Dış Ticaret Müsteşarlığından:
İTHALATTA
HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ
(TEBLİĞ
NO: 2011/06)
BİRİNCİ KISIM
Genel Bilgi ve İşlemler
Mevcut
önlem ve soruşturma
Madde 1- (1) Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC)
menşeli 2905.42.00.00.00 Gümrük Tarife İstatistik Pozisyou(GTİP)
altında kayıtlı “pentaeritritol” (pentaeritrit) maddesine yönelik
olarak, 1/7/2005 tarih ve 25862 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan
İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin 2005/14 sayılı Tebliğ ile
dampinge karşı kesin önlem yürürlüğe konulmuştur.
(2) Mezkur önlemin yürürlük
süresinin bitiminden önce, İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında
Yönetmeliğin (Yönetmelik) 35 inci
maddesi uyarınca 11/12/2009 tarihli ve 27429 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin 2009/38
sayılı Tebliğ vasıtasıyla mevcut önlemin yürürlükten kalkacağı ve ilgili
ürünün yerli üreticilerinin Mevzuatta öngörülen sürelerde yeterli
delillerle desteklenmiş bir başvuru ile nihai gözden geçirme soruşturması
açılması talebinde bulunabilecekleri duyurulmuştur.
(3) Dampinge karşı önlemin sona
ermesinin damping ve zararın devamına
veya yeniden meydana gelmesine yol açacağı iddiasıyla
ÇHC menşeli pentaeritritole yönelik olarak yerli üretici MKS
Marmara Kimya Sanayi A.Ş.(MKS A.Ş) firması nihai gözden geçirme
soruşturması açılması için başvuruda bulunmuştur. Bu başvuru
üzerine, 23/05/2010 tarihli ve 27589 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin 2010/15 Sayılı
Tebliğ’le (2010/15 Sayılı Tebliğ) başlatılan nihai gözden geçirme
soruşturması, Dış Ticaret Müsteşarlığı (Müsteşarlık) İthalat Genel
Müdürlüğü (Genel Müdürlük) tarafından yürütülerek tamamlanmıştır.
Kapsam
Madde 2- (1) Bu Tebliğ; 4412 Sayılı Kanun
ile değişik 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun
(Kanun), 20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı İthalatta Haksız
Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar (Karar) ve 30/10/1999 tarihli ve 23861
sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi
Hakkında Yönetmelik (Yönetmelik) hükümleri çerçevesinde yürütülen nihai
gözden geçirme soruşturmasının sonuçlarını içermektedir.
Yerli
üretim dalının temsil niteliği
Madde 3- (1) Şikayetçi firma
söz konusu ürünün tek üreticisi konumundadır. Bu
nedenle Yönetmelik’in 20 ncimaddesi
çerçevesinde şikayetçi firmanın yerli üretim dalını temsil
yeteneğini haiz olduğu anlaşılmıştır.
İlgili tarafların bilgilendirilmesi ve bilgilerin
değerlendirilmesi
Madde 4- (1) Soruşturma açılmasını
müteakip, söz konusu ürünün yerli üreticilerine, Müsteşarlıkça tespit
edilen ithalatçılarına, ÇHC’de yerleşik ürünün bilinen
ihracatçılarına ve diğer bütün ihracatçıların da bilgilendirilmesi için ÇHC
Ankara Büyükelçiliğine ilgili soru formları, başvurunun gizli olmayan özeti
ve soruşturma açılış Tebliği’ne ulaşmalarını temin etmek için soruşturma
açılışına ilişkin bildirimde bulunulmuştur.
(2) Tarafların soru formunu
yanıtlamaları için posta süresi dahil 37 gün süre tanınmıştır.
(3) Yerli üretim dalı,
soruşturma süresi boyunca Müsteşarlığımız ile işbirliği içinde olmuş ve
gerektiğinde talep edilen ilave bilgileri temin etmiştir.
(4) İthalatçı soru formunu
doldurmaları için kendilerine soruşturma açılışına ilişkin bildirimde
bulunulan (6) ithalatçı firmanın (3)’ünden yanıt alınmıştır.
(5) ÇHC’de yerleşik
üretici/ihracatçı firmalardan soru formlarına yönelik herhangi bir yanıt
alınmamıştır.
