| GÜNCEL:
  18/11/2015 | 
| Ekonomi
  Bakanlığından: İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN
  ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2015/50) Yasal dayanak ve başvuru MADDE 1 – (1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli
  ve 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun,
  20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
  konulan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar (Karar) ve
  30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta
  Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmelikten (Yönetmelik) oluşan
  ithalatta haksız rekabetin önlenmesi hakkında mevzuat hükümleri çerçevesinde
  yapılan nihai gözden geçirme soruşturması başvurusu ile bu başvuruya ilişkin
  olarak söz konusu mevzuat kapsamında yapılan değerlendirmenin sonuçlarını
  içerir. (2) Yerli üretici Cam Elyaf Sanayii A.Ş.
  tarafından yapılan başvuruda Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC) menşeli “cam elyafı
  takviye malzemeleri”nin ithalinde
  halen uygulanmakta olan dampinge karşı önlemin sona ermesinin damping ve
  zararın devam etmesi veya yeniden tekrarlanabilmesi ihtimaline yol açacağı
  gerekçesiyle bir nihai gözden geçirme soruşturması açılması istemiyle
  başvuruda bulunulmuştur. Önleme tabi ürün MADDE 2 – (1) Önleme tabi ürün, 7019.11.00.00.00, 7019.12.00.00.00,
  7019.19.10.00.00, 7019.19.90.00.00, 7019.31.00.00.00, 7019.90.00.10.00 ve
  7019.90.00.30.00 Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonları (GTİP) altında kayıtlı
  “cam elyafı takviye malzemeleri (boru ve tüplerin izolasyonuna mahsus kokiller ve
  mahfazalar hariç)”dir. (2) Bahse konu GTİP ve madde
  tanımı yalnızca bilgi amaçlı verilmiş olup bağlayıcı mahiyette değildir. (3) Önleme tabi ürünün Türk
  Gümrük Tarife Cetvelinde yer alan tarife pozisyonunda ve/veya eşya tanımında
  yapılacak değişiklikler bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil
  etmez. Başvurunun temsil niteliği MADDE 3 – (1) Başvuru aşamasında sunulan bilgi ve belgeler temelinde,
  Yönetmeliğin 20 nci maddesi çerçevesinde başvuru
  yeterliliğine sahip olan yerli üreticinin Yönetmeliğin 18 inci maddesi
  çerçevesinde yerli üretim dalını temsil niteliğini haiz olduğu anlaşılmıştır. Mevcut önlem MADDE 4 – (1) 31/12/2010 tarihli
  ve 27802 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin
  Önlemesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2011/1) ile ÇHC menşeli önlem konusu
  ürüne yönelik olarak CIF bedelinin %20,20’si ve %23,75’i arasında dampinge
  karşı kesin önlem yürürlüğe konulmuştur. (2) Yerli üretim dalı
  tarafından yapılan başvuru üzerine yürütülen ara gözden geçirme soruşturması
  neticesinde17/4/2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmî
  Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ
  (Tebliğ No: 2015/5) ile önlem konusu ürüne yönelik olarak uygulanan önlem CIF
  bedelinin %24,50’si ve %35,75’i yükseltilmiştir. Gerekçe MADDE 5 – (1) 21/3/2015 tarihli ve 29302 sayılı Resmî
  Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ
  (Tebliğ No: 2015/4) ile mevcut önlemlerin yürürlükte kalma sürelerinin sona
  ereceği ve bahse konu ürünün yerli üreticilerinin mevzuatta öngörülen
  sürelerde yeterli delillerle desteklenmiş bir başvuru ile bir nihai gözden
  geçirme soruşturması açılması talebinde bulunabilecekleri ilan edilmiştir. (2) Yapılan başvurunun
