| GÜNCEL:
  21/07/2010 | ||||||||||||||
| Dış
  Ticaret Müsteşarlığından: İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN
  ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2010/21) BİRİNCİ KISIM Genel Bilgi ve İşlemler              Mevcut
  önlem ve soruşturma              MADDE
  1 – (1)
  Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC), Güney Kore, Çin Tayvanı (Tayvan)
  ve Hindistan menşeli 5605.00 gümrük tarife pozisyonu (GTP) altında yer alan
  “dokumaya elverişli ipliklerden metalize iplikler
  (gipe edilmiş olsun olmasın), ip, şerit veya
  toz şeklindeki metalle birleştirilmiş veya metalle kaplanmış 54.04 veya 54.05
  pozisyonundaki şerit ve benzerleri” (metalize iplikler)
  için 24/9/2004 tarihli ve 25593 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta
  Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin 2004/19 sayılı Tebliğ (2004/19 sayılı
  Tebliğ) kapsamında dampinge karşı kesin önlem konulmuştur.              (2)
  ÇHC, Güney Kore, Tayvan ve Hindistan menşeli bahse konu metalize ipliklere yönelik meri önlemin yürürlük
  süresinin bitiminden önce, 18/12/2008 tarihli ve 27084 sayılı Resmî Gazete’de
  yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin 2008/39 sayılı
  Tebliğ (2008/39 sayılı Tebliğ) ile mevcut önlemin yürürlükten kalkacağı ve
  ilgili ürünün yerli üreticilerinin Mevzuatta öngörülen sürelerde yeterli
  delillerle desteklenmiş bir başvuru ile nihai gözden geçirme soruşturması
  açılması talebinde bulunabilecekleri ilan edilmiştir.              (3)
  Dampinge karşı önlemin sona ermesinin damping ve zararın devamına veya
  yeniden meydana gelmesine yol açacağı iddiasıyla 5605.00 GTP altında yer
  alan metalize ipliklere yönelik olarak
  yerli üretici Betareks Metalize İplik ve Ambalaj Sanayi A.Ş. (Betareks A.Ş.) tarafından yapılan ve Katasa Tekstil San. Tic.Ltd. Şti,
  Ram Fil İplik ve Tekstil Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti, Güray Tekstil San. Tic. Ltd. Şti. ve Beymaks Tekstil İth. İhr. San. ve Tic. Ltd. Şti. firmaları tarafından
  desteklenen başvuru çerçevesinde, 17/9/2009 tarihli ve 27352 sayılı Resmî
  Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin 2009/32
  sayılı Tebliğ (2009/32 sayılı Tebliğ) ile başlatılan nihai gözden geçirme
  soruşturması, Dış Ticaret Müsteşarlığı (Müsteşarlık) İthalat Genel Müdürlüğü
  (Genel Müdürlük) tarafından yürütülerek tamamlanmıştır.              Kapsam              MADDE
  2 – (1) Bu
  Tebliğ; 4412 sayılı Kanun’la değişik 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin
  Önlenmesi Hakkında Kanun (Kanun), 20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı
  İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar (Karar) ve 30/10/1999
  tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin
  Önlenmesi Hakkında Yönetmelik (Yönetmelik) hükümleri çerçevesinde yürütülen
  nihai gözden geçirme soruşturmasının sonuçlarını içermektedir.              Yerli
  üretim dalının temsil niteliği              MADDE
  3 – (1)
  Şikâyetin destek nispetine yönelik hesaplamalar, soruşturmanın açılış
  aşamasında şikâyetçi ve şikâyeti destekleyen yerli üreticilerden temin edilen
  2008 yılı üretim rakamlarına göre yapılmıştır. Bu çerçevede şikâyette bulunan
  yerli üreticinin ilgili üründe toplam Türkiye üretiminin %61’ine sahip olduğu
  ve şikâyeti destekleyen yerli üreticilerle beraber bu oranın %81’e ulaştığı
  görülmüştür. Dolayısıyla şikâyetçi ve şikâyeti destekleyen yerli üreticiler
  Yönetmeliğin 20 nci maddesi uyarınca
  yerli üretim dalını temsil kabiliyetini haiz olduğu tespit edilmiştir.
  Soruşturma esnasında da bu tespiti değiştirecek herhangi bir somut bilgi
  alınmamıştır.              İlgili
  tarafların bilgilendirilmesi ve bilgilerin değerlendirilmesi              MADDE
  4 – (1)
  Soruşturma açılmasını müteakip, söz konusu ürünün yerli üreticilerine,
  Müsteşarlıkça tespit edilen ithalatçılarına, soruşturma konusu ülkelerde
  yerleşik bilinen ihracatçılarına ve diğer bütün ihracatçıların da bilgilendirilmesi
  için soruşturma konusu ülkelerin Türkiye’deki Büyükelçilik ve temsilciliklerine;
  ilgili soru formlarına, başvurunun gizli olmayan özetine ve soruşturma açılış
  Tebliğine ulaşmalarını temin etmek için soruşturma açılışına ilişkin
  bildirimde bulunulmuştur.              (2)
  Tarafların soru formunu yanıtlamaları için posta süresi dâhil 37 gün süre
  tanınmıştır.              (3)
  Yerli üretim dalı, soruşturma süresi boyunca Müsteşarlığımız ile işbirliği
  içinde olmuş ve gerektiğinde talep edilen ilave bilgileri temin etmiştir.
  İthalatçı soru formunu doldurmaları için kendilerine soruşturma açılışına
  ilişkin bildirimde bulunulan 15 ithalatçı firmanın 10’undan yanıt alınmıştır.
