Başbakanlık (Gümrük Müsteşarlığı)’tan:
GÜMRÜK GENEL TEBLİĞİ
(Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirliği)
(Seri No: 2 )
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin
amacı, yetkilendirilmiş gümrük müşavirliği sisteminin daha etkin ve
verimli işlemesini sağlayacak açıklama ve düzenlemeleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ,
yetkilendirilmiş gümrük müşaviri olabilme şartlarına, yetki belgesi ile
ilgili işlemlere, yetkilendirilmiş gümrük müşavirince yapılacak tespit
işlemlerine ve yetkilendirilmiş gümrük müşavirlerinin görev, sorumluluk
ve bunların yerine getirilmemesi halinde uygulanacak cezalara ilişkin
usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ,
27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı, (18/6/2009 tarih ve 5911 sayılı Kanun
ile değişik) Gümrük Kanununun 10 ve 226 ncı
maddeleri ile 7/10/2009 tarih ve 27369 sayılı Mükerrer Resmî Gazete’de
yayımlanan Gümrük Yönetmeliğinin 574 üncü maddesine istinaden
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Tebliğin
uygulanmasında;
a) Genel Müdürlük:
Gümrükler Genel Müdürlüğü’nü,
b) Gümrük Müşaviri:
Eşyanın gümrükçe onaylanmış bir işlem veya kullanıma tabi tutulmasına
ilişkin gümrük işlemlerini dolaylı temsil yoluyla takip eden,
sonuçlandıran ve kendilerine Bakanlıkça gümrük müşavirliği izin belgesi
verilen kişiyi,
c) Bakanlık: Gümrük
ve Ticaret Bakanlığını,
ç) Olumlu Tespit Raporu:
Yetkilendirilmiş gümrük müşavirince gerçekleştirilen tespit işlemleri
sonucunda, tespit raporlarının sonuç bölümü için Rehberde öngörülen tüm
bilgileri içerecek şekilde, olumlu görüşü ihtiva eden raporu,
d) Olumsuz Tespit Raporu:
Yetkilendirilmiş gümrük müşavirince gerçekleştirilen tespit işlemleri
sonucunda olumsuz görüşü ihtiva eden raporu,
e) Program:
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığınca hazırlanan
ve internet ortamında erişimi elektronik olarak sağlanan
"Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri Programı"nı,
f) Rehber: Bu Tebliğin
uygulanmasına ilişkin her türlü usul ve esasın belirlendiği Genel
Müdürlükçe yayımlanan yetkilendirilmiş gümrük müşavirliği rehberini,
g) Şartlı Tespit Raporu:
Yetkilendirilmiş gümrük müşavirince gerçekleştirilen tespit işlemleri
sonucunda, rapor kapsamında ortaya konulması gereken tespitlerden birinin
ya da bazılarının, raporun sonuç bölümünde yer alan nihai görüşün olumlu
olmasını engelleyecek şekilde yapılamadığı durumları ihtiva eden raporu,
h) Tespit İşlemi: Bu Tebliğ
kapsamında yetkilendirilmiş gümrük müşavirince yapılacak tespit
işlemlerini,
ı) Tespit Raporu:
Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri tarafından tespit işlemleri için gerekli
inceleme ve araştırmanın tamamlanmasını müteakiben şekil ve içeriği
Rehberde yer alan Rehberin ilgili bölümlerinde belirtilen usul ve
esaslara uygun şekilde düzenlenecek raporu,
i) Tespit Sözleşmesi:
Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri ile yükümlü arasında özel hukuk
hükümlerine istinaden yapılan sözleşmeyi,
j) Vekâlet Bildirgesi:
Yetkilendirilmiş gümrük müşavirinin yetki belgesi çerçevesinde yaptığı
işlemlerin vekil tarafından yapılmasına yetki verdiği, vekilin ise bu
işlemleri yerine getirmeyi taahhüt ettiği ve bir örneği Ek-3’te yer alan
belgeyi,
k) Vekil: Bu Tebliğ
kapsamında yetkilendirilmiş gümrük müşavirinden istenilen vekâlet
bildirgesinde vekil olarak gösterilmiş yetkilendirilmiş gümrük müşavirini,
l) Yetki
Belgesi: Adına düzenlendiği gümrük müşavirinin bu Tebliğ kapsamında
tespit ve raporlama işlemlerini yapmaya yetkili olduğunu gösteren
belgeyi,
m) Yetkilendirilmiş
Gümrük Müşaviri: Bu Tebliğ kapsamındaki tespit işlemlerini yapan ve
sonucunda tespit raporu düzenleyen, Bakanlıkça adına yetki belgesi
düzenlenen gerçek kişi veya tüzel kişi ortağı gümrük müşavirini,
n) Yükümlü: Bu Tebliğ
kapsamındaki tespit işlemlerini yaptırmak üzere yetkilendirilmiş gümrük
müşaviri ile sözleşme imzalayan kişiyi,
o) Yetki numarası:
Yetkilendirilmiş gümrük müşavirinin tespit ve raporlama işlemlerini
yaparken kullandığı, bağımsız çalışması durumunda B ile tüzel kişi ortağı
olması durumunda ise T ile başlayan numarayı,
ifade etmektedir.
