  Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliğinde belirtilen denetimleri yaparken, mevcut
  risk değerlendirme kriterlerini, şikayetleri ve diğer bilgileri gözetir.
  Bakanlık, piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri için gerekli her tür
  bilgiyi iktisadi işletmelerden sunmasını isteyebilir ve gerekli gördüğü ve
  gerekçesinin olduğu durumlarda iktisadi işletmenin imalathanesine girebilir
  ve üründen gerekli numuneleri alabilir. Gerekli hallerde, ciddi risk
  oluşturan ürünleri imha eder veya işlevsiz hale getirir. Bakanlık iktisadi işletmenin
  ürünlerinin uygunluğunu gösteren ve akredite edilmiş bir uygunluk
  değerlendirme kuruluşundan alınan test raporları veya belgeleri dikkate alır. Ciddi
  risk taşıyan ürünler MADDE
  42 – (1) Ciddi riskin etkisinin hemen tespit edilemediği
  ürünler dahil olmak üzere, Bakanlık acil müdahale gerektiren ciddi riskli
  ürünlerin geri çağrılması, piyasadan çekilmesi veya piyasada bulunmasının
  yasaklanmasını temin eder ve konu hakkında bilgiyi Komisyona iletilmesi
  amacıyla Ekonomi Bakanlığına bildirir. (2) Bir
  ürünün ciddi risk taşıyıp taşımadığı kararı, tehlikenin niteliği ve
  gerçekleşme ihtimalini ölçü alan uygun bir risk değerlendirmesine dayanır.
  Daha yüksek seviyede güvenlik temini veya daha az risk taşıyan ürünlerin
  mevcudiyeti, ürünün ciddi risk taşıdığı anlamına gelmez. Kısıtlayıcı
  önlemler MADDE
  43 – (1) Bakanlık, bu Yönetmelik gereğince ürünlerin
  piyasada bulunmasının yasaklanması veya kısıtlanması, piyasadan çekilmesi
  veya geri çağrılmasına dair aldığı önlemlerin orantılı olmasını temin eder ve
  dayandığı gerekçeleri kararında açıkça belirtir. (2)
  Birinci fıkrada belirtilen önlemler, bu önlemler karşısında takip
  edilebilecek yasal çözüm ve itiraz yolları ile bunlardan yararlanma süreleri
  Bakanlıkça iktisadi işletmeye bildirilir. (3) Bu
  Yönetmelikte öngörülen sağlık veya güvenlik kurallarının veya diğer kamu
  menfaatlerinin gerektirdiği acil durumlar hariç olmak kaydıyla, Bakanlık
  birinci fıkrada belirtilen önlemi almadan önce iktisadi işletmeye görüşlerini
  sunması için 10 günden az olmamak kaydıyla bir süre tanır. İktisadi
  işletmenin görüşleri alınmadan bir önlem alınmışsa, mümkün olan en kısa
  zamanda iktisadi işletmeye bu olanak sağlanır ve alınan önlem tekrar gözden
  geçirilir. (4)
  İktisadi işletmenin etkili önlemleri alması üzerine Bakanlık birinci fıkrada
  belirtilen önlemi hemen geri çeker veya tadil eder. Avrupa
  Birliği üyesi olmayan ülkelerden ithal edilen oyuncakların denetimi MADDE
  44 – (1) Avrupa Birliği üyesi
  olmayan ülkelerden ithal edilen oyuncakların ithalat aşamasında denetimi 22/2/2013 tarihli ve 2013/4284 sayılı Bakanlar
  Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Teknik Düzenlemeler Rejimi Kararı ve alt
  düzenlemelerinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde yapılır. Riskli
  oyuncaklarda alınacak tedbirler MADDE
  45 – (1) Bakanlığın 42 nci madde uyarınca önlem aldığı