  Öte yandan soruşturmaya tabi ülkelerdeki yerleşik üretici/ihracatçı
  firmalardan soru formlarına yönelik herhangi bir yanıt alınmamıştır.              (4)
  Soruşturmaya ilişkin tespit ve bilgileri içeren “Nihai Bildirim” ilgili
  tarafların bilgisine sunulmuştur. Öngörülen süre zarfında Nihai Bildirim’e
  yönelik herhangi bir görüş alınmamıştır.              (5)
  Tarafların soruşturma boyunca ortaya koyduğu tüm bilgi, belge ve görüşler
  incelenmiş, mezkûr görüşlerden mevzuat kapsamında değerlendirilebilecek
  olanlara bu Tebliğin ilgili bölümlerinde değinilmiştir.              Yerinde
  doğrulama soruşturması              MADDE
  5 – (1) Yönetmelik’in 21 inci maddesi çerçevesinde yerli
  üretici Betareks A.Ş. firmasının
  tesislerinde yerinde doğrulama soruşturması yapılmıştır.              Gözden
  geçirme dönemi              MADDE
  6 – (1)
  Önlemin yürürlükten kalkması durumunda, dampingin ve zararın devamı veya
  yeniden meydana gelmesinin muhtemel olup olmadığının değerlendirilmesine esas
  teşkil etmek üzere 1/1/2006-31/12/2008 tarihleri arası gözden geçirme dönemi
  olarak alınmıştır. Zarar göstergelerinde ve ithalat verilerinde eğilimleri
  görmek amacıyla 2009 yılı verileri de analizde göz önünde bulundurulmuştur. İKİNCİ KISIM Soruşturma Konusu Ürün ve
  Benzer Ürün              Soruşturma
  konusu ürün ve benzer ürün              MADDE
  7 – (1)
  5605.00 GTP altında yer alan “dokumaya elverişli ipliklerden metalize iplikler (gipe edilmiş
  olsun olmasın), ip, şerit veya toz şeklindeki metalle birleştirilmiş veya
  metalle kaplanmış 54.04 veya 54.05 pozisyonundaki şerit ve benzerleri” (metalize iplikler) soruşturma konusu üründür.              (2)
  Maddenin piyasada yaygın olarak kullanılan adı sim ipliğidir. Suni
  yoldan metalize görünüm verilmiş parlak
  renklere sahip bir iplik çeşididir. Dokuma, dar dokuma, triko, örgü, yuvarlak
  örgü, nakış, dikiş gibi tekstil sektörünün çok farklı alanlarında yaygın
  olarak kullanılmaktadır. Ana hammaddesi olan metalize veya
  şeffaf polyester filmin ince şeritler halinde kesilip makaraya sarılmasıyla
  üretilir.              (3)
  İpliği tanımlamada kullanılan parametreler, kalınlık, genişlik ve ipliğin
  cinsidir. Maddenin kompozisyonu iplik cinsine göre değişmektedir.              (4)
  Soruşturma konusu ürünün yaygın olarak bilinen ticari tipleri M (takviyesiz
  düz tip sim ipliği), MX (takviyeli sim ipliği) ve ST (nakışta kullanılan sim
  ipliği) olarak adlandırılmaktadır.              (5)
  Yerli üretim dalı tarafından imal edilen metalize iplikler
  ile soruşturma konusu ülkeler menşeli metalize
  ipliklerin benzer ürün olduğu tespiti mevcut önleme esas soruşturmada (esas
  soruşturma) yapılmıştır. Bu soruşturmada ise, fiziksel özellikler, ürün
  çeşitliliği, kullanım alanları, tüketici algılaması ve dağıtım kanalları
  bakımından yerli üretici tarafından üretilen ürün ile soruşturmaya konu
  ülkeler menşeli ürün arasında “benzer ürün” tanımı açısından ayrım yaratan
  herhangi bir farklılığın ortaya çıktığına ilişkin yeni bir bilgiye ulaşılmamıştır.
  Bu itibarla, 2004/19 sayılı Tebliğ’de soruşturma konusu ürün ve benzer ürüne
  yönelik tespitleri değiştirecek herhangi bir bilgi mevcut olmadığından anılan
  belirlemeler geçerliliğini sürdürmektedir.               (6)
  Soruşturma kapsamında yapılan incelemelerde soruşturma konusu maddenin
  yukarıda belirtilen GTP dışında bir sınıflandırma altında ithal edildiğine
  ilişkin herhangi bir bulgu edinilmemiştir. Öte yandan, soruşturma konusu
  madde haricinde bir maddenin mezkûr GTP altında ithal edildiğine dair bir
  itirazda da bulunulmamıştır. Bu nedenle soruşturma çerçevesindeki
  değerlendirmeler bahsi geçen GTP altında gerçekleştirilen ithalatın tamamını
  kapsamaktadır.              (7)
  Soruşturma konusu eşya ile ilgili açıklamalar genel içerikli olup uygulamaya
  esas olan GTP ve karşılığı eşya tanımıdır. Bununla beraber, soruşturma konusu
  eşyanın Türk Gümrük Tarife Cetveli’nde yer alan tarife pozisyonunda ve/veya
  tanımında yapılacak değişiklikler, bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına halel
  getirmez. ÜÇÜNCÜ KISIM Dampingin Devamı veya Yeniden
  Meydana Gelmesi İhtimali              Genel
  açıklamalar              MADDE
  8 – (1) Yönetmelik’in 35 inci maddesi çerçevesinde önlemin
  yürürlükten kalkması halinde dampingin devam etmesinin veya yeniden meydana
  gelmesinin muhtemel olup olmadığı incelenmiştir.              (2)
  Bu çerçevede, soruşturma konusu ürünün uluslararası piyasasındaki gelişmeler,
  soruşturmaya konu ülkelerin üretim kapasiteleri, ihracat kabiliyetleri ve
  ihraç fiyatları, soruşturmaya konu ülkeler için Türkiye pazarının önemi,
  talebi etkileyen unsurlar, esas soruşturmada tespit edilen damping marjları,
  dampingli ithalatın muhtemel fiyatları gibi dampingin devamı veya yeniden
  meydana gelmesi ihtimaline ilişkin hususlar irdelenmiştir.               Soruşturma
  konusu ülkelerdeki yerleşik kapasite ve ihracat kabiliyeti              MADDE
  9 – (1)
  Küresel ölçekte soruşturma konusu ürünün üretim ve ticaretine ilişkin
  gelişmeler, soruşturma konusu ülkelerin kapasiteleri ve ihracat kabiliyetleri
  Uluslararası Ticaret Merkezi (UTM-International Trade Center) verilerine
  dayanılarak incelenmiştir. UTM’den ülke
  bazlı 2006-2008 dönemine ilişkin yıllık veriler esas alınmıştır. 2009 yılına
  ilişkin verilere de temin edilebildiği ölçüde analizde yer verilmiştir.              (2)
  Bu bağlamda küresel bazda metalize iplik
  ihracatı değer olarak 2004 yılında 121,4 milyon ABD Doları iken, 2005 yılında
  %30 oranında artarak 157,9 milyon ABD Doları, 2006 yılında %35 oranında
  artarak 213,9 milyon ABD Doları, 2007 yılında %9 oranında artarak 234,7
  milyon ABD Doları seviyesine ulaşmış ve 2008 yılında 212,8 milyon ABD Doları
  seviyesine gerilemiştir.              (3)
  Bahse konu ürünün dünya ihracatı miktar bazında 2005 yılında bir önceki yıla
  göre %10 artarak 9.565 ton, 2006 yılında %41 oranında artarak 13.462 ton
  seviyesine yükselmiş, 2007 yılında %5 küçülerek 12.849 ton ve 2008 yılında
  11.176 ton seviyesine gerilemiştir. 2008 yılı itibariyle ÇHC (%41 pazar payı
  ile), Japonya (%14), Fransa (%6), Hindistan (%5), Türkiye (%4), Polonya (%4),
  Güney Kore (%3) ve Tayvan (%2) ana ihracatçı ülkeler olarak öne çıkmaktadır.