İKİNCİ BÖLÜM
Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirinin Sahip
Olması Gereken Nitelikler, Yetki Belgesi Başvurusu, Yetki Belgesine
İlişkin İşlemler
Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirinin sahip olması gereken nitelikler
MADDE 5 – (1) 11 inci maddede
belirlenen tespit işlemlerini yapacak gümrük müşavirinin yetkilendirilmiş
gümrük müşaviri olabilmesi için aşağıdaki niteliklere sahip olması
gerekir:
a) 4458 sayılı Gümrük
Kanununun 228 inci maddesinin ikinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri ile
geçici 5 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca gümrük müşavirliği izin
belgesine sahip olunması ya da 4458 sayılı Gümrük Kanununun 228 inci
maddesinin birinci fıkrası ile geçici 5 inci maddesinin birinci ve ikinci
fıkrası uyarınca hak sahibi olup, en az yedi yıl süre ile gümrük
müşavirliği izin belgesine sahip olunması,
b) Son beş yıl içinde 4458
sayılı Kanunun geçici 6 ncı maddesi uyarınca
kesinleşmiş geçici olarak mesleki faaliyetten alıkoyma cezası almamış
olması,
c) Dolaylı temsil suretiyle
gümrük idarelerinde iş takip etmemesi ve bu amaçla kurulmuş tüzel kişilere
ortak olmaması,
ç) 11 inci maddenin birinci
fıkrasının (a) bendinde belirtilen tespit işlemlerinin yapılacağı kişiler
ve antrepo işleticileri ile ortaklık ve çalışan statüde ilişkisi
bulunmaması.
Yetki belgesi başvurusu
MADDE 6 – (1) Gerçek kişi veya
tüzel kişi ortağı olarak yetki belgesi almak istenilmesi durumunda, yetki
belgesi başvurusunun, başvuru sahibinin ad-soyad,
adres, telefon ve e-posta adresi bilgilerini içeren bir dilekçe ile Genel
Müdürlüğe yapılması gerekir. Dilekçe ekinde aşağıda belirtilen belgeler
aranır:
a) Ek-1 ve Ek-2’de yer alan
başvuru formu ve taahhütname,
b) Başvuru tarihinden
geriye dönük en geç iki ay içinde resmi kuruma verilmek üzere alınan adli
sicil belgesi aslı,
c) Başvuru sahibi başvuru
tarihinden önce, dolaylı temsil suretiyle gümrük müşavirliği hizmeti
veren bir şirketin ortağı ise ortaklıktan ayrıldığını gösteren Ticaret
Sicil Gazetesi’nin aslı/örneği veya ilgili ticaret sicil memurluğundan
alınan belge aslı veya noter onaylı örneği,
ç) Başvuru sahibine ait,
son altı ay içinde çekilmiş 4,5x6 cm. ebatlarında iki adet vesikalık
fotoğraf,
d) Ek-3’te yer alan
taraflarca imzalanmış vekalet bildirgesi,
e) Tespit işlemlerinin
tüzel kişilik bünyesinde yürütülmek istenilmesi durumunda, tüzel kişinin
kuruluş, faaliyet alanı ve tüzel kişiliğe ortak olunduğunu gösteren
Ticaret Sicil Gazetesi’nin aslı/örneği veya ilgili ticaret sicil
memurluğundan alınan belge aslı veya noter onaylı örneği.
(2) Yetki belgesi
başvuruları, genel evrak kaydına alınmasını müteakip en geç onbeş iş günü içerisinde incelenerek sonuçlandırılır.