  veya bu Yönetmelik kapsamında yer alan oyuncağın kişilerin sağlığı veya
  güvenliği açısından bir risk teşkil ettiğine kanaat getirmesi için yeterli
  nedene sahip olduğu durumlarda, Bakanlık söz konusu oyuncağa ilişkin bu
  Yönetmelikte belirtilen gereklerin tümünü kapsayan bir değerlendirmede
  bulunur. İlgili iktisadi işletmeler, gerekli olduğunda Bakanlık ile işbirliği
  yapar. Bu değerlendirme esnasında, Bakanlık, oyuncağın bu Yönetmelik ile
  ortaya konulan gereklere uygunluk sağlamadığını tespit ettiğinde, vakit
  kaybetmeksizin ilgili iktisadi işletmeden, makul bir süre içerisinde bu
  oyuncağın bahse konu gereklere uygun hale getirilmesi, piyasadan çekilmesi
  veya piyasadan geri çağrılması için uygun düzeltici önlemleri almasını riskin
  niteliğiyle orantılı olarak talep eder. Bakanlık, ilgili onaylanmış kuruluşu
  bu doğrultuda bilgilendirir. Önlem alınmasına ilişkin değerlendirme sürecinde
  43 üncü madde uygulanır. (2)
  Bakanlık, uygunsuzluğun yalnızca Türkiye ile sınırlı olmadığını düşündüğü
  durumlarda, değerlendirmenin sonuçları ve ilgili iktisadi işletmeden
  yapmasını talep ettiği önlemler hakkında Ekonomi Bakanlığı aracılığıyla
  Komisyonu ve Avrupa Birliği üyesi ülkeleri bilgilendirir. (3)
  İlgili iktisadi işletme, piyasada bulundurduğu oyuncaklara ilişkin gerekli
  düzeltici önlemleri alır. (4)
  İlgili iktisadi işletmenin birinci fıkrada atıfta bulunulan süre içerisinde
  uygun düzeltici önlemleri almadığı durumlarda, Bakanlık oyuncağın iç piyasada
  bulunmasını yasaklamak veya kısıtlamak, oyuncağı piyasadan çekmek veya geri
  çağırmak amacıyla uygun geçici önlemleri alır. Bakanlık, bu önlemler hakkında
  Ekonomi Bakanlığı aracılığıyla Komisyonu ve Avrupa Birliği üyesi ülkeleri en
  kısa sürede bilgilendirir. (5)
  Dördüncü fıkrada belirtilen bilgi; mevcut olan tüm ayrıntıları, özellikle de
  uygun olmayan oyuncağın tanımlanması için gerekli veriyi, oyuncağın menşeini,
  iddia edilen uygunsuzluğun ve içerdiği riskin niteliğini, alınan ulusal
  önlemlerin niteliğini ve süresini ve ilgili iktisadi işletmenin ileri sürdüğü
  savunmaları içerir. Bakanlık, özellikle, uygunsuzluğun aşağıda belirtilen
  hususlardan birine bağlı olup olmadığını ortaya koyar: a)
  Oyuncağın kişilerin sağlığı veya güvenliği ile ilgili gerekleri
  karşılayamaması veya b)
  Uygunluk varsayımını belirleyen 14 üncü maddede belirtilen uyumlaştırılmış
  standartlardaki eksiklikler. Resmi
  uygunsuzluk halleri MADDE
  46 – (1) 45 inci madde saklı olmak kaydıyla, Bakanlığın
  aşağıdaki tespitlerden birinde bulunması durumunda, Bakanlık ilgili iktisadi
  işletmelerden söz konusu uygunsuzluğa son vermesini talep eder: a) “CE”
  işaretinin 17 nci veya 18 inci maddelerin ihlal edilerek konulması, b) “CE”
  işaretinin konulmamış olması, c) AT
  uygunluk beyanının düzenlenmemiş olması, ç) AT
  uygunluk beyanının doğru bir şekilde düzenlenmemiş olması, d)
  Teknik dosyanın mevcut olmaması veya eksik olması. (2)
  Birinci fıkrada belirtilen uygunsuzluğun devamı halinde Bakanlık oyuncağın