  incelenmesi neticesinde, ÇHC menşeli önleme konu ürün için uygulanan dampinge karşı önlemin yürürlükten kalkması
  halinde dampingin ve zararın devam etmesi veya yeniden meydana gelmesinin
  muhtemel olduğuna ilişkin olarak bir nihai gözden geçirme soruşturması
  açılmasını haklı kılacak bilgi, belge ve delillerin mevcut olduğu
  anlaşılmıştır. Karar ve işlemler MADDE 6 – (1) Bir nihai gözden geçirme soruşturmasının açılabilmesi için yeterli
  bilgi, belge ve delillerin bulunduğu anlaşıldığından, İthalatta Haksız
  Rekabeti Değerlendirme Kurulu tarafından ÇHC menşeli söz konusu ürün için
  Yönetmeliğin 35 inci maddesi çerçevesinde bir nihai gözden geçirme
  soruşturması açılmasına karar verilmiştir. (2) Başvuruya konu mevcut
  önlem, Yönetmeliğin 35 inci maddesi gereğince, soruşturma sonuçlanıncaya
  kadar yürürlükte kalmaya devam eder. (3) Soruşturma, Ekonomi
  Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü (Genel Müdürlük) tarafından yürütülür. Piyasa ekonomisi
  değerlendirmesi MADDE 7
  – (1)
  Genel Müdürlük tarafından Yönetmeliğin 40 ıncı ve 41 inci maddelerinde öngörülen
  hükümler saklı kalmak üzere soruşturma kapsamında normal değer tespitine
  karar verilmesi halinde; ÇHC’de yerleşik soruşturmaya tabi üretici
  veya üreticiler tarafından soruşturma konusu ürünün üretiminde ve satışında
  Yönetmeliğin ek 1 inci maddesindeki ölçütler çerçevesinde piyasa ekonomisi
  koşullarının geçerli olduğunun 9 uncu maddede belirtilen süreler içinde
  yeterli deliller ile ispat edilmesi durumunda bu üretici veya üreticiler için
  normal değerin tespitinde Yönetmeliğin 5 inci maddesi, aksi takdirde
  Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümleri uygulanır. Yönetmeliğin 7 ncimaddesi hükümlerinin tatbiki
  halinde adı geçen ülkeler için piyasa ekonomisi uygulayan emsal ülke olarak
  Türkiye’nin seçilmesi öngörülür. Soru formları ve
  bilgilerin toplanması MADDE 8 – (1) Soruşturma açılmasını müteakip, başvuruda
  belirtilen ve Bakanlıkça tespit edilen soruşturmaya konu ürünün bilinen
  ithalatçılarına, soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen
  üretici/ihracatçılarına ve soruşturmaya konu ülke Büyükelçiliğine soruşturmanın
  açılışına ilişkin bildirimde bulunulur. (2) Bildirimde, soruşturma
  açılış Tebliğine, başvurunun gizli olmayan özetine ve soru formlarına nasıl
  erişileceği hususunda bilgi verilir. (3) Bakanlıkça tespit
  edilememesi nedeniyle bildirim gönderilemeyen veya kendilerine bildirim
  ulaşmayan diğer ilgili tarafların, soru formuna Ekonomi Bakanlığı internet
  sayfasındaki ilgili bölümden erişmeleri mümkündür. (4) Soruşturmaya ilişkin
  yazılı ve sözlü iletişim Türkçe yapılır. İlgili tarafların soru formuna
  ilişkin yanıtlarını ve bu yanıtlar dışında kalan tüm bilgi, belge, görüş ve
  taleplerini yazılı olarak Türkçe sunmaları gerekir. Türkçe dışında bir dilde
  sunulan yanıt, bilgi, belge, görüş ve talepler dikkate alınmaz. (5) İlgili taraflar, soru
  formunda istenilen bilgiler haricinde, soruşturmayla ilgili olduğu düşünülen
  diğer bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici deliller ile birlikte Genel
  Müdürlüğe yazılı olarak 9 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen süre
  içerisinde sunabilir. (6) Soruşturmanın sonucundan
  etkilenebileceklerini iddia eden, ancak birinci fıkra ve üçüncü fıkra
  kapsamına girmeyen meslek kuruluşları, tüketici dernekleri, üretim dalındaki