Yetki belgesi, yetki
numarası
MADDE 7 – (1) 5 inci maddede
yer alan nitelikleri taşıyan gümrük müşavirleri adına Genel Müdürlük
tarafından örneği Ek-4’te yer alan yetki belgesi düzenlenir.
(2) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirliği yetkisi kazanan gerçek kişilere B ile başlayan, tüzel kişi
ortağı olanlara ise T ile başlayan harf ve sıra numarasından oluşan bir
yetki numarası verilir.
(3) Adına yetki
belgesi düzenlenen gümrük müşavirinin BİLGE (Bilgisayarlı Gümrük Etkinlikleri)
kullanıcı kodlarına bloke konulur. Yetki sahibinin merkezi BİLGE programı
üzerinde işlem yapabilmesi için profil oluşturulur. Yetki belgesi, gümrük
müşavirinin kayıtlı bulunduğu Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü
tarafından yetkilendirilmiş gümrük müşaviri veya ortağı veya noter onaylı
vekâletnameyi haiz vekiline tutanak karşılığında teslim edilir.
Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri, internet üzerinden kendi erişim kodunu
oluşturur.
(4)Yetkilendirilmiş gümrük
müşaviri kendisine teslim edilen yetki belgesinin saklanmasından ve
erişim kodunun kullanımından sorumludur.
(5) Yetkilendirilmiş
gümrük müşavirinin adı soyadı, tüzel kişi ticaret unvanı, faaliyet
adresi, telefon ve e-posta adresi bilgileri Bakanlık internet sayfasında
yayımlanır. Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri adı-soyadı, tüzel kişi
ticaret unvanı, faaliyet adresi, telefon ve e-posta adreslerine ilişkin
bilgilerinde herhangi bir değişiklik olması durumunda, bilgilerin program
aracılığıyla güncellenmesi için Genel Müdürlüğe bildirimde bulunur.
(6) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirliği yetkisini kazanan kişinin gümrük müşavirliği statüsünün devam
etmesi nedeniyle bu Tebliğ’de yer almayan hususlarda Gümrük Müşavirinin
tabi olduğu mevzuat hükümleri yetkilendirilmiş gümrük müşaviri için de
geçerlidir.
Yetki belgesinin
yenilenmesi
MADDE 8 – (1) Aşağıdaki
durumlarda yetki belgesi yenilenir.
a) Yetki belgesinin
çalınması, kaybolması, yanması, yırtılması ve okunamaz hale gelmesi.
b) Gerçek kişinin ad ve
soyadında değişiklik olması.
c) Ortağı olduğu tüzel
kişiye ait vergi numarası veya ticaret unvanı bilgilerinde değişiklik
olması.
(2) Yetki belgesinin
yenilenebilmesi için; yetki belgesi aslı ve/veya yetki belgesinin
yenilenmesini gerektiren durumu tevsik edici belge ile birlikte Genel
Müdürlüğe yazılı olarak başvuruda bulunulması gerekir.
(3) Yenilenen yetki
belgesi gümrük müşavirinin kayıtlı bulunduğu Gümrük ve Ticaret Bölge
Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş gümrük müşaviri veya ortağı veya
noter onaylı vekâletnameyi haiz vekiline tutanak karşılığında teslim
edilir.
(4) Yetki belgesi yenilenen
yetkilendirilmiş gümrük müşaviri eski yetki belgesi kapsamında almış
olduğu yetki numarası ve erişim kodunu kullanmaya devam eder.
Yetki belgesinin
değiştirilmesi
MADDE 9 – (1) B yetki
belgesinin T yetki belgesiyle, T yetki belgesinin B yetki belgesiyle veya
T yetki belgesinin yeni bir T yetki belgesiyle değiştirilmesini
gerektiren durumlarda eski yetki belgesi geri alınarak yapılacak
değerlendirme neticesinde yeni yetki belgesi düzenlenir.
(2) Yetki belgesinin değiştirilebilmesi
için 6 ncı maddenin birinci fıkrasında
istenilen belgelere ek olarak duruma göre tüzel kişi ortaklığına
girdiğini, ortaklıktan ayrıldığını veya ortaklıktan ayrıldığı ve yeni bir
ortaklığa girdiğini gösteren ticaret sicil gazetesinin aslı/noter onaylı
örneği veya ilgili ticaret sicil memurluğundan alınan belge aslı/noter
onaylı örneği ile birlikte Genel Müdürlüğe yazılı olarak başvuruda
bulunulması gerekir.