  Bu çerçevede soruşturma konu ülkelerin dünya ihracatının %51’ini
  gerçekleştirdiği görülmüştür.              (4)
  UTM verilerine göre küresel bazda ihracat birim fiyatlarının 2006 yılında
  15,89 ABD Doları/kg, 2007 yılında 18,19 ABD Doları/kg ve 2008 yılında 19,04
  ABD Doları/kg olduğu görülmektedir.              (i)
  ÇHC              (1) ÇHC’nin metalize iplik
  ihracatı miktar bazında 2006 yılında bir önceki yıla göre %63 oranında
  artarak 2.851 tona, 2007 yılında %39 artarak 3.952 tona, 2008 yılında %17
  oranında artışla 4.626 tona ve 2009 yılında %43 oranında artarak 6.629 ton
  seviyesine ulaşmıştır.              (2) ÇHC’nin metalize iplik
  ihracatı değer bazında 2006 yılında 20 milyon ABD Doları, 2007 yılında 27
  milyon ABD Doları, 2008 yılında 29 milyon ABD Doları ve 2009 yılında 33
  milyon ABD Doları olarak gerçekleşmiştir.              (3) ÇHC’nin tüm dünyaya yaptığı ihracatının ortalama
  birim fiyatının 2006 yılında 7,01 ABD Doları/kg, 2007 yılında 6,85 ABD
  Doları/kg, 2008 yılında 6,34 ABD Doları/kg ve 2009 yılında 4,96 ABD Doları/kg
  seviyesine gerilediği görülmektedir. Bu noktada bahse konu fiyatların,
  ortalama küresel fiyatların oldukça altında kaldığı ve küresel fiyatların
  tersine düşüş eğiliminde olduğu dikkat çekmektedir.              (4)
  UTM verilerine göre ÇHC’nin küresel
  bazda metalize iplik ihracatındaki payı
  2004 yılında %16, 2005 yılında %18, 2006 yılında %21, 2007 yılında %30 ve
  2008 yılında %41 olarak gerçekleşmiştir. Bu veriler ışığında ÇHC’nin küresel metalize iplik
  pazarında gerek üretim gerekse ihracat bakımından lider konumda olduğu ve bu
  liderliğini her geçen yıl güçlendirdiği görülmektedir.              (ii) Tayvan              (1)
  Tayvan’ın metalize iplik ihracatı miktar
  bazında 2006 yılında bir önceki yıla göre %42 oranında artarak 287 ton, 2007
  yılında %77 artarak 507 ton, 2008 yılında %53 oranında düşerek 240 ton ve
  2009 yılında yine %26 oranında düşerek 177 ton seviyesinde gerçekleşmiştir.
  Tayvan’ın 2006 yılında %2,1 olan dünya ihracatındaki payı, 2007 yılında %4
  düzeyine yükselmiş ve 2008 yılında %2,15 düzeyine gerilemiştir.              (2)
  Tayvan’ın metalize iplik ihracatı değer
  bazında 2006 yılında 2,4 milyon ABD Doları, 2007 yılında 3,8 milyon ABD
  Doları, 2008 yılında 2,3 milyon ABD Doları ve 2009 yılında 1,8 milyon ABD
  Doları olarak gerçekleşmiştir.              (3)
  Tayvan’ın tüm dünyaya yaptığı ihracatının ortalama birim fiyatının 2006
  yılında 8,23 ABD Doları/kg, 2007 yılında 7,55 ABD Doları/kg, 2008 yılında
  9,36 ABD Doları/kg ve 2009 yılında 10,1 ABD Doları/kg seviyesinde gerçekleştiği
  görülmektedir. Tayvan’ın ihraç birim fiyatları, dünya ortalama ihraç
  fiyatlarının oldukça altında kalmaktadır.              (iii) Hindistan              (1)
  Hindistan’ın metalize iplik ihracatı
  miktar bazında 2006 yılında bir önceki yıla göre %49 oranında artarak 532
  ton, 2007 yılında %34 artarak 712 ton seviyesine ulaşmış ve 2008 yılında %15
  oranında azalış göstererek 606 ton seviyesine gerilemiştir. Hindistan’ın 2006
  yılında %4 olan dünya ihracatındaki payı 2007 yılında %5,5 düzeyine
  yükselmiş, 2008 yılında %5,4 seviyesinde gerçekleşmiştir.              (2)
  Hindistan’ın metalize iplik ihracatı
  değer bazında 2006 yılında 4 milyon ABD Doları, 2007 yılında 5 milyon ABD
  Doları ve 2008 yılında 4,6 milyon ABD Doları olarak gerçekleşmiştir.              (3)
  Hindistan’ın tüm dünyaya yaptığı ihracatının ortalama birim fiyatı 2006
  yılında 7,57 ABD Doları/kg, 2007 yılında 7,04 ABD Doları/kg ve 2008 yılında
  7,52 ABD Doları/kg seviyesinde gerçekleşmiştir. Hindistan’ın ihraç birim
  fiyatlarının, dünya ortalama ihraç fiyatlarının oldukça altında kaldığı, 2007
  yılında bir önceki yıla göre küresel eğilimin tersine düşüş eğilimine girdiği
  ve 2008 yılında yine 2006 yılı seviyelerine çıktığı görülmektedir.              (iv)
  Güney Kore              (1)
  Güney Kore’nin metalize iplik ihracatı
  miktar bazında 2006 yılında bir önceki yıla göre %3 oranında artarak 523 ton,
  2007 yılında %19 artarak 621 ton seviyesine ulaşmış, 2008 yılında %44
  oranında düşerek 348 ton, 2009 yılında da 317 ton seviyesine gerilemiştir.
  Güney Kore’nin 2005 yılında %5,3 olan dünya ihracatındaki payı, 2006 yılında
  %3,9’a, 2007 yılında %3,92’ye ve 2008 yılında %3,87’ye gerilemiştir.              (2)
  Güney Kore’nin metalize iplik ihracatı değer
  bazında 2006 yılında 5,9 milyon ABD Doları, 2007 yılında 7,9 milyon ABD
  Doları, 2008 yılında 5,8 milyon ABD Doları ve 2009 yılında 4,7 milyon ABD
  Doları olarak gerçekleşmiştir.              (3)
  Güney Kore’nin tüm dünyaya yaptığı ihracatının ortalama birim fiyatı 2006
  yılında 11,28 ABD Doları/kg, 2007 yılında 12,8 ABD Doları/kg, 2008 yılında
  16,6 ABD Doları/kg ve 2009 yılında 14,7 ABD Doları/kg olarak gerçekleşmiştir.
