| GÜNCEL: 15/07/2015 | 
| Ekonomi
  Bakanlığından: İTHALATTA HAKSIZ
  REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2015/31) Başvuru MADDE
  1 – (1) 14/6/1989 tarihli ve 3577
  sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun, 20/10/1999
  tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan
  İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar (Karar) ve 30/10/1999
  tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin
  Önlenmesi Hakkında Yönetmelik (Yönetmelik) hükümleri çerçevesinde, yerli
  üretici Anlaş Anadolu Lastik San. ve Tic. A.Ş. firması,
  Çin Tayvanı, Vietnam Sosyalist Cumhuriyeti (Vietnam) ve Sri
  Lanka Demokratik Sosyalist Cumhuriyeti (Sri Lanka) menşeli “bisiklet iç ve
  dış lastikleri”nin ithalinde uygulanmakta
  olan dampinge karşı kesin önlemlerin yürürlükten kalkması halinde dampingin
  ve zararın devam etmesinin veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel olduğu
  gerekçesiyle bir nihai gözden geçirme soruşturması (NGGS) açılması istemiyle
  başvuruda bulunmuştur. Önleme
  tabi ürün MADDE
  2 – (1)
  Önleme tabi ürün, 4011.50.00.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonunda
  (GTİP) yer alan “bisiklet dış lastiği” ile 4013.20.00.00.00 GTİP’i altında yer alan
  “bisiklet iç lastiği”dir. (2)
  Bahse konu GTİP’ler, yalnızca bilgi amaçlı verilmiş olup, bağlayıcı
  mahiyette değildir. (3)
  Önleme tabi ürünün Türk Gümrük Tarife Cetvelinde yer alan tarife pozisyonunda
  ve/veya eşya tanımında yapılacak değişiklikler bu Tebliğ hükümlerinin
  uygulanmasına halel getirmez. Başvurunun
  temsil niteliği MADDE
  3 – (1)
  Başvuru aşamasında sunulan delillerden, başvurunun Yönetmeliğin 18 inci ve 20 nci maddeleri
  çerçevesinde yerli üretim dalını temsil niteliğini haiz olduğu anlaşılmıştır. Mevcut
  önlem MADDE
  4 – (1) 27/9/2004 tarihli ve 25596
  sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin
  Tebliğ (Tebliğ No: 2004/22)  ile “bisiklet dış lastikleri”nin Sri Lanka menşeli
  olanlarında CIF ithal bedelin %50’si; Çin Tayvanı ve Vietnam menşeli
  olanlarında ise CIF ithal bedelin %30’u oranlarında dampinge karşı kesin
  önlemler yürürlüğe konulmuştur. Aynı Tebliğ kapsamında “bisiklet iç lastikleri”nin Çin Tayvanı, Vietnam ve Sri Lanka menşeli olanlarında CIF ithal bedelin %44’ü
  oranında dampinge karşı kesin
  önlemler yürürlüğe konulmuştur. Söz konusu önlemler, ilgili NGGS
  neticesinde 17/7/2010 tarihli ve 27644
  sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine
  İlişkin Tebliğ (Tebliğ No:2010/20)  ile 5 yıl daha
  uzatılmıştır. Gerekçe MADDE
  5 – (1) 21/3/2015 tarihli ve 29302 sayılı
  Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin
  Tebliğ (Tebliğ No: 2015/4) ile söz konusu ürüne ilişkin önlemlerin 17/7/2015
  tarihinde sona ereceği, yerli üretim dalının mevzuatta öngörülen sürede
  yeterli delillerle desteklenmiş bir başvuru ile NGGS açılması talebinde
  bulunabileceği duyurulmuştur. (2) Bu
  çerçevede yerli üretici tarafından sağlanan bilgi ve belgeler ile TÜİK
  ithalat istatistiklerinden yararlanılarak gerçekleştirilen inceleme
  neticesinde, Çin Tayvanı, Vietnam ve Sri Lanka menşeli önleme konu ürün için
  uygulanan dampinge karşı önlemlerin
  yürürlükten kalkması halinde dampingin ve zararın devam etmesinin veya
  yeniden meydana gelmesinin muhtemel olduğuna ilişkin olarak bir NGGS
  başlatılmasını haklı kılacak yeterlilikte bilgi, belge ve delilin mevcut
  olduğu anlaşılmıştır. Karar
  ve işlemler MADDE
  6 – (1)
  Bir NGGS açılabilmesi için yeterli bilgi, belge ve delillerin bulunduğu
  anlaşıldığından, İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu tarafından,
  Çin Tayvanı, Vietnam ve Sri Lanka menşeli söz konusu ürün için Yönetmeliğin
  35 inci maddesi çerçevesinde bir NGGS açılmasına karar verilmiştir. (2) Çin Tayvanı, Vietnam ve Sri Lanka menşeli ithalatta uygulanan soruşturmaya konu
  mevcut önlemler, Yönetmeliğin 35 inci maddesi gereğince, soruşturma
  sonuçlanıncaya kadar yürürlükte kalmaya devam eder. (3)
  Soruşturma, Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü (Genel Müdürlük)
  tarafından yürütülecektir . Piyasa
  ekonomisi değerlendirmesi MADDE 7 – (1)
  Genel Müdürlük tarafından Yönetmeliğin 40 ıncı ve
  41 inci maddelerinde öngörülen hükümler saklı kalmak üzere soruşturma
  kapsamında normal değer tespitine karar verilmesi halinde; Vietnam’da
  soruşturmaya tabi üretici veya üreticilerin soruşturma konusu ürünün
  üretiminde ve satışında Yönetmelik Ek Madde 1’deki ölçütler çerçevesinde
  piyasa ekonomisi koşullarının geçerli olduğunu bu Tebliğin 8 inci maddesinde
  belirtilen süreler içinde yeterli deliller ile ispat etmesi durumunda bu
  üretici veya üreticiler için normal değerin tespitinde Yönetmeliğin 5 inci
  maddesi, aksi takdirde Yönetmeliğin 7 nci maddesi
  hükümleri uygulanır. Yönetmeliğin 7 nci maddesi