(3) Değiştirilen
yetki belgesi ile yeni yetki numarası gümrük müşavirinin kayıtlı bulunduğu
Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş gümrük
müşaviri veya ortağı veya noter onaylı vekâletnameyi haiz vekiline
tutanak karşılığında teslim edilir.
Yetki belgesinin geri
alınması
MADDE 10 – (1) 5 inci maddede
belirtilen koşullardan herhangi birinin ortadan kalktığının tespiti
halinde veya yetkilendirilmiş gümrük müşavirinin talebi üzerine yetki
belgesi geri alınır. Bu durumlarda, daha önce alınmış yetki belgesi Genel
Müdürlüğe veya en yakın gümrük idaresine tutanak karşılığında iade
edilir. Gümrük idaresine iade edilen yetki belgesi, en geç üç iş günü
içerisinde teslim tutanağı ile birlikte Genel Müdürlüğe gönderilir.
(2) Yetki belgesi geri
alınan yetkilendirilmiş gümrük müşavirine ait yetki numarası iptal
edilerek erişim koduna bloke konulur.
(3) Başvuru tarihinden
itibaren üç ay içerisinde ilgilisi tarafından teslim alınmaması halinde,
belge düzenlenmemiş sayılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Tespit İşlemi Yapılacak Gümrük İşlemleri,
Tespit Ücreti, Genel Hükümler
Tespit işlemi yapılacak
gümrük işlemleri
MADDE 11 – (1) Gümrük
mevzuatının doğru olarak uygulanmasını sağlamak üzere aşağıda kodları
belirtilen gümrük işlemleriyle ilgili tespitlerin yapılması gerekir.
a) Genel ve özel
antrepolara ilişkin tespit işlemleri;
1) AN1, antreponun açılmasına
ilişkin başvuru dosyalarının ön incelemesini,
2) AN2, antrepoda
genişletme, daraltma işlemlerine ilişkin başvuru dosyalarının ön
incelemesini,
3) AN3, antrepodaki
tadilatlara ilişkin başvuru dosyalarının ön incelemesini,
4) AN4, antrepodaki adres değişikliğine
ilişkin başvuru dosyalarının ön incelemesini,
5) AN5, Gümrük
Yönetmeliğinin 523 üncü maddesi çerçevesinde antreponun devir
işlemlerinin mevzuata uygunluğunun incelenmesini,
6) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
7) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
8) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
9) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
kapsar.
b) Geçici ithalat rejimine
ilişkin tespit işlemleri,
1) GC1, kısmi muafiyet
suretiyle geçici ithalat rejimine konu eşya ile tam muafiyet suretiyle
geçici ithalat rejimine konu mesleki teçhizat, ambalaj maddeleri, özel
nitelikli eşya ve numunelere ilişkin süre uzatımı talebinde, eşyanın
rejimin öngördüğü şekilde kullanılıp kullanılmadığının tespitini,
2) GC2, ithalat
vergilerinden tam muafiyet suretiyle geçici ithalat rejimine konu özel
nitelikli eşyanın (kalıp, çizim, taslak ve benzeri diğer eşya, ölçme,
kontrol, test araçları ve benzeri diğer eşya ile özel alet ve araçlar)
kullanımı sonucunda elde edilen ürünlerin tamamının ya da öngörülen
oranda Türkiye Gümrük Bölgesinden ihraç edildiğinin tespitini,
kapsar.
c) GK1, gümrük kontrolü
altında işleme rejimi kapsamında ibra işleminin tespitini kapsar.
ç) NK1, eşyanın öngörülen
süre dâhilinde nihai kullanıma tahsis edilip edilmediği ve öngörülen
amaçlar için kullanılıp kullanılmadığının tespitini kapsar.
d) DR1, dâhilde işleme
rejimi kapsamındaki eşyaya verilen izinlerle ilgili süre uzatımlarına
esas teşkil edecek işlemlerin tespitini kapsar.