  Güney Kore’nin ihracat birim fiyatları her ne kadar soruşturma konusu diğer
  üç ülkenin birim fiyatlarının üstünde ve artış eğiliminde olsa da dünya
  ortalama ihraç fiyatlarının oldukça altında olduğu görülmektedir.              Soruşturma
  konusu ülkelerin üçüncü ülkelere ihraç fiyatları              MADDE
  10 – (1)
  AB Pazara Giriş Veri Tabanından (EU Market Access Database)
  yararlanılarak, soruşturmaya tabi ülkelerin AB-27’ye metalize iplik
  ihracatlarına ve AB’nin genel ithalatına ilişkin veriler incelenmiştir. Euro
  bazındaki değerlerin ABD doları bazındaki değerler ile karşılaştırılmasında
  Euro-Dolar paritesi olarak 2006 yılı için 1,366, 2007 yılı için 1,258, 2008
  yılı için 1,472 ve 2009 yılı için 1,390 ortalama değerleri alınmıştır (DPT
  verileri). Buna göre AB-27’ye 2006 yılında toplam 2.318 ton, 2007 yılında
  2.271 ton, 2008 yılında 1.385 ton ve 2009 yılında 912 ton ithalat
  yapılmıştır. Bahse konu genel ithalatın birim fiyatı ise 2006 yılında 11,03
  Euro/kg, 2007 yılında 11,98 Euro/kg, 2008 yılında 14,93 Euro/kg ve 2009
  yılında 14,90 Euro/kg olmuştur.              (2)
  ÇHC AB-27’ye miktar bazında 2006 yılında 1.039 ton, 2007 yılında 960,2 ton,
  2008 yılında 544,6 ton ve 2009 yılında 362,4 ton; değer bazında ise 2006
  yılında 5,2 milyon Euro, 2007 yılında 6 milyon Euro, 2008 yılında 3,5 milyon
  Euro ve 2009 yılında 2,3 milyon Euro tutarında metalize iplik
  ihraç etmiştir. Özellikle 2003-2006 dönemindeÇHC’nin AB’ye
  ihracatında büyük bir artış olduğu (2003 yılında 148 tondan, 2006 yılında
  1.039 tonluk zirve seviyesine çıkmış, 2007-2009 döneminde düşüş eğilimine
  girmiştir) ve AB toplam ithalatı içinde önemli bir paya ulaştığı
  görülmektedir. Yapılan bu ihracatın birim fiyatı ise 2006 yılında 4,99
  Euro/kg, 2007 yılında 6,29 Euro/kg, 2008 yılında 6,38 Euro/kg ve 2009 yılında
  6,41 Euro/kg olmuştur.              (3)
  Tayvan, AB-27’ye miktar bazında 2006 yılında 47,8 ton, 2007 yılında 25,6 ton,
  2008 yılında 21,3 ton ve 2009 yılında 43,8 ton; değer bazında ise 2006
  yılında 436.520 Euro, 2007 yılında 285.940 Euro, 2008 yılında 209.080 Euro ve
  2009 yılında 338.070 Euro tutarında metalize iplik
  ihraç etmiştir. Yapılan bu ihracatın birim fiyatı ise 2006 yılında 9,13
  Euro/kg, 2007 yılında 11,17 Euro/kg, 2008 yılında 9,82 Euro/kg ve 2009
  yılında 7,72 Euro/kg olmuştur.              (4)
  Hindistan, AB-27’ye miktar bazında 2006 yılında 45,6 ton, 2007 yılında 33,1
  ton, 2008 yılında 39,1 ton ve 2009 yılında 12,1 ton; değer bazında ise 2006
  yılında 285.460 Euro, 2007 yılında 176.380 Euro, 2008 yılında 150.500 Euro ve
  2009 yılında 103.160 Euro tutarında metalize iplik
  ihraç etmiştir. Yapılan bu ihracatın birim fiyatı ise 2006 yılında 6,26
  Euro/kg, 2007 yılında 5,33 Euro/kg, 2008 yılında 3,85 Euro/kg ve 2009 yılında
  8,53 Euro/kg olmuştur.              (5)
  Güney Kore, AB-27’ye miktar bazında 2006 yılında 179,5 ton, 2007 yılında
  132,8 ton, 2008 yılında 72,2 ton ve 2009 yılında 69,6 ton; değer bazında ise
  2006 yılında 1,8 milyon Euro, 2007 yılında 1,3 milyon Euro, 2008 yılında 0,8
  milyon Euro ve 2009 yılında 0,6 milyon Euro tutarında metalize iplik ihraç etmiştir. Yapılan bu ihracatın
  birim fiyatı ise 2006 yılında 9,92 Euro/kg, 2007 yılında 9,90 Euro/kg, 2008
  yılında 11,66 Euro/kg ve 2009 yılında 8,50 Euro/kg olmuştur. Öte yandan UTM
  verilerine göre Güney Kore’nin ABD’ye olan ihraç birim fiyatı 2006 yılında
  10,69 ABD Doları/kg, 2007 yılında 11,25 ABD Doları/kg, 2008 yılında 13,93 ABD
  Doları/kg ve 2009 yılında 10,53 ABD Doları/kg olarak gerçekleştiği
  görülmektedir.              Türkiye
  pazarının önemi                MADDE
  11 – (1)
  Türkiye’nin tekstil ve hazır giyim iş kolunda dünyanın sayılı üretici ve
  ihracatçıları arasında bulunması tekstil ve hazır giyim sektörünün
  girdilerinden olan metalize iplik
  talebini doğrudan etkilemektedir. Bu çerçevede, 2008 yılı itibariyle metalize iplik tüketimini doğrudan etkileyen hazır
  giyim sektöründe Türkiye dünyanın dördüncü büyük ihracatçısı; ev tekstili
  ürünlerinde yine dünyanın en büyük dördüncü ihracatçısı konumundadır (İGEME
  Sektör Raporları).              (2)
  Öte yandan dünya ekonomilerini derinden etkileyen küresel krizin reel
  ekonomiye etkileri ve bahse konu ürün talebinin fiyata hassaslığı değerlendirildiğinde,
  küresel piyasalarda fiyat rekabetinin yoğun şekilde devam edeceği değerlendirilmektedir.              (3)
  Netice itibariyle, Türk hazır giyim ve tekstil endüstrisinin ihtiyaç duyduğu
  ana girdilerden olan metalize ipliğe olan
  talep mevcut ekonomik kriz ortamında bir miktar dalgalanma gösterse dahi
  Türkiye pazarının soruşturma konusu ülkeler için önemini koruyacağı
  değerlendirilmektedir.              Talebi
  etkileyen unsurlar              MADDE