  hükümlerinin tatbiki halinde adı geçen ülke için serbest piyasa ekonomisi
  uygulayan emsal ülke olarak Türkiye’nin seçilmesi öngörülmektedir. Soru
  formları ve bilgilerin toplanması MADDE
  8 – (1)
  Soruşturma açılmasını müteakip, başvuruda belirtilen ve Ekonomi Bakanlığı
  tarafından tespit edilen soruşturmaya konu ürünün bilinen ithalatçılarına,
  soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen üretici/ihracatçılarına ve
  soruşturmaya konu ülkeler Büyükelçiliklerine soruşturmanın açılışına ilişkin
  bildirimde bulunulacaktır. (2)
  Bildirimde, soruşturma açılış Tebliğine, başvurunun gizli olmayan özetine ve
  soru formlarına nasıl erişileceği hususunda bilgi verilecektir. (3)
  Bakanlıkça tespit edilememesi nedeniyle bildirim gönderilemeyen veya
  kendilerine bildirim ulaşmayan diğer ilgili tarafların soru formuna Ekonomi
  Bakanlığına ait internet sayfasındaki ilgili bölümden erişmeleri mümkün bulunmaktadır. (4)
  Soruşturmaya ilişkin yazılı ve sözlü iletişimler Türkçe yapılacaktır. İlgili
  tarafların soru formuna ilişkin yanıtlarını ve bu yanıtlar dışında kalan tüm
  bilgi, belge, görüş ve taleplerini yazılı olarak Türkçe sunmaları
  gerekmektedir. (5)
  İlgili taraflar, soru formunda istenilen bilgiler haricinde, soruşturmayla
  ilgili olduğu düşünülen diğer bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici
  deliller ile birlikte Genel Müdürlüğe yazılı olarak 9 uncu maddenin ikinci
  fıkrasında belirtilen süre içerisinde sunabilirler. (6) Soruşturmanın
  sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden; ancak bu maddenin birinci ve
  üçüncü fıkraları kapsamına girmeyen diğer ilgili taraflar (ürünü girdi olarak
  kullanan işletmeler, meslek kuruluşları, tüketici dernekleri, üretim
  dalındaki işçi veya işveren sendikaları gibi) görüşlerini Genel Müdürlüğe
  yazılı olarak 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde
  sunabilirler. (7)
  İlgili taraflarca soru formuna verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan
  diğer bilgi, belge ve görüşler ile destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe
  yazılı olarak sunulur. Yazılı sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı,
  adres bilgileri, elektronik posta adresi, telefon ve faks numaraları
  belirtilmelidir. (8)
  Soruşturma süresince Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci
  fıkrası çerçevesinde gizlilik kaydıyla verilen her tür bilgi, belge ve
  görüşün gizli olmayan bir özeti sunulmalıdır. Gizli olmayan özet, esas
  bilginin makul ölçüde anlaşılmasına olanak sağlayacak ayrıntıda olmalıdır.
  İlgili taraflar, istisnai hallerde bu bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte
  olduklarını belirtebilirler. Bu gibi istisnai durumlarda, bilgilerin
  özetlenemeyecek nitelikte olmasının nedenlerinin belirtilmesi gerekir. Süreler MADDE
  9 – (1)
  8 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen bildirimin gönderildiği bütün
  ilgili taraflar için soru formunu cevaplandırma süresi, soruşturmanın
  açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği tarihten itibaren posta süresi
  dâhil 37 gündür. (2) 8
  inci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen bildirimin gönderilmediği bütün
  ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini ve soru formuna ilişkin
  cevaplarını bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren başlayacak 37 günlük süre
  içerisinde sunabilirler. (3)
  Soruşturmanın sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden ancak 8 inci
  maddenin altıncı fıkrası kapsamına giren diğer ilgili taraflar, soruşturma
  ile ilgili görüşlerini bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın
  akışını etkilemeyecek şekilde soruşturma süreci içerisinde sunabilirler. İşbirliğine
  gelinmemesi MADDE
  10 – (1)
  Yönetmeliğin 26 ncı maddesinde
  belirtildiği üzere, taraflardan birinin belirtilen süreler içinde gerekli
  bilgiyi sağlamaması veya yanlış bilgi vermesi ya da bilgi vermeyi reddetmesi
  veya soruşturmayı engellediğinin anlaşılması halinde soruşturmaya ilişkin
  karar, olumlu veya olumsuz, mevcut verilere göre alınacaktır. Yetkili
  merci ve adresi MADDE
  11 – (1)
  Soruşturmayla ilgili bilgi ve belgeler ile görüşlerin aşağıda belirtilen
  yetkili mercie iletilmesi gerekmektedir. T.C.
  Ekonomi Bakanlığı İthalat
  Genel Müdürlüğü Damping
  ve Sübvansiyon Araştırma Dairesi İnönü
  Bulvarı No: 36, Emek/ANKARA Faks:
  +90-312-204 86 33 E-posta:
  ngs169@ekonomi.gov.tr Soruşturmanın
  başlangıç tarihi MADDE
  12 – (1)
  Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış kabul edilir. Yürürlük MADDE
  13 – (1)
  Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE
  14 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür. 15
  Temmuz 2015 ÇARŞAMBA Resmî
  Gazete Sayı
  : 29417 |