| GÜNCEL: 16/07/2015 | 
| Ekonomi
  Bakanlığından: İTHALATTA HAKSIZ
  REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2015/29) Yasal
  dayanak ve başvuru MADDE
  1 – (1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı
  İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun, 20/10/1999 tarihli ve
  99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Haksız
  Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar (Karar) ve 30/10/1999 tarihli ve 23861
  sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi
  Hakkında Yönetmelikten (Yönetmelik) oluşan ithalatta haksız rekabetin
  önlenmesi hakkında mevzuat hükümleri çerçevesinde yapılan nihai gözden
  geçirme soruşturması başvurusu ile bu başvuruya ilişkin olarak söz konusu
  mevzuat kapsamında yapılan değerlendirmenin sonuçlarını içermektedir. (2)
  Yerli üreticiler Çelik Halat ve Tel Sanayi A.Ş., Has Çelik ve Halat Sanayi ve
  Ticaret A.Ş. ve Köşkerler Çelik Halat ve Makine San. Tic. Ltd. Şti.
  tarafından yapılan başvuruda Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC) ve Rusya Federasyonu
  (Rusya) menşeli 7312.10.81.00.00, 7312.10.83.00.00, 7312.10.85.00.00,
  7312.10.89.00.00, 7312.10.98.00.00 Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonları
  (GTİP) altında sınıflandırılan “demir veya çelikten halatlar ve kablolar
  (kapalı halatlar dahil)” ürünün ithalinde halen uygulanmakta olan dampinge
  karşı önlemin sona ermesinin damping ve zararın devam etmesi veya yeniden
  tekrarlanabilmesi ihtimaline yol açacağı gerekçesiyle bir nihai gözden
  geçirme soruşturması açılması istemiyle başvuruda bulunulmuştur. Önleme
  tabi ürün MADDE
  2 – (1) Önleme tabi ürün,  7312.10.81.00.00, 7312.10.83.00.00,
  7312.10.85.00.00, 7312.10.89.00.00, 7312.10.98.00.00 GTİP’i
  altında kayıtlı “demir veya çelikten halatlar ve kablolar (kapalı halatlar
  dahil)” dır. (2)
  Bahse konu GTİP ve madde tanımı yalnızca bilgi amaçlı verilmiş olup,
  bağlayıcı mahiyette değildir. (3)
  Önleme tabi ürünün Türk Gümrük Tarife Cetvelinde yer alan tarife pozisyonunda
  ve/veya eşya tanımında yapılacak değişiklikler bu Tebliğ hükümlerinin
  uygulanmasına halel getirmez. Başvurunun
  temsil niteliği MADDE
  3 – (1) Başvuru aşamasında sunulan bilgi ve belgeler
  temelinde, Yönetmeliğin 20 nci maddesi çerçevesinde
  başvuru yeterliliğine sahip olan yerli üreticinin Yönetmeliğin 18 inci
  maddesi çerçevesinde yerli üretim dalını temsil niteliğini haiz olduğu
  anlaşılmıştır. Mevcut
  önlem MADDE
  4 – (1) 21/7/2010  tarihli
  ve 27648 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlemesine
  İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2010/22) ile ÇHC ve Rusya menşeli önlem konusu
  ürüne yönelik olarak kilogram başına 1 ABD Doları ve 0,5 ABD Doları dampinge
  karşı kesin önlem yürürlüğe konulmuştur. Gerekçe MADDE
  5 – (1) 21/3/2015 tarihli ve 29302 sayılı Resmî Gazete’de
  yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No:
  2015/4) ile mevcut önlemlerin yürürlükte kalma sürelerinin sona ereceği ve
  bahse konu ürünün yerli üreticilerinin mevzuatta öngörülen sürelerde yeterli
  delillerle desteklenmiş bir başvuru ile bir nihai gözden geçirme soruşturması
  açılması talebinde bulunabilecekleri ilan edilmiştir. (2)
  Yapılan başvurunun incelenmesi neticesinde, ÇHC ve Rusya menşeli önleme konu
  ürün için uygulanan dampinge karşı önlemin yürürlükten kalkması halinde
  dampingin ve zararın devam etmesi veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel
  olduğuna ilişkin olarak bir nihai gözden geçirme soruşturması açılmasını
  haklı kılacak bilgi, belge ve delillerin mevcut olduğu anlaşılmıştır. Karar
  ve işlemler MADDE
  6 – (1) Bir nihai gözden geçirme soruşturmasının
  açılabilmesi için yeterli bilgi, belge ve delillerin bulunduğu anlaşıldığından,
  İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu tarafından ÇHC ve Rusya
  menşeli söz konusu ürün için Yönetmeliğin 35 inci maddesi çerçevesinde bir
  nihai gözden geçirme soruşturması açılmasına karar verilmiştir. (2)
  Başvuruya konu mevcut önlem, Yönetmeliğin 35 inci maddesi gereğince,
  soruşturma sonuçlanıncaya kadar yürürlükte kalmaya devam edecektir. (3)
  Soruşturma, Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü (Genel Müdürlük)
  tarafından yürütülecektir. Piyasa
  ekonomisi değerlendirmesi MADDE
  7 – (1) Genel Müdürlük tarafından Yönetmeliğin 40 ıncı ve 41 inci maddelerinde öngörülen hükümler saklı
  kalmak üzere soruşturma kapsamında normal değer tespitine karar verilmesi
  halinde; ÇHC’de yerleşik soruşturmaya tabi üretici
  veya üreticilerin soruşturma konusu ürünün üretiminde ve satışında
  Yönetmeliğin Ek 1 inci maddesindeki ölçütler çerçevesinde piyasa ekonomisi
  koşullarının geçerli olduğunu 8 inci maddede belirtilen süreler içinde
  yeterli deliller ile ispat etmesi durumunda bu üretici veya üreticiler için
  normal değerin tespitinde Yönetmeliğin 5 inci maddesi, aksi takdirde Yönetmeliğin
  7 nci maddesi hükümleri uygulanır. Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümlerinin tatbiki halinde adı geçen
  ülkeler için piyasa ekonomisi uygulayan emsal ülke olarak Türkiye’nin
  seçilmesi öngörülmektedir. Soru
  formları ve bilgilerin toplanması MADDE
  8 – (1) Soruşturma açılmasını müteakip, başvuruda
  belirtilen ve Bakanlıkça tespit edilen soruşturmaya konu ürünün bilinen
  ithalatçılarına, soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen
  üretici/ihracatçılarına ve soruşturmaya konu ülke Büyükelçiliğine
  soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimde bulunulacaktır. (2)
  Bildirimde, soruşturma açılış Tebliğine, başvurunun gizli olmayan özetine ve
  soru formlarına nasıl erişileceği hususunda bilgi verilecektir. (3)
  Bakanlıkça tespit edilememesi nedeniyle bildirim gönderilemeyen veya
  kendilerine bildirim ulaşmayan diğer ilgili tarafların soru formuna Ekonomi
  Bakanlığı internet sayfasındaki ilgili bölümden erişmeleri mümkün
  bulunmaktadır. (4) Soruşturmaya
  ilişkin yazılı ve sözlü iletişimler Türkçe yapılacaktır. İlgili tarafların
  soru formuna ilişkin yanıtlarını ve bu yanıtlar dışında kalan tüm bilgi,
  belge, görüş ve taleplerini yazılı olarak Türkçe sunmaları gerekmektedir. (5)
  İlgili taraflar, soru formunda istenilen bilgiler haricinde, soruşturmayla
  ilgili olduğu düşünülen diğer bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici
  deliller ile birlikte Genel Müdürlüğe yazılı olarak 9 uncu maddenin ikinci
  fıkrasında belirtilen süre içerisinde sunabilirler. (6)
  Soruşturmanın sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden; ancak bu maddenin
  birinci ve üçüncü fıkraları kapsamına girmeyen diğer ilgili taraflar (ürünü
  girdi olarak kullanan işletmeler, meslek kuruluşları, tüketici dernekleri,
  üretim dalındaki işçi veya işveren sendikaları gibi) görüşlerini Genel
  Müdürlüğe yazılı olarak 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre
  içerisinde sunabilirler. (7)
  İlgili taraflarca soru formuna verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan
  diğer bilgi, belge ve görüşler ile destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe
  yazılı olarak sunulur. Yazılı sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı,
  adres bilgileri, elektronik posta adresi, telefon ve faks numaraları
  belirtilmelidir. (8)
  Soruşturma süresince Yönetmeliğin 22 nci maddesinin
  ikinci fıkrası çerçevesinde gizlilik kaydıyla verilen her tür bilgi, belge ve
  görüşün gizli olmayan bir özeti sunulmalıdır. Gizli olmayan özet, esas
  bilginin makul ölçüde anlaşılmasına olanak sağlayacak ayrıntıda olmalıdır.