  12 – (1)
  Soruşturma konusu ürünün ithalatçısı konumunda bulunan firmalar tarafından
  soru formlarına verilen yanıtlardan fiyatın talebi etkileyen öncelikli bir
  unsur olduğu anlaşılmaktadır.              Esas
  soruşturmada tespit edilen damping marjları              MADDE
  13 – (1)
  Mevcut dampinge karşı önlemin hukuki ve idari altyapısını teşkil eden önceki
  damping soruşturması (esas soruşturma) nihayetinde soruşturma konusu ürün
  için damping marjı CIF bedelin yüzdesi olarak ÇHC için %74,57, Tayvan için
  %94,78, Güney Kore için %123,22, Hindistan için de %74,64 oranlarında tespit
  edilmiştir. Mezkur soruşturma esnasında tespit edilen damping marjları bahse
  konu ülkelerin önlemin kalkması halinde muhtemel davranışını yansıtması
  bakımından önemli bir gösterge niteliği taşımaktadır.              Dampingin
  devamı veya tekrarı ihtimaline ilişkin değerlendirme              MADDE
  14 – (1)
  Yukarıdaki bilgiler çerçevesinde, önlemin kalkması halinde Soruşturma konusu
  ülkelerin muhtemel davranışlarını yansıtması bakımından esas soruşturmada hesaplanan
  damping marjlarının önemli düzeylerde olduğu, soruşturma konusu ülkelerin
  genel ihraç fiyatlarının dünya ticaretindeki ortalama fiyatların oldukça
  altında seyretmeye devam ettiği, her ne kadar Güney Kore’nin Türkiye’ye ihraç
  fiyatları önlem sonrasında önemli ölçüde artmış olsa da bu ülkenin AB ve
  özellikle ABD gibi önleme tabi olmadığı büyük pazarlarda fiyatlarının
  Türkiye’ye ihraç fiyatının altında seyrettiği, soruşturmaya tabi ülkelerin
  söz konusu ürünün dünyanın sayılı ihracatçıları arasında yer aldığı ve
  Türkiye’ye yönlendirebilecekleri ciddi kapasitelerinin bulunduğu, önlemin
  kalkması halinde fiyata duyarlı söz konusu ürünün küresel pazar daralması
  yaşanan mevcut konjonktürde büyük miktarlarda ve kolaylıkla Türkiye pazarına
  yönlendirilebileceğine ilişkin işaretlerin bulunduğu değerlendirildiğinden
  yürürlükteki önlemin kalkması halinde dampingli ithalatın devamı veya
  tekrarının muhtemel olduğu tespit edilmiştir. DÖRDÜNCÜ KISIM Maddi Zararın Devamı veya
  Yeniden Meydana Gelmesi İhtimali              Genel
  açıklamalar              MADDE
  15 – (1) Yönetmelik’in 35 inci maddesi çerçevesinde önlemin
  yürürlükte olduğu dönemde yerli üretim dalında zararın olup olmadığı, önlemin
  yürürlükten kalkması halinde zararın devamı veya yeniden meydana gelmesinin
  muhtemel olup olmadığına ilişkin incelemeler yapılmıştır. İthalat verileri
  incelenirken, önlemin etkisini görebilmek amacıyla önlem öncesi ve sonrası
  dönemi kapsayan 2003-2009 dönemi dikkate alınmıştır.              Maddenin
  genel ithalatı              MADDE
  16 – (1)
  Soruşturma konusu ürünün Türkiye’ye genel ithalatı ve soruşturma konusu
  ülkelerden yapılan ithalatının incelenmesinde Türkiye İstatistik Kurumu
  (TÜİK) verileri kullanılmıştır. 2006-2009 dönemine ilişkin veriler, ithalatın
  gelişiminin analizinde kullanılmıştır. Buna göre, 2006 yılında 828.865 kg
  olan soruşturma konusu ürün genel ithalatı 2007 yılında 1.370.883 kg, 2008
  yılında 834.209 kg ve 2009  yılında 513.321 kg seviyesinde
  gerçekleşmiştir. Miktar bazında ithalat artışı, 2005 yılında %8, 2006 yılında
  %104, 2007 yılında %65, 2008 yılında ekonomideki yavaşlamaya paralel olarak
  %(-)39 ve 2009 yılında %(-)38 olarak gerçekleşmiştir.              (2)
  Bahse konu ürünün genel ithalatı değer bazında, 2006 yılında bir önceki yıla
  göre %82 oranında artarak 8.279.236 ABD Doları, 2007 yılında yıllık %51
  artışla 12.516.675 ABD Doları, 2008 yılında %23 düşüşle 9.679.915 ABD Doları
  ve 2009 yılında %45 oranında düşerek 5.370.043 ABD Doları düzeyinde
  gerçekleştiği görülmektedir.              (3)
  Genel ithalatın birim fiyatı ise 2006 yılında 9,99 ABD Doları/kg, 2007
  yılında 9,13 ABD Doları/kg, 2008 yılında 11,60 ABD Doları/kg ve 2009 yılında
  10,46 ABD Doları/kg olarak gerçekleşmiştir.              Maddenin
  soruşturma konusu ülkelerden ithalatı ve ithalat birim fiyatları              MADDE
  17 – (1)
  Maddenin soruşturma konusu ülkelerden ithalatına ilişkin değerlendirmeler
  ülke bazlı olarak aşağıda yer almaktadır.              (i)
  ÇHC              (1)
  2006-2008 döneminde ÇHC’den yapılan metalize iplik ithalatı miktar bazında 2006 yılında
  546.147 kg, 2007 yılında 837.111 kg, 2008 yılında 374.028 kg ve 2009 yılında
  274.992 kg olmuştur. Değer bazında ise 2006 yılında 3.455.920 ABD doları,
  2007 yılında 5.264.729 ABD doları seviyesine ulaşmış, 2008 yılında 2.783.312
  ABD doları ve 2009 yılında 1.965.221 ABD doları seviyesine gerilemiştir.              (2) ÇHC’den yapılan ithalatın birim fiyatı ise 2006
  yılında 6,33 ABD Doları/kg, 2007 yılında 6,29 ABD Doları/kg, 2008 yılında
  7,44 ABD Doları/kg ve 2009 yılında 7,15 ABD Doları/kg olarak gerçekleşmiştir.
