| GÜNCEL: 15/07/2015 | 
| Ekonomi
  Bakanlığından: İTHALATTA HAKSIZ
  REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2015/32) Yasal
  dayanak ve başvuru MADDE
  1 – (1) Bu Tebliğ; 14/6/1989
  tarihli ve 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun,
  20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
  konulan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar ve 30/10/1999
  tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin
  Önlenmesi Hakkında Yönetmelikten (Yönetmelik)  oluşan İthalatta Haksız Rekabetin
  Önlenmesi Hakkında Mevzuat (Mevzuat) hükümleri çerçevesinde yapılan nihai
  gözden geçirme soruşturması başvurusu ile bu başvuruya ilişkin olarak söz
  konusu mevzuat kapsamında yapılan değerlendirmenin sonuçlarını içermektedir. (2)
  Yerli üretici Anlaş Anadolu Lastik San. ve Tic. A.Ş. tarafından, Çin Tayvanı ve Vietnam Sosyalist Cumhuriyeti (Vietnam)
  menşeli "motosiklet iç ve dış lastikleri" ithalinde halen
  uygulanmakta olan dampinge karşı önlemlerin sona ermesinin damping
  ve zararın devamına veya yeniden meydana gelmesine yol açacağı gerekçesiyle
  bir nihai gözden geçirme soruşturması açılması istemiyle başvuruda
  bulunulmuştur.  Önlemlere
  tabi ürünler MADDE
  2 – (1) Önlemlere tabi ürünler 4011.40
  Gümrük Tarife Alt Pozisyonu altında yer alan “motosikletlerde kullanılan
  kauçuktan yeni dış lastikler (motosiklet dış lastikleri)” ve 4013.90.00.00.11
  Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) altında yer alan “motosikletlerde
  kullanılan kauçuktan iç lastikler (motosiklet iç lastikleri)”dir. (2)
  Bahse konu tarife pozisyonları, yalnızca bilgi amaçlı verilmiş olup,
  bağlayıcı mahiyette değildir. (3)
  Önlemlere tabi ürünlerin Türk Gümrük Tarife Cetvelinde yer alan tarife
  pozisyonunda ve/veya eşya tanımında yapılacak değişiklikler bu Tebliğ hükümlerinin
  uygulanmasına halel getirmez. Başvurunun
  temsil niteliği MADDE
  3 – (1) Başvuru aşamasında sunulan bilgi ve belgeler
  temelinde, Yönetmeliğin  20
  nci maddesi çerçevesinde başvuru yeterliliğine
  sahip olan yerli üreticinin Yönetmeliğin 18 inci maddesi çerçevesinde yerli
  üretim dalını temsil niteliğini haiz olduğu anlaşılmıştır. Mevcut
  önlemler MADDE
  4 – (1) 17/7/2010 tarihli ve
  27644 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine
  İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2010/20) ile Çin Tayvanı
  ve Vietnam menşeli motosiklet iç ve dış lastikleri ithalinde dampinge karşı
  kesin önlemler yürürlüğe konulmuştur. (2) Bu
  kapsamda, CIF bedel üzerinden motosiklet iç lastikleri için Çin Tayvanı menşeli olanlarda %21, Vietnam menşeli olanlarda
  ise %49; motosiklet dış lastiklerinde Çin Tayvanı
  menşeli olanlarda %6, Vietnam menşeli olanlarda ise %29 oranında dampinge karşı önlemler uygulanmaktadır. Gerekçe MADDE
  5 – (1) 21/3/2015 tarihli ve
  29302 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine
  İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2015/4) ile mevcut önlemlerin yürürlükte kalma
  sürelerinin sona ereceği ve bahse konu ürünlerin yerli üreticilerinin
  mevzuatta öngörülen sürelerde yeterli delillerle desteklenmiş bir başvuru ile
  bir nihai gözden geçirme soruşturması açılması talebinde bulunabilecekleri
  ilan edilmiştir. (2) Bu
  çerçevede yapılan başvurunun incelenmesi neticesinde, Çin Tayvanı
  ve Vietnam menşeli önlemlere konu ürünler için uygulanan dampinge