(6) Soruşturmaya ilişkin tespit
ve bilgileri içeren “Nihai Bildirim” ilgili tarafların bilgisine
sunulmuştur. Öngörülen süre zarfında Nihai Bildirime yönelik olarak
herhangi bir görüş alınmamıştır.
(7) Tarafların soruşturma
boyunca ortaya koyduğu tüm bilgi, belge ve görüşler incelenmiş, mezkûr
görüşlerden mevzuat kapsamında değerlendirilebilecek olanlara bu Tebliğ’in
ilgili bölümlerinde değinilmiştir.
Yerinde
doğrulama soruşturması
Madde 5- (1) Yönetmeliğin 21’inci
maddesi çerçevesinde, yerli üretici MKS A.Ş. nezdinde yerinde doğrulama
soruşturması gerçekleştirilmiştir.
Gözden geçirme dönemi
Madde 6- (1) Önlemin yürürlükten
kalkması durumunda, dampingin ve zararın devamı veya yeniden meydana
gelmesinin muhtemel olup olmadığının değerlendirilmesine esas teşkil etmek
üzere, 01.01.2007 - 31.12.2009 tarihleri arası, gözden geçirme dönemi
olarak alınmıştır. Bununla birlikte, önlemin etkisini daha sağlıklı
görebilmek amacıyla, ithalat verileri incelenirken önlemin yürürlüğe
girdiği 2005 yılını kapsayan 2005-2009 dönemi dikkate alınmıştır.
İKİNCİ KISIM
Soruşturma Konusu Ürün ve Benzer
Ürün
Soruşturma
konusu ürün ve benzer ürün
Madde 7- (1) Soruşturma konusu ürün,
ÇHC menşeli 2905.42.00.00.00 GTİP altında
yer alan pentaeritritol(pentaeritrit)dir. Bu
ürün, bir polialkol olup kokusuz, beyaz kristalli, akıcı, nemden
etkilenmeyen ve kolayca depolanan bir tozdur.
Bir polialkol olması dolayısıyla özellikle
değişik esterifikasyon reaksiyonları
yapar. Pentaeritritol tehlikeli maddeler
sınıfına dahil edilmemiş olup, zehirli değildir. Erime noktası
261–263°C ve parlama noktası 260°C olup, suda kolayca erir (20°C’ta 6gr/100ml).
(2) Pentaeritritol öncelikle
yağlıboya, lak ve cila üretiminde temel bir ara ürün
olan alkid reçinesi imalatında kullanılır. Ayrıca,
motoryağlarında ve değişik plastik türlerinde ısıya ve dış şartlara karşı
mukavemet artırıcı olarak kullanılmaktadır. Diğer taraftan söz konusu ürün
yanmaz boyalar ve diğer yanmaz malzeme imalatı ile
ilaç sanayiinde de kullanım alanı bulabilmektedir.
(3) Pentaeritritol,
önce asataldehit, formaldehit, kostik ve formik asit arasındaki bir
reaksiyondan çok seyreltik olarak elde edilmektedir. Bu seyreltik
karışımın, yoğunlaştırma aşamasında suyu uçurulmakta ve bölme aşamasında de
ihtiva ettiği formaldehit ve metanol ayrıldıktan sonra
birinci kristallendirme aşamasında yan ürün
sodyum formiatçözeltide kalarak uzaklaştırılmaktadır. Elde edilen ham
kristal, bir kademe daha saflaştırma amacıyla, suda eritilip ikinci
defa kristallendirilmekte ve daha sonra filtre edilip
kurutulmaktadır.
(4) Yerli üretim dalı tarafından
üretilen pentaeritritol ile soruşturma konusu ülke
menşeli pentaeritritolün benzer ürün olduğu tespiti mevcut önleme
esas soruşturmada (esas soruşturma) yapılmıştır. Bu soruşturmada ise
fiziksel özellikler ürün çeşitliliği, kullanım alanları, tüketici
algılaması ve dağıtım kanalları bakımından yerli üretici
tarafından üretilen ürün ile ÇHC menşeli ürün arasında “benzer ürün” tanımı
açısından ayrım yaratan herhangi bir farklılığın ortaya çıktığına ilişkin
yeni bir bilgiye ulaşılamamıştır. Bu itibarla, soruşturma konusu ürün ve
benzer ürüne yönelik tespitleri değiştirecek herhangi bir bilgi mevcut
olmadığından 2005/14 sayılı Tebliğ’deki anılan belirlemeler geçerliliğini
sürdürmektedir.