e) Menşe mevzuatına ilişkin
tespit işlemleri,
1) SK1, İbraz edildiği
ithalatçı ülkeden sonradan kontrol talebiyle alınan A.TR Dolaşım
Belgeleri, EUR 1 / EUR.MED Dolaşım Belgeleri ile EUR.1 / EUR.MED Dolaşım
Sertifikaları ve/veya Fatura Beyanları / EUR.MED Fatura Beyanlarının
ilgili mevzuatları çerçevesinde sonradan kontrol işlemlerinin
yapılmasını,
2) INF4, ithalatçı ülke
gümrük idarelerinden kontrol talebiyle alınan kısa dönem ve/veya uzun
dönem tedarikçi beyanlarının ilgili mevzuatları çerçevesinde
kontrollerinin yapılarak, INF 4 Bilgi Formu düzenlenmesine yönelik
işlemlerin yapılmasını,
3) AT1, 4458 sayılı Gümrük
Kanunu ve dış ticaret mevzuatına uygun olarak ithal edildikten ve
kullanıldıktan sonra ihraç edilmek istenilen eşya için A.TR Dolaşım
Belgesi düzenlenmesinin söz konusu olduğu; ancak bu eşyanın ithaline
ilişkin tevsik edici belgelerin, 4458 sayılı Gümrük Kanununun 13 üncü
maddesinde yer alan 5 yıllık belge saklama süresinin geçmesi nedeniyle
artık mevcut olmadığı hallerde, İhracatı ve Yatırımları Teşvik mevzuatı
hükümleri ve İthalat Rejiminin Mahrecine İade hükümleri saklı kalmak ve
eşyanın serbest dolaşımda olduğunu belirleyen ticari belge ve kayıtları
ile eşyanın muhasebe kayıtlarının bulunduğu envanter defteri kayıtları
esas alınarak serbest dolaşım statüsünün belirlenmesini,
4) EU2, tercihli ticaret
anlaşmaları çerçevesinde onaylanmış ihracatçı yetkisi başvurusuna konu
eşyanın menşe kurallarına uygunluğunun tespitini,
kapsar.
f) Onaylanmış Kişi
Statüsüne ilişkin tespit işlemleri; OK1, onaylanmış kişi statü belgesi
müracaatına ilişkin başvuru dosyalarının ön incelemesini kapsar.
g) Çok zor duruma
ilişkin tespit işlemleri,
1) ZD1, 21/7/1953 tarihli
ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 48 inci
maddesi ve 22/4/2011 tarihli ve 27913 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Tahsilat İşlemleri Gümrük Genel Tebliği (Seri No:1)’nin
17 nci maddesi gereğince, tecil ve
taksitlendirme talebinde bulunan yükümlülerin çok zor durumda olup
olmadıklarının tespitini kapsar.
ğ) Beyannamenin
belirli alanlarında yapılacak düzeltmeye ilişkin tespit işlemleri,
1) BD1, Gümrük Kanununun 73
üncü maddesinin ikinci fıkrası uyarınca beyannamede yapılacak düzeltme
işlemlerinin, rehberde yer alan usul ve esaslar dikkate alınarak ön
incelemesini kapsar.
(h) Takas işlemlerinde
KKDF muafiyeti uygulanmasına ilişkin tespit işlemleri,
1) TK1, Takas kapsamında
yapılan ithalat ve ihracat işlemlerinin farklı gümrük idarelerinden
yapılması halinde KKDF muafiyeti uygulanmasına esas teşkil edecek
tespitleri kapsar.
Tespit ücreti
MADDE 12 – (1) Yetkilendirilmiş
gümrük müşavirleri, yapacakları tespit işlemlerine ilişkin hizmet karşılığı
Gümrük Kanunu’nun geçici 6 ncı maddesinin
onuncu fıkrasına istinaden belirlenen “Yetkilendirilmiş Gümrük
Müşavirleri Asgari Ücret Tarifesi”ni uygular.
(2) Yetkilendirilmiş gümrük
müşaviriyle yükümlü arasında belirlenecek ücretin takvim yılı bazında belirlenen
ve hizmete konu iş ve işlemlerin gerçekleştirildiği yılı kapsayan asgari
ücret tarifesinden az olmaması gerekir.
Genel hükümler
MADDE 13 – (1) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
(2) NK1 tespit
işlemi ile ilgili olarak belirlenen asgari ücretin tespit raporuna konu
nihai kullanım izin belgesi kapsamı eşya için alınan teminat miktarını
aşması halinde bu Tebliğ hükümlerinin uygulanması zorunluluğu
bulunmamaktadır. Bu hüküm, 89.08 tarife pozisyonunda yer alan ‘sökülecek
gemilerle, suda yüzen sökülecek diğer araçlar’ için uygulanmaz.
(3) Dâhilde işleme iznine
konu ithal eşyasının kıymetinin 10.000 Avro’yu aşmaması durumunda, DR1
tespit işleminin yapılması zorunluluğu bulunmamaktadır.