  karşı önlemlerin yürürlükten kalkması halinde dampingin ve zararın devam
  etmesi veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel olduğuna ilişkin olarak bir
  nihai gözden geçirme soruşturması açılması için yeterli delillerin bulunduğu
  anlaşılmıştır. Karar
  ve işlemler MADDE
  6 – (1) Bir nihai gözden geçirme soruşturmasının
  açılabilmesi için yeterli bilgi, belge ve delillerin bulunduğu anlaşıldığından,
  İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu tarafından Çin Tayvanı ve Vietnam menşeli söz konusu ürünler için
  Yönetmeliğin 35 inci maddesi çerçevesinde bir nihai gözden geçirme
  soruşturması açılmasına karar verilmiştir. (2)
  Başvuruya konu Çin Tayvanı ve Vietnam menşeli
  motosiklet iç ve dış lastiklerine yönelik yürürlükte bulunan mevcut önlemler,
  Yönetmeliğin 35 inci maddesi gereğince, soruşturma sonuçlanıncaya kadar
  yürürlükte kalmaya devam edecektir. (3)
  Soruşturma, Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü (Genel Müdürlük)
  tarafından yürütülecektir. Piyasa
  ekonomisinin uygulandığı üçüncü ülkenin seçimi MADDE 7 – (1) Genel Müdürlük tarafından Yönetmeliğin 40 ıncı ve 41 inci maddelerinde öngörülen hükümler saklı
  kalmak üzere soruşturma kapsamında normal değer tespitine karar verilmesi
  halinde; Vietnam’da soruşturmaya tabi üretici veya üreticilerin soruşturma
  konusu ürünün üretiminde ve satışında Yönetmeliğin ek 1 inci maddesindeki
  ölçütler çerçevesinde piyasa ekonomisi koşullarının geçerli olduğunu bu
  Tebliğin 9 uncu maddesinde belirtilen süreler içinde yeterli deliller ile
  ispat etmesi durumunda bu üretici veya üreticiler için normal değerin
  tespitinde Yönetmeliğin 5 inci maddesi, aksi takdirde Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümleri uygulanır. Yönetmeliğin 7 nci maddesi
  hükümlerinin uygulanması halinde adı geçen ülke için piyasa ekonomisi
  uygulayan emsal ülke olarak Türkiye’nin seçilmesi öngörülmektedir. Soru
  formları ve bilgilerin toplanması MADDE
  8 – (1) Soruşturma açılmasını müteakip, başvuruda
  belirtilen ve Bakanlıkça tespit edilen soruşturmaya konu ürünün
  ithalatçılarına, soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen
  üretici/ihracatçılarına, Vietnam’ın Ankara Büyükelçiliği’ne ve Taipei Ekonomik ve Kültür Misyonu’na soruşturmanın
  açılışına ilişkin bildirimde bulunulacaktır. (2)
  Bildirimde, soruşturma açılış Tebliğine, başvurunun gizli olmayan özetine ve
  soru formlarına nasıl erişileceği hususunda bilgi verilecektir. (3)
  Bakanlıkça tespit edilememesi nedeniyle bildirim gönderilemeyen veya
  kendilerine bildirim ulaşmayan diğer ilgili tarafların soru formuna Ekonomi
  Bakanlığına ait internet sayfasındaki ilgili bölümden erişmeleri mümkün bulunmaktadır. (4) Soruşturmaya
  ilişkin yazılı ve sözlü iletişimler Türkçe yapılacaktır. İlgili tarafların
  soru formuna ilişkin yanıtlarını ve bu yanıtlar dışında kalan tüm bilgi,
  belge, görüş ve taleplerini yazılı olarak Türkçe sunmaları gerekmektedir. (5)
  İlgili taraflar, soru formunda istenilen bilgiler haricinde, soruşturmayla
  ilgili olduğu düşünülen diğer bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici
  deliller ile birlikte Genel Müdürlüğe 9 uncu maddenin ikinci fıkrasında
  belirtilen süre içerisinde sunabilirler. (6)
  Soruşturmanın sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden, ancak birinci ve
  üçüncü fıkralar kapsamına girmeyen diğer ilgili taraflar (ürünü girdi olarak