(5) Soruşturma kapsamında
yapılan incelemelerde soruşturma konusu maddenin yukarıda belirtilen GTİP
dışında bir sınıflandırma altında ithal edildiğine ilişkin herhangi bir
bulgu edinilmemiştir. Öte yandan, soruşturma konusu madde haricinde bir
maddenin mezkur GTİP altında ithal edildiğine dair bir itirazda
da bulunulmamıştır.
(6) Soruşturma konusu eşya ile
ilgili açıklamalar genel içerikli olup uygulamaya esas olan GTİP ve
karşılığı eşya tanımıdır. Bununla beraber, soruşturma konusu eşyanın Türk
Gümrük Tarife Cetveli’nde yer alan tarife pozisyonunda ve/veya tanımında
yapılacak değişiklikler, bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına halel
getirmez.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Dampingin Varlığı ve Devamı
Genel
açıklamalar
Madde
8- (1) Yönetmelik’in 35
inci maddesi çerçevesinde önlemin yürürlükte olduğu süre
içinde dampingindevam edip etmediği incelenmiştir.
(2) Soruşturma
sırasında ÇHC’nde yerleşik hiçbir ihracatçı işbirliğinde
bulunmamış ve mevcut önlemin sonrasında ihracat durmuştur. Bu
nedenle damping marjı hesabı yapılmamıştır.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Maddi Zararın Varlığı ve Devamı
Genel
açıklamalar
Madde 9- (1) Yönetmelik’in 35
inci maddesi çerçevesinde önlemin yürürlükte olduğu dönemde, yerli üretim
dalında zarar durumu ve önlemin yürürlükten kalkması halinde zarara etki
edebilecek muhtemel gelişmeler incelenmiştir. Bu çerçevede, ÇHC
menşeli pentaeritritol ithalatının mutlak ve nispi gelişimi,
birim fiyatlarının seyri ile yerli üretim dalının ekonomik göstergeleri
incelenmiştir. Önlemin etkisini daha sağlıklı görebilmek amacıyla, ithalat
verileri incelenirken önlemin yürürlüğe girdiği 2005 yılını
kapsayan 2005-2009 dönemi dikkate alınmıştır.
Maddenin
genel ithalatı
Madde 10- (1)
Maddenin 2005-2009 döneminde genel ithalat rakamları
incelendiğinde 2005’de 2.010 ton olanpentaeritritol ithalatının
takip eden yıllarda sırasıyla; 1.390 ton, 581 ton, 877 ton ve 2009 yılına
gelindiğinde 820 ton seviyesine indiği görülmektedir. Tüm ülkelerden
gerçekleşen ithalatın toplam değerinin ise 2005 yılında 2.490.303 ABD
doları iken 2009 yılında 1.093.326 ABD dolarına gerilediği tespit
edilmiştir.
Maddenin
soruşturma konusu ülkeden ithalatı
Madde 11- (1) Mezkur ürünün ÇHC’den gerçekleşen
ithalatı incelendiğinde; ÇHC menşeli pentaeritritol ithalatı,
2005 yılında 273 ton iken 2009 yılına gelindiğinde bu miktar 2 ton
seviyesinde gerçekleşmiştir. Ürünün ÇHC’dengerçekleşen ithalatında
2005 yılında 1.150 $/Ton olan birim fiyatı ise 2009 yılında 3.800 $/Ton
seviyesine çıkmıştır.
(2) ÇHC’den ithal
edilen soruşturma konusu ürünün birim fiyatı ise 2005 yılında
1.150 ABD $/ton iken 2009 yılında 3.800 ABD
$/ton olarak gerçekleşmiştir.
Fiyat yıpranması
Madde 12- (1) Soruşturma konusu maddenin
nispi olarak değişimini görebilmek amacıyla, söz konusu ithalatın toplam
Türkiye tüketimi içindeki payı incelenmiştir. Soruşturma konusu ürünün
Türkiye toplam tüketimi hesaplanırken, 2006- 2009 yıllarına ait, ton
bazında yerli üretim dalı yurtiçi satış miktarları ile ilgili yıla ait
genel ithalat toplanmıştır. Bu çerçevede, 2006 yılında 100 olan tüketim
endeksinin takip eden yıllarda sırasıyla 100; 75 ve 80 olduğu görülmüştür.