  piyasada bulundurulmasının kısıtlanması veya yasaklanması için gerekli
  önlemleri alır veya oyuncağın geri çağrılması veya piyasadan çekilmesini
  sağlar. YEDİNCİ
  BÖLÜM Çeşitli
  Hükümler Raporlama MADDE
  47 – (1) Bakanlık 5 yılda bir, bu Yönetmeliğin
  uygulanması hakkındaki raporu Komisyona iletilmek üzere Ekonomi Bakanlığına
  gönderir. İlk rapor 20/7/2019 tarihinde ibraz edilecektir. Söz konusu rapor,
  Bakanlık tarafından gerçekleştirilen piyasa gözetimi ve denetimi
  faaliyetlerinin bir sunumunun yanı sıra oyuncakların güvenliği ve bu
  Yönetmeliğin etkinliği ile ilgili bir durum değerlendirmesini içerir. Gizlilik MADDE
  48 – (1) Bakanlık, bu Yönetmeliği uygularken edindiği
  ticari sır niteliğindeki veya fikri ve sınai mülkiyet hakkına ilişkin
  bilgilerin gizliliğini korumak için gerekli tedbirleri alır. Ancak, mevzuatın
  ve insan sağlığı ve güvenliğinin gerektirdiği hallerde yapılan ifşa bu
  kapsamda sayılmaz. Önlemlerin
  uygulanması MADDE
  49 – (1) Bir oyuncağın piyasaya arzının yasaklanması veya
  kısıtlanması, piyasadan çekilmesi veya geri çağrılması amacıyla bu Yönetmelik
  uyarınca Bakanlıkça alınan herhangi bir önlemin dayandığı gerekçeler, önleme
  ilişkin kararda açıkça belirtilir. Bu tür önlemlere ilişkin karar, yasal
  çözüm ve itiraz yolları ile bunlardan yararlanma süreleri de belirtilerek
  gecikmeksizin ilgili tarafa bildirilir. Cezalar MADDE
  50 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı davranan veya
  faaliyet gösterenler hakkında, fiilin niteliğine ve ağırlığına göre 4703
  sayılı Kanun, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile ilgili
  diğer mevzuat hükümleri uygulanır. SEKİZİNCİ
  BÖLÜM Geçici
  ve Son Hükümler İlgili
  hükümler MADDE
  51 – (1) Kanunun ve ilgili diğer mevzuatın hükümleri
  uygulanır. Avrupa
  Birliği mevzuatına uyum MADDE
  52 – (1) Bu Yönetmelik, Oyuncakların Güvenliği Hakkındaki
  18/6/2009 tarihli ve 2009/48/EC sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey
  Direktifi dikkate alınarak Avrupa Birliği mevzuatına uyum çerçevesinde
  hazırlanmıştır. GEÇİCİ
  MADDE 1 – (1) Halen faaliyet
  gösteren ve bu Yönetmelik kapsamında yer alan iktisadi işletmeler, bu
  Yönetmeliğin yayımlandığı tarihten yürürlüğe gireceği tarihe kadar olan süreç
  içerisinde Yönetmelik hükümleri ile uyumlu hale gelmek zorundadır. (2)
  Bakanlık, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 31/10/2013 tarihli
  ve 28807 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Oyuncaklar Hakkında Yönetmeliğe
  uygun olarak piyasaya arz edilmiş oyuncakların piyasada bulundurulmasını
  engellemez. Yürürlükten
  kaldırılan hükümler MADDE
  53 – (1) 31/10/2013 tarihli ve 28807 sayılı Resmî
  Gazete’de yayımlanan Oyuncaklar
  Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE
  54 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinden altı ay sonra
  yürürlüğe girer. Yürütme MADDE
  55 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini    4 Ekim 2016 SALI Resmî Gazete Sayı : 29847  |