  kullanan işletmeler, bunların meslek kuruluşları, tüketici dernekleri, üretim
  dalındaki işçi veya işveren sendikaları gibi) görüşlerini Genel Müdürlüğe 9
  uncu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde sunabilirler. (7)
  İlgili taraflarca soru formuna verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan
  diğer bilgi, belge ve görüşler ile destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe
  yazılı olarak sunulur. Yazılı sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı,
  adres bilgileri, elektronik posta adresi, telefon ve faks numaraları
  belirtilmelidir. (8)
  Soruşturma süresince Yönetmeliğin 22 nci maddesinin
  ikinci ve üçüncü fıkraları çerçevesinde gizlilik kaydıyla verilen her tür
  bilgi, belge ve görüşün gizli olmayan bir özeti sunulur. Gizli olmayan özet,
  esas bilginin makul ölçüde anlaşılmasına olanak sağlayacak ayrıntıda olur.
  İlgili taraflar, istisnai hallerde bu bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte
  olduklarını belirtebilirler. Bu gibi istisnai durumlarda, bilgilerin
  özetlenemeyecek nitelikte olmasının nedenlerinin belirtilmesi gerekir. Süreler MADDE
  9 – (1) 8 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen
  bildirimin gönderildiği bütün ilgili taraflar için soru formunu cevaplandırma
  süresi, soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği tarihten
  itibaren posta süresi dâhil 37 gündür. (2) 8
  inci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen bildirimin gönderilmediği bütün
  ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini ve soru formuna ilişkin
  cevaplarını bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren başlayacak 37 günlük süre
  içerisinde sunabilirler. (3)
  Soruşturmanın sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden, ancak 8 inci
  maddenin altıncı fıkrası kapsamına giren diğer ilgili taraflar, soruşturma
  ile ilgili görüşlerini bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın
  akışını etkilemeyecek şekilde soruşturma süreci içerisinde sunabilirler. İşbirliğine
  gelinmemesi MADDE
  10 – (1) Yönetmeliğin 26 ncı
  maddesi hükmü çerçevesinde, ilgili taraflardan birinin verilen süreler dâhilinde
  ve istenilen biçimde gerekli bilgi ve belgeleri sağlamaması ya da bu bilgi ve
  belgelere erişimi reddetmesi, soruşturmayı engellediğinin anlaşılması veya
  yanlış ya da yanıltıcı bilgi vermesi hallerinde söz konusu taraf işbirliğine
  gelmemiş sayılır. Bu gibi hallerde soruşturma kapsamındaki geçici veya nihai
  belirlemeler, olumlu ya da olumsuz, mevcut verilere göre yapılabilir. (2)
  İlgili tarafların işbirliğine gelmemesi veya kısmen işbirliğine gelmesi
  halinde bahse konu taraf için soruşturmanın sonucu işbirliğine gelinmesine
  nazaran daha az avantajlı olabilir. Yetkili
  merci ve adresi MADDE
  11 – (1) Soruşturmayla ilgili bilgi ve belgeler ile
  görüşlerin aşağıda belirtilen yetkili mercie iletilmesi gerekmektedir: T.C.
  Ekonomi Bakanlığı İthalat
  Genel Müdürlüğü Damping
  ve Sübvansiyon Araştırma Dairesi İnönü
  Bulvarı No: 36, Emek/ANKARA Faks:
  +90-312-204 86 33 E-posta:
  ngs168@ekonomi.gov.tr Soruşturmanın
  başlangıç tarihi MADDE
  12 – (1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış
  kabul edilir. . Yürürlük MADDE
  13 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE
  14 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür. 15
  Temmuz 2015 ÇARŞAMBA Resmî
  Gazete Sayı
  : 29417 |