Soruşturma
konusu ithalatın yerli üretim dalının iç piyasa fiyatları üzerindeki etkisi
Madde 13- (1) Fiyat yıpranması
(depression) yerli üretim dalının satış fiyatının düşmesidir. 2007-2009
döneminde ticari maliyetlerde çok önemli bir değişiklik olmamakla birlikte
yerli üretim dalının yurt içi birim satış fiyatlarının 2007’de 100
olan endeksinin 2009 yılında 83’e gerilediği
görülmüştür.
Yerli üretim dalının ekonomik göstergeleri
Madde 14- (1) Soruşturma konusu
maddenin yerli üretim dalı üzerindeki etkisinin belirlenmesinde gözden
geçirme dönemine ait MKS A.Ş. firmasının verileri dikkate alınmıştır.
(2)
Eğilimin sağlıklı bir şekilde incelenmesi amacıyla, Türk Lirası bazındaki
veriler için yıllık ortalama Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE) kullanılarak
enflasyondan arındırılmış reel değerler esas alınmıştır.
a) Üretim, kapasite ve kapasite kullanım oranı
(KKO)
(1) Yerli üretim dalının
soruşturma konusu ürün için 2007 yılında 100 olan
ton bazlı üretim miktar endeksi, 2009 yılında 73’e düşmüştür.
(2) Söz konusu üründe yerli
üretim dalının kapasitesi değişmemiştir.
(3) KKO endeksi ise 2007 yılında
100 iken 2009 yılında 60’a gerilemiştir.
b) Yurtiçi satışlar ve ihracat
(1) Yerli üretim dalında 2007
yılında 100 olan yurtiçi satış miktar endeksi, 2008’de 69’a, 2009’da ise
76’ya gerilemiştir.
(2) 2007 yılında 100 olan satış hasılası 2009’da
gerileyerek 63’e düşmüştür.
(3) Yerli üretim dalının 2007
yılında 100 olan ihracat miktar endeksi 2009’da 50’ye gerilemiştir.
(4) İhracatın birim fiyatlarının
endeksi ise 2007 yılında 100 iken, 2008’de 102 olarak gerçekleşmiş ve 2009’da
80’e gerilemiştir.
c) Yurtiçi Satış Fiyatları
(1) Yerli üreticinin ton bazında
ağırlıklı ortalama yurtiçi satış fiyatı 2007 yılında
reel bazda 100 iken, 2009’da 83’e düşmüştür.
d) Pazar payı
(1) Yerli üretim dalının yurtiçi
pazar payı endeksi 2006 yılında 100 iken 2009’da 105’e yükselmiştir.
e) Verimlilik
(1)Üretimde çalışan işçi başına
verimlilik endeksi 2007 yılında 100 iken, 2009 yılında 73’e gerilemiştir.
f ) Stoklar
(1) Yerli üretim dalının 2007
yılında 100 olan stok miktar endeksi, 2009’da 333’e
yükselmiştir. Stok çevrim hızına (satış/stok) bakıldığında ise
2007 yılında 8,22 olan hızı stokların artması ve satışların düşmesi ile
2009’da 1,49’a gerilemiştir.
g) İstihdam
(1) Yerli üretim dalının 2007
yılında 100 olan işçi sayısı endeksi 2009 yılında da aynı seviyede
kalmıştır.
h) Ücretler
(1) Üretimde çalışan işçilerin
aylık ücretleri 2007-2009 döneminde reel olarak 12 puan
artmıştır.
ı) Maliyetler ve kârlılık
(1) Yerli üretim dalının 2007
yılında reel olarak 100 olan ağırlıklı ortalama birim ticari maliyeti, 2009
yılında 98 olarak gerçekleşmiştir.