  işçi veya işveren sendikaları, ürünü girdi olarak kullanan işletmeler gibi
  diğer ilgili taraflar, görüşlerini Genel Müdürlüğe yazılı olarak 9 uncu
  maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde sunabilir. (7) İlgili taraflarca soru
  formuna verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan diğer bilgi, belge ve
  görüşler ile destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe yazılı olarak
  sunulur. Yazılı sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı, adres bilgileri,
  elektronik posta adresi, telefon ve faks numaraları belirtilir. (8) Soruşturma süresince
  Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci fıkrası
  çerçevesinde gizlilik kaydıyla verilen her türlü bilgi, belge ve görüşün
  gizli olmayan bir özeti sunulur. Gizli olmayan özet, esas bilginin makul
  ölçüde anlaşılmasına olanak sağlayacak ayrıntıda olur. İlgili taraflar,
  istisnai hallerde bu bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte olduklarını
  belirtebilir. Bu gibi istisnai durumlarda, bilgilerin özetlenemeyecek
  nitelikte olmasının nedenlerinin belirtilmesi gerekir. Süreler MADDE 9 – (1) 8 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen
  bildirimin gönderildiği bütün ilgili taraflar için soru formunu cevaplandırma
  süresi, soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği tarihten
  itibaren posta süresi dâhil 37 gündür. (2) 8 inci maddenin üçüncü
  fıkrasında belirtilen bildirimin gönderilmediği bütün ilgili taraflar,
  soruşturma ile ilgili görüşlerini ve soru formuna ilişkin cevaplarını bu
  Tebliğin yayımı tarihinden itibaren başlayacak 37 günlük süre içerisinde
  sunabilir. (3) Soruşturmanın sonucundan
  etkilenebileceklerini iddia eden ancak 8 inci maddenin altıncı fıkrası
  kapsamına giren diğer ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini bu
  Tebliğin yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın akışını etkilemeyecek
  şekilde soruşturma süreci içerisinde sunabilir. İşbirliğine gelinmemesi MADDE 10 – (1) Yönetmeliğin 26 ncı maddesi hükmü çerçevesinde, ilgili
  taraflardan birinin verilen süreler dâhilinde ve istenilen biçimde gerekli
  bilgi ve belgeleri sağlamaması ya da bu bilgi ve belgelere erişimi reddetmesi
  veya soruşturmayı engellediğinin anlaşılması veya yanlış ya da yanıltıcı
  bilgi vermesi hallerinde söz konusu taraf işbirliğine gelmemiş sayılır. Bu
  gibi hallerde soruşturma kapsamındaki geçici veya nihai belirlemeler, olumlu
  ya da olumsuz şekilde, mevcut verilere göre yapılır. (2) İlgili tarafların
  işbirliğine gelmemesi veya kısmen işbirliğine gelmesi halinde bahse konu
  taraf için soruşturmanın sonucu işbirliğine gelinmesine nazaran daha az
  avantajlı olabilir. Yetkili merci ve adresi MADDE 11 – (1) Soruşturmayla ilgili bilgi ve belgeler ile
  görüşlerin aşağıda belirtilen yetkili mercie iletilmesi gerekir. T.C. Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü Damping ve Sübvansiyon
  Araştırma Dairesi İnönü Bulvarı No: 36 Emek/ANKARA Faks: +90-312-204 86 33 E-posta: ngs210@ekonomi.gov.tr Soruşturmanın başlangıç
  tarihi MADDE 12 – (1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış
  kabul edilir. Yürürlük MADDE 13 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 14 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür. 18 Kasım 2015 ÇARŞAMBA  Resmî Gazete Sayı : 29536 |