  İlgili taraflar, istisnai hallerde bu bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte
  olduklarını belirtebilirler. Bu gibi istisnai durumlarda, bilgilerin
  özetlenemeyecek nitelikte olmasının nedenlerinin belirtilmesi gerekir. Süreler MADDE
  9 – (1) 8 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen
  bildirimin gönderildiği bütün ilgili taraflar için soru formunu cevaplandırma
  süresi, soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği tarihten
  itibaren posta süresi dâhil 37 gündür. (2) 8
  inci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen bildirimin gönderilmediği bütün
  ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini ve soru formuna ilişkin
  cevaplarını bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren başlayacak 37 günlük süre
  içerisinde sunabilirler. (3)
  Soruşturmanın sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden ancak 8 inci
  maddenin altıncı fıkrası kapsamına giren diğer ilgili taraflar, soruşturma
  ile ilgili görüşlerini bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın
  akışını etkilemeyecek şekilde soruşturma süreci içerisinde sunabilirler. İşbirliğine
  gelinmemesi MADDE
  10 – (1) Yönetmeliğin 26 ncı
  maddesi hükmü çerçevesinde, ilgili taraflardan birinin verilen süreler dâhilinde
  ve istenilen biçimde gerekli bilgi ve belgeleri sağlamaması ya da bu bilgi ve
  belgelere erişimi reddetmesi veya soruşturmayı engellediğinin anlaşılması
  veya yanlış ya da yanıltıcı bilgi vermesi hallerinde söz konusu taraf
  işbirliğine gelmemiş sayılır. Bu gibi hallerde soruşturma kapsamındaki geçici
  veya nihai belirlemeler, olumlu ya da olumsuz, mevcut verilere göre yapılabilir. (2) İlgili
  tarafların işbirliğine gelmemesi veya kısmen işbirliğine gelmesi halinde
  bahse konu taraf için soruşturmanın sonucu işbirliğine gelinmesine nazaran
  daha az avantajlı olabilir. Yetkili
  merci ve adresi MADDE
  11 – (1) Soruşturmayla ilgili bilgi ve belgeler ile
  görüşlerin aşağıda belirtilen yetkili mercie iletilmesi gerekmektedir. T.C.
  Ekonomi Bakanlığı İthalat
  Genel Müdürlüğü Damping
  ve Sübvansiyon Araştırma Dairesi İnönü
  Bulvarı No: 36, Emek/ANKARA Faks:
  +90-312-204 86 33 E-posta: ngs171@ekonomi.gov.tr Soruşturmanın
  başlangıç tarihi MADDE
  12 – (1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış
  kabul edilir. Yürürlük MADDE
  13 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE
  14 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür. 16
  Temmuz 2015 PERŞEMBE Resmî
  Gazete Sayı
  : 29418 |