  Bu noktada 2006 ve 2007 yıllarında ÇHC’nin Türkiye’ye
  ihraç birim fiyatlarının, dünyaya genel ihraç birim fiyatının altında
  gerçekleştiği görülmektedir.              (ii) Tayvan              (1)
  2006-2008 döneminde Tayvan’dan yapılan metalize iplik
  ithalatı miktar bazında 2006 yılında 65.237 kg, 2007 yılında 103.763 kg, 2008
  yılında 25.656 kg ve 2009 yılında 6.151 kg olarak gerçekleşmiştir. Değer
  bazında ise 2006 yılında 792.084 ABD doları iken, 2007 yılında 768.299 ABD
  doları, 2008 yılında 233.585 ABD doları ve 2009 yılında 57.062 ABD doları
  seviyesine gerilemiştir.              (2)
  Tayvan’dan yapılan ithalatın birim fiyatı ise 2006 yılında 12,14 ABD
  Doları/kg, 2007 yılında 7,40 ABD Doları/kg ve 2008 yılında 9,10 ABD Doları/kg
  ve 2009 yılında 9,28 ABD Doları/kg olarak gerçekleşmiştir. Bu noktada Tayvan’ın
  Türkiye’ye olan CIF ihraç fiyatının son yıllarda AB’ye olan ihraç fiyatının
  altında kaldığı görülmektedir.              (iii) Hindistan              (1)
  2006-2008 döneminde Hindistan’dan yapılan metalize iplik
  ithalatı miktar bazında 2006 yılında 85.640 kg, 2007 yılında 156.402 kg, 2008
  yılında 51.309 kg ve 2009 yılında 3.441 kg olarak gerçekleşmiştir. Değer
  bazında ise 2006 yılında 498.452 ABD doları, 2007 yılında 1.039.427 ABD doları
  seviyesine ulaşmış, 2008 yılında 352.838 ABD doları ve 2009 yılında 14.195
  ABD doları seviyesine gerilemiştir.              (2)
  Hindistan’dan yapılan ithalatın birim fiyatı 2006 yılında 5,82 ABD Doları/kg,
  2007 yılında 6,65 ABD Doları/kg, 2008 yılında 6,88 ABD Doları/kg ve 2009
  yılında 4,13 ABD Doları/kg olarak gerçekleşmiştir. Bu noktada Hindistan’ın
  Türkiye’ye birim ihraç fiyatının, tüm dünyaya ihraç fiyatına göre kayda değer
  oranda düşük olduğu görülmektedir.              (iv)
  Güney Kore              (1)
  2006-2008 döneminde Güney Kore’den yapılan metalize iplik
  ithalatı miktar bazında 2006 yılında 2.848 kg, 2007 yılında 1.680 kg, 2008
  yılında 3.979 kg ve 2009 yılında 9.012 kg olarak gerçekleşmiştir. Değer
  bazında ise 2006 yılında 55.747 ABD doları, 2007 yılında 28.460 ABD doları,
  2008 yılında 112.998 ABD doları ve 2009 yılında 136.474 ABD doları
  seviyesinde gerçekleşmiştir.              (2)
  Güney Kore’den yapılan ithalatın birim fiyatı 2006 yılında 19,57 ABD
  Doları/kg, 2007 yılında 16,94 ABD Doları/kg, 2008 yılında 28,40 ABD Doları/kg
  ve 2009 yılında 15,14 ABD Doları/kg olarak gerçekleşmiştir.              (3)
  2006-2008 döneminde Güney Kore’nin tüm dünyaya ve büyük ihraç pazarları olan
  AB’ye ve ABD’ye birim ihraç fiyatlarının Türkiye’ye birim ihraç fiyatlarının
  oldukça altında kalması, mevcut önlem öncesi dönemdeki (2000-2003) Türkiye’ye
  birim ihraç fiyat seviyeleri dikkate alındığında Güney Kore’den yapılan
  ithalatın mevcut önlem yürürlüğe girdikten sonra ithalatın ürün
  kompozisyonunda bir değişim olduğu söylenebilir.              Türkiye
  toplam benzer mal tüketimi              MADDE
  18 – (1)
  Türkiye toplam benzer mal tüketiminin hesaplanmasında şikâyetçi ve şikâyeti
  destekleyen yerli üreticilerden temin edilen yurt içi satış miktarları ile
  genel ithalat miktarları, kg bazında toplanarak ilgili yılda benzer mala
  ilişkin tüketim elde edilmiştir. Bu aşamada yerli üreticinin (Betareks A.Ş.) yurt içi satış miktarının temsil
  oranı %60,83 olduğu dikkate alınmış, piyasada gerçekleşen tüm satışları
  görebilmek için şikâyetçi firmanın yurt içi satışlarından yerli üretim
  dalının toplam yurt içi satış rakamına ulaşılmıştır.              (2) Betareks A.Ş.’den elde edilen veriler çerçevesinde
  benzer mal tüketimi endeks değerinin 2006 yılı için 100 olarak alındığında 2007
  yılında 156’ya yükseldiği ve 2008 yılında ise 133’e ve 2009 yılında 110’a
  gerilediği görülmektedir. Yerli üretimin pazar payının endeks değeri ise 2006
  yılında 100 iken 2007 yılında 95’e gerilemiş, 2008 yılında 120’ye ve 2009
  yılında 136’ya çıkmıştır. Bu noktada yerli üretim dalının mevcut önlemin de
  katkısıyla pazar payını arttırdığı görülmektedir.              Soruşturmaya
  konu ülkelerin pazar payları              MADDE
  19 – (1)
  Önlem sonrasında soruşturmaya konu ülkelerin toplam pazar payının gerilediği
  görülmektedir. Bahse konu ülkelerin pazar payları 2006 yılında %38, 2007
  yılında %39, 2008 yılında %19 ve 2009 yılında %15 olarak gerçekleşmiştir
  (Önlem konulmadan önce -2003 yılında- pazar payı %33). Bahse konu ülkelerin
  pazar paylarının endeks değeri 2006 yılında 100 iken, 2007 yılında 101, 2008
  yılında 49 ve 2009 yılında 38 olarak gerçekleşmiştir.              (2)
  2006-2008 döneminde soruşturmaya konu ülkelerin önemli oranda pazar payı
  kaybettikleri görülmektedir. Bu bağlamda 2006 yılında 100 olan ÇHC’nin pazar payı endeks değeri, 2007 yılında 98,
  2008 yılında 52 ve 2009 yılında 46’ya gerilemiştir. Tayvan’ın pazar payı
  endeks değeri ise 2006 yılında 100 iken 2008 yılında 102’ye çıkmış, 2009
  yılında 30 ve 2009 yılında 9 seviyesine gerilemiştir. Güney Kore’nin pazar
  payı endeks değeri de 2006 yılında 100 iken, 2007 yılında 38, 2008 yılında
  105 ve 2009 yılında 288 değerini almıştır. Hindistan’ın pazar payı endeks
  değeri, 2006 yılında 100 iken, 2007 yılında 117’ye yükselmiş, 2008 yılında
  45, 2009 yılında 4 değerine gerilemiştir. Bu durum, yürürlükteki damping
