| GÜNCEL:
  30/12/2015 | 
| Ekonomi
  Bakanlığından: İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN
  ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2015/52) Yasal dayanak ve başvuru MADDE 1 – (1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı
  İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun, 20/10/1999 tarihli ve
  99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Haksız
  Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar (Karar) ve 30/10/1999 tarihli ve 23861
  sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi
  Hakkında Yönetmelikten (Yönetmelik) oluşan ithalatta haksız rekabetin
  önlenmesi hakkında mevzuat hükümleri çerçevesinde yapılan nihai gözden
  geçirme soruşturması (NGGS) başvurusu ile bu başvuruya ilişkin olarak söz
  konusu mevzuat kapsamında yapılan değerlendirmenin sonuçlarını içerir. (2) Yerli üretici Makina Takım Endüstrisi A.Ş. tarafından yapılan başvuruda
  Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC) menşeli “matkap ucu ve parmak frezeler”in
  ithalinde halen uygulanmakta olan dampinge karşı önlemin sona ermesinin
  damping ve zararın devam etmesi veya yeniden tekrarlanabilmesi ihtimaline yol
  açacağı gerekçesiyle bir nihai NGGS açılması istemiyle başvuruda
  bulunulmuştur. Önleme tabi ürün MADDE 2 – (1) Önleme tabi ürün, 8207.50.60.00.00 Gümrük Tarife
  İstatistik Pozisyonu (GTİP) altında kayıtlı   “metal işlemeye mahsus, iş gören
  kısımları yüksek hız çeliğinden olan delmeye mahsus aletler (matkap uçları)”
  ve 8207.70.31.00.19 GTİP altında kayıtlı “metal işlemeye mahsus diğer parmak
  frezeler (parmak frezeler)”dir. (2) Bahse konu GTİP’ler yalnızca bilgi amaçlı verilmiş olup bağlayıcı
  mahiyette değildir. (3) Önleme tabi ürünün Türk
  Gümrük Tarife Cetvelinde yer alan tarife pozisyonunda ve/veya eşya tanımında
  yapılacak değişiklikler bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil
  etmez. Başvurunun temsil niteliği MADDE 3 – (1) Başvuru aşamasında sunulan bilgi ve belgeler
  temelinde, Yönetmeliğin 20 nci maddesi çerçevesinde
  başvuru yeterliliğine sahip olan yerli üreticinin Yönetmeliğin 18 inci
  maddesi çerçevesinde yerli üretim dalını temsil niteliğini haiz olduğu
  anlaşılmıştır. Mevcut önlem MADDE 4 – (1) ÇHC menşeli 8207.50.60.00.00 GTİP’li
  “matkap uçları” ve 8207.70.31.00.19 GTİP’li “parmak
  frezeler” için 4/2/2005 tarih ve 25717 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
  İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2005/3)
  uyarınca sırasıyla 6 ABD Doları/Kg ve 10 ABD Doları/Kg dampinge karşı önlem
  yürürlüğe konulmuştur. (2) Yerli üretim dalı
  tarafından yapılan başvuru neticesinde açılan NGGS, 31/12/2010 tarihli ve
  27802 sayılı 5 inci Mükerrer Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren
  İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2011/2) ile
  sonuçlandırılarak meri uygulamanın devam etmesine karar verilmiştir. Gerekçe MADDE 5 – (1) 21/3/2015 tarihli ve 29302 sayılı Resmî Gazete’de
  yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No:
  2015/4) ile mevcut önlemlerin yürürlükte kalma sürelerinin sona ereceği ve
  bahse konu ürünün yerli üreticilerinin mevzuatta öngörülen sürelerde yeterli
  delillerle desteklenmiş bir başvuru ile bir nihai gözden geçirme soruşturması
  açılması talebinde bulunabilecekleri ilan edilmiştir. (2) Yapılan başvurunun
  incelenmesi neticesinde, ÇHC menşeli önleme konu ürün için uygulanan dampinge
  karşı önlemin yürürlükten kalkması halinde dampingin ve zararın devam etmesi
  veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel olduğuna ilişkin olarak bir nihai
  gözden geçirme soruşturması açılmasını haklı kılacak bilgi, belge ve
  delillerin mevcut olduğu anlaşılmıştır. Karar ve işlemler MADDE
  6 – (1) Bir nihai gözden geçirme soruşturmasının
  açılabilmesi için yeterli bilgi, belge ve delillerin bulunduğu
  anlaşıldığından, İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu tarafından
  ÇHC menşeli söz konusu ürün için Yönetmeliğin 35 inci maddesi çerçevesinde
  bir nihai gözden geçirme soruşturması açılmasına karar verilmiştir. (2) Başvuruya konu mevcut
  önlem, Yönetmeliğin 35 inci maddesi gereğince, soruşturma sonuçlanıncaya
  kadar yürürlükte kalmaya devam eder. (3) Soruşturma, Ekonomi
  Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü (Genel Müdürlük) tarafından yürütülür. Piyasa ekonomisi
  değerlendirmesi MADDE 7 – (1) Genel Müdürlük tarafından Yönetmeliğin 40 ıncı ve 41 inci maddelerinde öngörülen hükümler saklı
  kalmak üzere soruşturma kapsamında normal değer tespitine karar verilmesi
  halinde; ÇHC’de yerleşik soruşturmaya tabi üretici
  veya üreticilerin soruşturma konusu ürünün üretiminde ve satışında
  Yönetmeliğin Ek 1 inci maddesindeki ölçütler çerçevesinde piyasa ekonomisi
  koşullarının geçerli olduğunu 9 uncu maddede belirtilen süreler içinde
  yeterli deliller ile ispat etmesi durumunda bu üretici veya üreticiler için
  normal değerin tespitinde Yönetmeliğin 5 inci maddesi, aksi takdirde
  Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümleri uygulanır.
  Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümlerinin tatbiki
  halinde adı geçen ülkeler için piyasa ekonomisi uygulayan emsal ülke olarak
  Türkiye’nin seçilmesi öngörülür. Soru formları ve
  bilgilerin toplanması MADDE 8 – (1) Soruşturma açılmasını müteakip, başvuruda
  belirtilen ve Bakanlıkça tespit edilen soruşturmaya konu ürünün bilinen
  ithalatçılarına, soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen
  üretici/ihracatçılarına ve soruşturmaya konu ülke Büyükelçiliğine soruşturmanın
  açılışına ilişkin bildirimde bulunulur. (2) Bildirimde, soruşturma
  açılış Tebliğine, başvurunun gizli olmayan özetine ve soru formlarına nasıl
  erişileceği hususunda bilgi verilir. (3) Bakanlıkça tespit
  edilememesi nedeniyle bildirim gönderilemeyen veya kendilerine bildirim
  ulaşmayan diğer ilgili tarafların soru formuna Ekonomi Bakanlığı internet
  sayfasındaki ilgili bölümden erişmeleri mümkündür. (4) Soruşturmaya ilişkin
  yazılı ve sözlü iletişimler Türkçe yapılır. İlgili tarafların soru formuna
  ilişkin yanıtlarını ve bu yanıtlar dışında kalan tüm bilgi, belge, görüş ve
  taleplerini yazılı olarak Türkçe sunmaları gerekir. Türkçe dışında bir dilde
  sunulan yanıt, bilgi, belge, görüş ve talepler dikkate alınmaz. (5) İlgili taraflar, soru
  formunda istenilen bilgiler haricinde soruşturmayla ilgili olduğu düşünülen
  diğer bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici deliller ile birlikte Genel
  Müdürlüğe yazılı olarak 9 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen süre
  içerisinde sunabilir. (6) Soruşturmanın sonucundan
  etkilenebileceklerini iddia eden; ancak bu maddenin birinci fıkra ve üçüncü
  fıkra kapsamına girmeyen meslek kuruluşları, tüketici dernekleri, üretim
  dalındaki işçi veya işveren sendikaları, ürünü girdi olarak kullanan
  işletmeler gibi diğer ilgili taraflar görüşlerini Genel Müdürlüğe yazılı
  olarak 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde sunabilir. (7) İlgili taraflarca soru
  formuna verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan diğer bilgi, belge ve
  görüşler ile destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe yazılı olarak
  sunulur. Yazılı sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı, adres bilgileri,
  elektronik posta adresi, telefon ve faks numaraları belirtilir. (8) Soruşturma süresince
  Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci fıkrası
  çerçevesinde gizlilik kaydıyla verilen her türlü bilgi, belge ve görüşün
  gizli olmayan bir özeti sunulur. Gizli olmayan özet, esas bilginin makul
  ölçüde anlaşılmasına olanak sağlayacak ayrıntıda olur. İlgili taraflar,
  istisnai hallerde bu bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte olduklarını
  belirtebilir. Bu gibi istisnai durumlarda, bilgilerin özetlenemeyecek
  nitelikte olmasının nedenlerinin belirtilmesi gerekir. Süreler MADDE 9 – (1) 8 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen
  bildirimin gönderildiği bütün ilgili taraflar için soru formunu cevaplandırma
  süresi, soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği tarihten
  itibaren posta süresi dâhil 37 gündür. (2) 8 inci maddenin üçüncü
  fıkrasında belirtilen bildirimin gönderilmediği bütün ilgili taraflar,
  soruşturma ile ilgili görüşlerini ve soru formuna ilişkin cevaplarını bu
  Tebliğin yayımı tarihinden itibaren başlayacak 37 günlük süre içerisinde
  sunabilir. (3) Soruşturmanın sonucundan
  etkilenebileceklerini iddia eden ancak 8 inci maddenin altıncı fıkrası
  kapsamına giren diğer ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini bu
  Tebliğin yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın akışını etkilemeyecek
  şekilde soruşturma süreci içerisinde sunabilir. İşbirliğine gelinmemesi MADDE 10 – (1) Yönetmeliğin 26 ncı
  maddesi hükmü çerçevesinde, ilgili taraflardan birinin verilen süreler
  dâhilinde ve istenilen biçimde gerekli bilgi ve belgeleri sağlamaması ya da
  bu bilgi ve belgelere erişimi reddetmesi veya soruşturmayı engellediğinin
  anlaşılması veya yanlış ya da yanıltıcı bilgi vermesi hallerinde söz konusu
  taraf işbirliğine gelmemiş sayılır. Bu gibi hallerde soruşturma kapsamındaki
  geçici veya nihai belirlemeler, olumlu ya da olumsuz şekilde, mevcut verilere
  göre yapılır. (2) İlgili tarafların
  işbirliğine gelmemesi veya kısmen işbirliğine gelmesi halinde bahse konu
  taraf için soruşturmanın sonucu işbirliğine gelinmesine nazaran daha az
  avantajlı olabilir. Yetkili
  merci ve adresi MADDE 11 – (1) Soruşturmayla ilgili bilgi ve belgeler ile
  görüşlerin aşağıda belirtilen yetkili mercie iletilmesi gerekir. T.C. Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü Damping ve Sübvansiyon
  Araştırma Dairesi İnönü Bulvarı No: 36
  Emek/ANKARA Faks: +90-312-204 86 33 E-posta: ngs164@ekonomi.gov.tr Soruşturmanın başlangıç
  tarihi MADDE 12 – (1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış
  kabul edilir. Yürürlük MADDE 13 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 14 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür. 30 Aralık 2015 ÇARŞAMBA  Resmî Gazete Sayı : 29578 |