(4) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
(5) Sonradan
kontrole tabi ihraç eşyasına ilişkin toplam fatura bedelinin 10.000 TL’yi
aşmaması durumunda, SK1 tespit işleminin yapılması zorunluluğu
bulunmamaktadır. Firmaların talep etmeleri durumunda bu kıymetin
altındaki işlemler için de SK1 tespit işlemi yapılabilir.
(6) İthalat
vergilerinden tam veya kısmi muafiyet suretiyle geçici ithalata konu eşya
ile gümrük kontrolü altında işleme rejimi kapsamı eşyaya ilişkin toplam
fatura bedelinin 10.000 TL’yi aşmaması durumunda GC1, GC2 ve GK1 tespit
işleminin yapılması zorunluluğu bulunmamaktadır. Firmaların talep
etmeleri durumunda bu kıymetin altındaki işlemler için de GC1, GC2 ve GK1
tespit işlemi yapılabilir.
(7) ZD1 tespit
işlemine ait tespit raporları, Tahsilat İşlemleri Gümrük Genel Tebliği
(Seri No:1), bu Tebliğ ve rehberde belirtilen usul ve esaslar dikkate
alınarak hazırlanır.
(8) Yetkilendirilmiş
gümrük müşavirleri, görevlerinin ifası ile ilgili olarak, aralarındaki
evlilik bağı ortadan kalkmış olsa dahi eşlerinin, üçüncü derece de dâhil
olmak üzere kan veya kendisini oluşturan evlilik bağı ortadan kalkmış
olsa dahi kayın hısımlarının iş ve işlemlerini gerçekleştiremezler.
(9) Yetkilendirilmiş
gümrük müşaviri olarak çalışmaya başlamadan önce antrepo işleticisi ile
ortaklık ilişkisi içinde olanlar, bu ortaklık ilişkisinin bitirilmesinden
itibaren iki yıl geçmedikçe aynı antreponun tespit işlemlerini
yapamazlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Tespit Sözleşmesi, Tespit Raporu, Çalışma
Düzeni, Evrak İşlemleri,
Gümrük Müşavir Yardımcısı ve Stajyer
Çalıştırma
Tespit sözleşmesi
MADDE 14 – (1) Yetkilendirilmiş
gümrük müşaviri tarafından yapılacak her bir tespit işlemi için yükümlü
ile ayrı bir tespit sözleşmesi yapılır.
(2) Tespit sözleşmesi,
Ek-5’te yer alan örneğe uygun olarak program üzerinden düzenlenir.
Sözleşmenin hazırlanmasında rehberde geçen usul ve esaslar ile
Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri Asgari Ücret Tarifesi dikkate alınır.
(3) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirinin mesleki faaliyetini yerine getiremeyeceği ölüm, yetki belgesi
iptali, meslekten çıkarılma ve benzeri durumlarda bir takvim yılı içinde
toplamda otuz günü aşmamak üzere vekil görevlendirilir. Ayrıca izin,
hastalık ve benzeri durumlar nedeniyle geçici olarak mesleki faaliyete
ara verilmesi gerektiğinde yine aynı süre ile sınırlı olmak şartıyla
vekil tarafından tespit işlemlerinin devamlılığı sağlanır ve bu durumda
yapılan tespit işlemlerinden tespit sözleşmesine taraf olan
yetkilendirilmiş gümrük müşaviri ile vekil müteselsilen
sorumludur.
(4) Tespit sözleşmesi,
geçerlilik süresi içinde taraflarca yenilenebilir. Bu durumda
yetkilendirilmiş gümrük müşaviri tarafından yeni tespit sözleşmesi için
program vasıtasıyla sözleşme yılı/yetki numarası/tespit kodu/sıra
numarasından oluşan yeni bir müteselsil sıra numarası alınır.
(5) Tüzel kişilik ortağı
olarak faaliyet gösteren yetkilendirilmiş gümrük müşavirince düzenlenecek
tespit sözleşmesi, tespit işlemini yapacak yetkilendirilmiş gümrük
müşaviriyle birlikte, ortağı bulunduğu tüzel kişi adına söz konusu tüzel
kişiyi temsil ve ilzam yetkisi bulunan kişi ya da kişiler tarafından da
imzalanır.