  önleminin bahse konu ülkelerden yapılan ithalatta etkili olduğunu
  göstermektedir.              Fiyat
  kırılması              MADDE
  20 – (1)
  Fiyat kırılması hesabında, soruşturma konusu ülkelerden gerçekleştirilen
  ithalatın CIF bedeline %4 oranında gümrük vergisi ve %4 oranında gümrük
  masrafı (esas soruşturma ve ithalatçı soru formlarına dayanılarak hesaplanmıştır)
  eklenerek soruşturma konusu maddenin Türkiye pazarına giriş fiyatı
  bulunmuştur. Dampinge karşı önlemin söz konusu olmadığı bir ortamda
  fiyatların hangi düzeyde olacağına ilişkin değerlendirmeyi mümkün kılmak
  amacıyla anılan miktara dampinge karşı önlem eklenmemiştir. Bu şekilde elde
  edilen fiyat yerli üretim dalının ağırlıklı ortalama yurtiçi satış fiyatları
  ile mukayese edilerek soruşturma konusu ülkelerin ihraç fiyatlarının yerli
  üretim dalı ağırlıklı iç satış fiyatlarını hangi oranda kırdığı tespit
  edilmiştir. Buna göre 2008 yılı için yapılan hesaplamalar, birisi hariç
  soruşturma konusu ülkeler kaynaklı ithalatta kayda değer fiyat kırılması
  oranlarına işaret etmektedir.              Yerli
  üretim dalının ekonomik göstergeleri              MADDE
  21 – (1)
  Soruşturma konusu ithalatın yerli üretim dalı üzerindeki etkisinin
  belirlenmesinde, yerli üretim dalını temsilen şikâyetçi yerli
  üretici Betareks A.Ş.’nin verileri
  kullanılmıştır. Eğilimlerin sağlıklı bir şekilde incelenmesi amacıyla Türk
  Lirası bazındaki veriler için yıllık ortalama Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE)
  kullanılarak enflasyondan arındırılmış reel değerler esas alınmış ve veriler
  2006 yılı=100 olacak şekilde endekslenmiştir.              a)
  Üretim, kapasite ve kapasite kullanım oranı              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize ipliklerde
  2006 yılında 100 olan üretim miktar endeksi, 2007 yılında 163’e çıkmış, 2008
  yılında ise 170 olarak gerçekleşmiştir. 2009 yılında bu rakam 159 seviyesine
  gerilemiştir.              (2)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize ipliklerde
  kapasitesi endeks olarak 2006 yılında 100 iken, 2007 ve 2008 yıllarında
  kapasitede bir değişiklik olmamış, 2009 yılında kapasite 158 seviyesine
  çıkmıştır. Kapasite kullanım oranının endeks değerine bakıldığında ise, 2006
  yılında 100 olan söz konusu değer, 2007 yılında 163’e, 2008 yılında ise 170’e
  çıkmış ve 2009 yılında 102 seviyesine gerilemiştir.              b)
  Yurtiçi satışlar ve birim fiyatlar              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize ipliklerde
  yurt içi satış miktar endeksi 2006 yılında 100 olarak alındığında, söz konusu
  endeksin 2007’de 148’e ve 2008’de ise 159’a çıktığı görülmektedir. 2009
  yılında bu değer 149 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönem için yurtiçi satış
  hâsılatı reel olarak incelendiğinde, 2006 yılında 100 olan endeks değerinin,
  2007’de 139’a çıktığı, 2008 yılında ise 130’a düştüğü görülmektedir. Bahse
  konu değer 2009 yılında 127 olarak gerçekleşmiştir. Bu çerçevede, dampinge
  karşı soruşturma sonrası yerli üretim dalının rakamları gelişme göstermiş
  olup, bu husus önlemin etkili olduğuna işaret etmektedir.              (2)
  Yurtiçi satışların birim fiyatlarının reel endeks değerlerine bakıldığında
  ise 2006 yılında 100 iken, 2007 yılında 94’e, 2008 yılında 81’e düştüğü, 2009
  yılında ise 85 olarak gerçekleştiği tespit edilmiştir.              c)
  İhracat              (1)
  İhracatın miktar endeksinin 2006 yılında 100 olduğu kabul edilirse, 2007’de
  170’e çıktığı, 2008 yılında ise 128’e düştüğü ve 2009 yılında 132’ye ulaştığı
  görülmektedir. İhracatın birim fiyatlarının endeksi ise 2006 yılında 100 iken
  2007 yılında 85’e ve 2008 yılında 71’e gerilemiş, 2009 yılında 76 seviyesine
  ulaşmıştır.              ç)
  Pazar payı              (1)
  Yerli üretim dalının pazar payının endeks değeri 2006 yılında 100 olarak
  alındığında, 2007 yılında 95 seviyesine gerilemiş, 2009 yılında 120’ye ve
  2009 yılında 136 seviyesine çıkmıştır.              d)
  Stoklar              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize ipliklerde
  dönem sonu stok verileri incelendiğinde, 2006 yılında 100 olan stok miktarı
  endeksinin, 2007 yılında 46, 2008 yılında 65 ve 2009 yılında 53 olarak
  gerçekleştiği görülmektedir. Stok çevirim hızının endeks değeri 2006 yılında
  100 iken 2007 yılında 327, 2008 yılında 237 ve 2009 yılında 275 değerini
  almıştır. Bu noktada stok miktarlarının oldukça düşük düzeylerde olduğu
  görülmektedir.              e)
  İstihdam              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize ipliklerde
  2006 yılında 100 olan çalışan direkt işçi sayısı endeksi, 2007’de 182’ye,
  2008’de ise 205’e çıkmıştır. Endeks değeri 2009 yılında 172 seviyesine
  gerilemiştir.              f)
  Ücretler              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize ipliklerin
  üretiminde çalışan direkt işçilerinin 2006 yılında 100 olarak kabul edilen
  aylık giydirilmiş reel brüt ücret endeksi, 2007 yılında 96, 2008 yılında 102
  ve 2009 yılında 104 olarak gerçekleşmiştir.              g)
  Verimlilik              (1)
  Yerli üretim dalında çalışan işçi başına üretimi yansıtan verimlilik endeksi
  2006 yılında 100 iken, 2007 ve 2008’de sırasıyla 90 ve 83 olarak gerçekleşmiştir.