(2) Yerli üretim dalının yurt
içi satışlardan 2007 yılında 100 olan kârlılık endeksi
2009 yılında zarara dönüşmüş ve (-) 2’ye düşmüştür.
j) Nakit Akışı
(1) Yerli üretim dalının önlem
konusu pentaeritritol satışından elde ettiği nakit akışı endeksi
(kar+amortisman) 2007 yılında 100 iken bu değer 2008 yılında 27’ye 2009
yılında ise 7’ye düşmüştür.
k) Yatırımların geri dönüş oranı
(1) Yerli üretim dalının bütün
faaliyetlerine ilişkin yatırım hasılatı (Kâr/Öz kaynak)
oranı 2007 yılında 100 iken 2009 yılında 75’e
düşmüştür.
l) Büyüme
(1) Yerli üretim dalının bütün
faaliyetlerine ilişkin aktif büyüklüğü reel olarak 2007 yılında 100 iken,
2008’de 104 olarak gerçekleşmiş ve 2009 yılında ise 109’a yükselmiştir.
m) Sermaye veya Yatırımlarını
Arttırma Yeteneği
(1) Yerli üretim dalının bütün
faaliyetlerine ilişkin 2007 yılında 100 olan öz sermayesi 2008 yılında
101’e ve 2009 yılında ise 113’e yükselmiştir.
(2)Yerli üretim dalının 2007,
2008 ve 2009 yıllarında yatırımı olmamıştır.
n) Damping marjının büyüklüğü
(1) Esas soruşturmada önemli
oranda damping marjı tespit edilmiştir.
Ekonomik
göstergelerin değerlendirilmesi
Madde 15- (1) Yerli
üretim dalından temin edilen veriler ışığında yapılan incelemeler sonucunda, 2007-2009döneminde
üretim miktarında ve kapasite kullanım oranında azalma; ve yurt
içi ve yurt dışı satış rakamlarında düşüş görülmekte olup stoklarda artış
meydana gelmiştir.
(2)Her ne kadar
ürünün ticari maliyetlerinde son yılda bir miktar azalma görülse de, ürünün
yurt içi ve yurt dışı birim satış fiyatlarında görülen düşüş maliyetlerdeki
azalmadan daha fazla gerçekleşmiş bu sebeple de ürünün yurt içi
satışlarından ürün karlılığı giderek azalmış ve bu değer son yılda zarara
dönüşmüştür. Azalan karlılığa bağlı olarak ürün nakit akışında olumsuzluk
meydana gelmiştir. Firmanın, ürün nakit akışında da ciddi bir azalma
görülmektedir.
(3) Yukarıdaki
veriler ışığında yürürlükteki önleme rağmen yerli üretim dalında zararın
halen devam etmekte olduğu anlaşılmıştır.
BEŞİNCİ KISIM
Dampingin ve Zararın Devamı veya Yeniden Oluşma
İhtimali
Genel
açıklamalar
Madde
16- (1) Dampingin
ve zararın devamı veya yeniden meydana gelme ihtimalinin incelenmesinde
soruşturma konusu ürünün uluslararası piyasasındaki gelişmeler,
soruşturmaya konu ülkenin üretim kapasitesi, ihracat kabiliyeti ve ihraç
fiyatları, Türkiye piyasası, esas soruşturmada tespit
edilen damping marjları başta olmak üzere dampingin ve zararın
devamı veya yeniden meydana gelmesi ihtimaline ilişkin hususlar
irdelenmiştir.
Önleme
tabi ülkedeki yerleşik kapasite ve ihracat potansiyeli
Madde 17– (1) Uluslararası Ticaret
Merkezi (UTM-International Trade Center)’nden elde edilen
istatistiki bilgiler değerlendirildiğinde, 2005-2009 döneminde
tüm ülkeler tarafından yapılan pentaeritritol ihracatının 550.968
ton olduğu, buna karşılık aynı dönemde ÇHC tarafından yapılan ihracatın ise
214.857 ton olduğu görülmektedir. Bu itibarla,ÇHC’nin ihracat
kapasitesinin soruşturma konusu ürünün toplam ihracatının % 50’sine tekabül
ettiği bunun da ciddi bir ihracat kapasitesini ortaya koyduğu
anlaşılmaktadır. 214.857 tonla miktar ve 319.809 ABD Doları ile değer
bazında toplam dünya ticaretinde birinci sırada yer alan ülkeye ait ihracat
verilerini içeren istatistikler bahse konu üründeki üretim kapasitesine
gösterge teşkil etmektedir. Bunun yanısıra, küresel krizin yarattığı
talep daralmasına paralel olarak son dönemde ÇHC’nin kayda değer
bir atıl kapasitesinin de oluştuğu değerlendirildiğinde ÇHC ihracat kapasitesinin
2009 yılında 820 ton olan Türkiye toplam ithalatını tek başına kolaylıkla
karşılama imkanı olduğu tespit edilmiştir.