  Endeks 2009 yılında 93 değerini almıştır. Görüldüğü üzere yerli üretim
  dalında 2006 yılından 2008 yılına kadar istihdam artış kaydetmişken, üretim
  istihdamla aynı oranda artmamıştır ve dolayısıyla verimlilikte düşüş
  yaşanmıştır.              h)
  Maliyetler              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize ipliklerde
  ağırlıklı ortalama birim ticari maliyet endeksi 2006 yılında 100 iken, 2007
  yılında 82, 2008 yılında 76 ve 2009 yılında 71’e gerilemiştir.              ı)
  Kârlılık              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu üründe birim karlılığı 2006 yılında
  100 iken, 2007 ve 2008 yıllarında sırasıyla 281 ve 141 olarak
  gerçekleşmiştir.              i)
  Nakit akışı              (1)
  Yerli üretim dalının soruşturma konusu metalize iplikler
  satışından elde ettiği nakit akışı endeksi (kar+amortisman) 2006 yılında 100
  iken, 2007 yılında 232, 2008’de 166 ve 2009 yılında 240 olarak
  gerçekleşmiştir.              j)
  Büyüme              (1)
  Yerli üretim dalının bütün faaliyetleri ile ilgili olarak, aktif büyüklüğü
  2006 yılında 100 iken, 2007, 2008 ve 2009 yıllarında sırasıyla 113, 126 ve
  153 olarak gerçekleşmiştir.              k)
  Sermaye artışı              (1)
  Yerli üretim dalının bütün faaliyetleri ile ilgili olarak, 2006 yılında 100
  olan özsermaye endeksi, 2007 yılında
  132’ye, 2008 yılında 159’a ve 2009 yılında 174’e yükselmiştir.              l)
  Yatırımların geri dönüş oranı              (1)
  Yerli üretim dalının bütün faaliyetleri ile ilgili olarak yatırımların geri
  dönüşünü yansıtan Kar/Özkaynak oranı endeks
  değeri, 2006 yılında 100 iken 2007 yılında 346, 2008 yılında 206 ve 2009
  yılında 294 olarak gerçekleşmiştir.              m)
  Damping marjının büyüklüğü              (1)
  Esas soruşturmada her bir ülke için önemli oranlarda damping marjı tespit
  edilmiştir.              Ekonomik
  göstergelerin değerlendirilmesi              MADDE
  22 – (1)
  Yerli üretim dalından temin edilen veriler ışığında yapılan incelemeler
  sonucunda mevcut önlemin de etkisiyle 2006-2008 döneminde metalize iplik üretiminin ve iç piyasa satışlarının
  miktar bazında arttığı, birim maliyetlerde düşüş yaşandığı, istihdam,
  kapasite kullanım oranı ve stok göstergelerinde iyileşme olduğu
  görülmektedir. Yurt içi satışlardan elde edilen birim ürün karında ve diğer
  genel karlılık göstergelerinde reel olarak artışlar kaydedilmiştir. Birim
  karlılıkta yaşanan artışlara rağmen verimlilikte kısmi düşüş yaşanmıştır.
  Bunda en büyük etken istihdam rakamındaki önemli artıştır. Ayrıca 2006-2008
  döneminde Türkiye metalize iplik
  pazarında yaşanan büyümeye paralel olarak yerli üretim dalının satışlarını
  arttırdığı görülmektedir.              (2)
  Öte yandan mevcut dampinge karşı önlem öncesi döneme ilişkin şikâyetçi yerli
  üreticinin ekonomik göstergeleri ile önlem sonrası göstergeleri karşılaştırıldığında,
  önlemle beraber yerli üreticinin birçok temel ekonomik göstergesinin olumlu
  yönde seyir izlemeye başladığı görülmektedir.              Genel
  değerlendirme              MADDE
  23 – (1)
  Soruşturma konusu ülkeler, gerek üretim gerekse de ihracat kabiliyeti
  bakımından küresel metalize iplik pazarında ön
  sıralarda yer almaktadırlar. Bahse konu ülkeler menşeli ihracatçıların
  Türkiye pazarını iyi tanıdıkları ve pazara erişim konusunda herhangi bir
  sorunla karşılaşmadıkları, dinamik bir talebe sahip olan Türkiye pazarının önümüzdeki
  dönemde soruşturma konusu ülkeler açısından önemini arttıracağı
  görülmektedir. 2006-2008 dönemi için dampinge karşı önlem dikkate alınmadan
  yapılan hesaplamalarda soruşturma konusu ülkelerden (bir ülke hariç)  yapılan
  ithalatın kayda değer oranlarda yerli üretim dalının iç piyasa satış
  fiyatlarını kırdığı da tespit edilmiştir.              (2)
  Yerli üretim dalının üretim, satış, istihdam, karlılık gibi temel ekonomik
  göstergelerinin 2004 yılında dampinge karşı önlemin alınmasından sonra
  iyileşme eğiliminde olduğu görülmektedir. Damping önleminin yürürlükte olduğu
  dönem içerisinde yerli üretici sayısında önemli artış olduğu görülmüştür.              (3)
  Yukarıdaki bilgiler çerçevesinde, önlemin kalkması halinde soruşturma konusu ülkelerin
  muhtemel davranışlarını yansıtması bakımından esas soruşturmada hesaplanan
  damping marjlarının önemli düzeylerde olduğu, soruşturma konusu ülkelerin
  genel ihraç fiyatlarının dünya ticaretindeki ortalama fiyatların oldukça
  altında seyretmeye devam ettiği, önlemin kalkması halinde fiyata duyarlı olan
  soruşturma konusu ürünün küresel pazar daralması yaşanan mevcut konjonktürde
  büyük miktarlarda ve kolaylıkla Türkiye pazarına yönlendirilebileceğine
  ilişkin işaretlerin bulunduğu değerlendirildiğinden yürürlükteki önlemin
  kalkması halinde yerli üretim dalının ekonomik göstergelerinde meydana gelen
  düzelmenin ortadan kalkabileceği ve zararın yeniden meydana gelmesinin ve
  dampingli ithalatın devamı veya tekrarının muhtemel olduğu tespit edilmiştir. BEŞİNCİ KISIM Diğer Hususlar              Üçüncü
  ülkelerden ithalat              MADDE
  24 – (1)
  Soruşturma konusu üründe soruşturma konusu ülkeler haricindeki ülkelerden
  yapılan ithalatın, genel ithalat içindeki payının 2006 yılında %16, 2007
  yılında %20, 2008 yılında %46 ve 2009 yılında %43 değerini aldığı tespit
  edilmiştir. Bununla birlikte, üçüncü ülkelerden gerçekleşen ithalatın
  soruşturma konusu önlemin yürürlükten kaldırılması halinde dampingin ve
  zararın devam edebileceğine veya yeniden tekrarlanabileceğine ilişkin işbu
  Tebliğdeki tespitleri etkileyecek nitelikte olmadığı görülmektedir. ALTINCI KISIM Sonuç              Karar              MADDE
  25 – (1)
  Soruşturma sonucunda, yürürlükteki önlemin ortadan kalkması durumunda
  dampingin ve zararın devam etmesinin veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel
  olduğu tespit edildiğinden, uygulanmakta olan dampinge karşı önlemin
  İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu'nun kararı ve Bakan’ın onayı
  ile aşağıda belirtilen şekilde aynen uygulanmaya devam edilmesine karar
  verilmiştir.   
                Uygulama              MADDE
  26 – (1)
  Gümrük idareleri, Karar maddesinde gümrük tarife istatistik pozisyon
  numarası, tanımı ve menşe ülkesi belirtilen maddenin, diğer mevzuat hükümleri
  saklı kalmak kaydıyla, serbest dolaşıma giriş rejimi kapsamındaki ithalatında,
  karşılarında gösterilen oranda dampinge karşı önlemi tahsil ederler.              Yürürlük              MADDE
  27 – (1) Bu
  Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.              Yürütme              MADDE
  28 – (1)
  Bu Tebliğ hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan
  yürütür. 21 Temmuz 2010
  ÇARŞAMBA  Resmî Gazete Sayı : 27648 |