Türkiye
piyasasına ilişkin hususlar
Madde 18- (1) Önlem
konusu ürün belirtildiği üzere kimya sanayinde
öncelikle yağlıboya, lak ve cila üretiminde temel bir ara ürün
olan alkid reçinesi imalatında kullanılmaktadır. Ayrıca,
motoryağlarında ve değişik plastik türlerinde ısıya ve dış şartlara karşı
mukavemet artırıcı olarak kullanılmakta olan ürün bir girdi olması
sebebiyle söz konusu ürünün satış maliyeti rekabet açısından büyük önemi
haizdir. Bu itibarla, önlem konusu ürünün fiyata duyarlı olduğu
anlaşılmaktadır. Bu durumda önlemin yürürlükten kalkması halinde ciddi
üretim ve ihracat kapasitesi bulunan ve kriz nedeniyle önemli ölçüde atıl kapasitesi
olduğu anlaşılan ÇHC’ye talebin kaymasının muhtemel olduğu
değerlendirilmektedir.
Esas
soruşturmada tespit edilen damping marjı
Madde 19- (1) Mevcut dampinge
karşı önlemin hukuki ve idari altyapısını teşkil
eden damping soruşturması esnasında tespit edilen damping
marjları soruşturma konusu ülkede yerleşik üretici/ihracatçıların önlemin
yürürlükten kalkması halinde muhtemel davranışlarını yansıtacak önemli bir
gösterge niteliği taşıdığından dikkate alınmıştır.
(2) Esas
soruşturmada pentaeritritol için
hesaplanan damping marjının CIF ihraç fiyatının %39,6’sı oranında
olduğu görülmüştür.
Değerlendirme
Madde 20- (1) UTM ihracat verileri
temelinde ÇHC’de önlem konusu ürüne ilişkin üretim ve ihracat
kapasitesinin çok dikkat çekici olduğu, ürünün girdi olarak
kullanılması sebebiyle talepte fiyatın ön plana çıktığı veÇHC’deki söz
konusu üretim ve ihracat kapasitesinin önlemin yürürlükten kalkması
durumunda Türkiye’den oluşabilecek talebi karşılayabilecek durumda olduğu,
önlem sonrası dampingli ithalat durmuş olmakla birlikte önlemin olmadığı
bir durumda Türkiye’deki ihracatçıların ÇHC menşeli dampingli ithalata
yeniden yönelmelerinin mümkün olduğu, önleme esas soruşturmada tespit
edilen damping marjının önemli düzeyde olduğu, yerli üretim dalında
incelenen dönemde zarar halinin devam ettiği, ve önlemin yürürlükten
kalkması halinde, önlemin yürürlükten kalkması durumunda daha da
kötüleşmesinin muhtemel olduğu değerlendirilmiştir.
ALTINCI KISIM
Sonuç
Karar
Madde 21- (1) Soruşturma
sonucunda, mevcut önlemin yürürlükten kalkması halinde dampingin ve
zararın devam etmesinin ya da yeniden meydana gelmesinin, bunun sonucunda
zararın devamının ve tekrarının muhtemel olduğu tespit
edildiğinden, halihazırda ÇHC
menşeli pentaeritritol için uygulanmakta olan önlemin İthalatta
Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu’nun kararı ve Bakanın onayı ile
aşağıda belirtilen şekilde aynen uygulanmaya devam edilmesine karar
verilmiştir.
Pozisyon No
|
Eşya Tanımı
|
Menşe Ülke
|
Dampinge Karşı Önlem Miktarı
|
2905.42.00.00.00
|
Pentaeritritol (Pentaeritrit)
|
Çin Halk Cumhuriyeti
|
270 ABD Doları/Ton
|
Uygulama
Madde 22– (1) Gümrük idareleri, Karar
maddesinde gümrük tarife istatistik pozisyon numarası, tanımı ve menşe
ülkesi belirtilen eşyanın, diğer mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla,
serbest dolaşıma giriş rejimi kapsamındaki ithalatında, karşısında
gösterilen oranda dampinge karşı önlemi tahsil ederler.
Yürürlük
Madde 23– (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 24– (1) Bu Tebliğ hükümlerini Dış
Ticaret Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan yürütür.
3 Mayıs
2011 SALI
Resmî Gazete
Sayı : 27923
|