Tespit sözleşmesinin
elektronik ortamda gönderilmesi
MADDE 15 – (1) Yapılan tüm
tespit sözleşmelerine ilişkin bilgiler Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri
tarafından, sözleşmenin yapıldığı tarihten itibaren en geç yedi gün
içinde, erişim kodu kullanılarak program vasıtasıyla, elektronik ortamda
gönderilir.
İptal veya feshedilen
tespit sözleşmelerine ilişkin işlemler
MADDE 16 – (1) Tespit
sözleşmesi;
a) Yetkilendirilmiş Gümrük
Müşavirine ait yetki numarasının değişmesi durumunda,
b) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirinin mesleki faaliyetini yerine getiremeyeceği ölüm, yetki belgesi
iptali, meslekten çıkarılma ve benzeri durumlarda vekile ilişkin hükümler
yerine getirildikten sonra,
c) Tespit işlemine konu
faaliyetin sona ermesi veya faaliyet alanının ortadan kalkması nedeniyle
tespit işleminin yapılamayacağı durumda
iptal edilir.
(2) Tespit sözleşmesi,
sözleşmede yer alan “Özel Şartlar” başlıklı bölümde açıkça belirtilmek
suretiyle tek taraflı veya karşılıklı anlaşma suretiyle iki taraflı
feshedilebilir. Fesih işlemine istinaden sözleşmenin program üzerinden
Genel Müdürlükçe iptal edilebilmesi için özel hukuk hükümleri saklı
kalmak koşuluyla sözleşmenin feshedildiğini tevsik edici belge/belgelerin
Genel Müdürlüğe ibrazı gerekir.
(3) İptal veya
feshedilen tespit sözleşmelerine ilişkin tespit işlemleri yeni sözleşme
yapılıncaya kadar mevcut yetkilendirilmiş gümrük müşaviri veya vekili tarafından
yürütülür. Bu süre otuz günü aşamaz. Yeni sözleşmeye taraf olacak
yetkilendirilmiş gümrük müşaviri, fiili durumu eski yetkilendirilmiş
gümrük müşaviri ile birlikte ortak bir tutanağa bağlamak suretiyle işe
başlar. Yeni sözleşme yapacak yetkilendirilmiş gümrük müşaviri mevzuata
aykırı herhangi bir durumun tespiti halinde gerekçesi ile birlikte derhal
ilgili gümrük müdürlüğüne bildirimde bulunur.
Tespit raporları, ibrazı,
ibraz süreleri
MADDE 17 – (1) 11 inci
maddede belirtilen tespit işlemleri için bu Tebliğde ve rehberde
belirtilen usul ve esaslara uygun olarak rapor düzenlenir.
Yetkilendirilmiş gümrük müşavirince hazırlanan tespit raporlarına ilişkin
genel bilgileri içeren rapor özeti, tespit raporunun ibrazından önce
program üzerinden Bakanlığa gönderilir. Gümrüğüne sunulması gereken
tespit raporunun en geç ilgili rapor özetinin verildiği tarihi takip eden
yedi iş günü içerisinde gönderilmesi esastır. Bilgileri gönderilen her
bir tespit raporu özeti (Ek-6) için program tarafından bir referans numarası
verilir. Bu referans numarası tespit raporunun kapağında belirtilir.
(2) Düzenlenen tespit
raporunun ibraz edileceği merci/merciler ile ibraz süreleri aşağıda yer
almaktadır;
a) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
b) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
c) SK 1 tespit
işlemlerine ilişkin olarak düzenlenmesi gereken tespit raporları, kontrol
talebinde bulunan ülkenin talep yazısı tarihini müteakip en fazla beş ay
içerisinde düzenlenerek ilgili gümrük müdürlüğüne sunulur. INF4 tespit
kodu kapsamındaki işlemlerde bu süre üç aydır.
ç) (c) bendinde
belirtilen işlemlerin aynı bentte belirtilen süreler zarfında
tamamlanarak gerekli raporun ilgili gümrük müdürlüğüne ibraz edilememesi
halinde, durum ilgili gümrük müdürlüğünce varsa yetkilendirilmiş gümrük
müşaviri ve tespit raporu düzenleten kişinin gerekçeli görüşü ile
birlikte derhal AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğüne bildirilir. Anılan
Genel Müdürlükçe yapılan değerlendirme sonucunda, kontrol talebinde
bulunan ülke idaresine duruma göre ya olumsuz yönde yanıt verilir ya da gerekli
tespit raporunun düzenletilerek ilgili gümrük müdürlüğüne ibrazı için en
fazla bir aya kadar ek süre tanınır. Tespit raporunun verilen ek süre
zarfında da ilgili gümrük müdürlüğüne sunulamaması halinde, kontrol
talebinde bulunan ülke idaresine olumsuz yönde yanıt verilerek dosya
kapatılır. Bu aşamadan sonra verilen raporlar ve yapılan itirazlar
değerlendirmeye alınmaz.
d) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
e) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
f) OK1 tespit işleminin
sözleşmenin yapıldığı tarihi izleyen otuz gün içerisinde olumlu veya
olumsuz olarak rapora bağlanılması zorunludur. Bu süreleri aşan bir
tarihte düzenlenen raporlar geçersizdir. Yapılan tespit neticesinde
süresi içerisinde düzenlenen rapor olumluysa iki nüsha halinde, olumsuzsa
bir nüsha halinde yükümlüye sunulur.
(g) TK1 tespit
işlemine ilişkin düzenlenen raporun bir örneği takas işlemlerinin
bitirilmesi gereken süre sonundan itibaren en geç 1 ay içerisinde takas
dilekçesinin verildiği gümrük müdürlüğüne, bir örneği de yükümlüye
sunulur.
Tespit raporlarına ilişkin
gümrük idaresince yapılacak işlemler
MADDE 18 – (1) Tespit raporunda
yer alan bilgiler raporu teslim alan birim tarafından, raporda yer alan
"rapor özeti referans numarası" kullanılarak, program
aracılığıyla kontrol edilir. Elektronik ortamda gönderilmiş olan ilgili
rapor özetinde yer alan bilgilerle uyumlu olduğu saptanan tespit
raporları program üzerinden kabul edilir ve gereği yapılır.
(2) İbraz edilen
tespit raporu ile ilgili rapor özetinde yer alan bilgiler arasında hata
veya uyumsuzluk olması durumunda gerekçesi belirtilmek suretiyle söz
konusu rapor ilgili yetkilendirilmiş gümrük müşavirine hata ve
uyumsuzluğun düzeltilmesi amacıyla en fazla iki defa iade edilir. Durumun
devamı halinde 21 inci maddenin yedinci fıkrası hükmü çerçevesinde
değerlendirme yapılarak cari işlemlerin devamlılığı sağlanır.
(3) OK1 kapsamında
düzenlenen tespit raporları, ancak yükümlü tarafından onaylanmış kişi
statü belgesi için raporun düzenleme tarihini izleyen beş iş günü
içerisinde müracaat edilmesi halinde değerlendirilmeye alınır.
Çalışma düzeni, evrak
işlemleri ve dosyalama
MADDE 19 – (1) Yetkilendirilmiş
gümrük müşaviri, gerçekleştireceği tespit işlemlerini, tespit işlemi
kapsamında gerçekleştirilen inceleme ve araştırmalar sırasında toplanan
bilgileri ve yapılan tespit işleminin detayını ihtiva edecek şekilde
düzenli bir kayıt-dosyalama sistemi içinde yapar.
(2) Her bir tespit işlemi
için ayrı bir tespit dosyası açılır.
(3) Açılan tespit
dosyalarına sözleşme yılı/yetki numarası/tespit kodu/sözleşme sıra no/yıl/sıra
numarasını içerecek şekilde her yıl itibariyle müteselsil numara verilir.
(4) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
(5) Tespit işlemi
kapsamında düzenlenen tutanaklar, yapılan yazışmalar, kendisiyle tespit
sözleşmesi yapılan gerçek/tüzel kişi tarafından ibraz edilen belgeler ve
hazırlanan tespit raporu bahsi geçen tespit dosyasında muhafaza edilir.
(6) Tespit dosyalarında yer
alacak bilgi ve belgeler, rehberin tespit işlemlerine ilişkin
bölümlerinde belirtilen hususları da içermek, yapılacak tespit ve denetim
işlemlerinde yetkili personele azami kolaylığı sağlayacak tertip ve
düzeni ihtiva etmek şartıyla, yetkilendirilmiş gümrük müşaviri tarafından
belirlenir.
(7) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirince düzenlenen her bir tespit raporuna, içinde yer aldığı tespit
dosyasının sayısı verilir.
(8) Yükümlüler, 11 inci
maddedeki tespit işlemleriyle ilgili bütün bilgi ve belgeleri
yetkilendirilmiş gümrük müşavirine sunmak ve yapılacak tespit işlemlerini
kolaylaştıracak tedbirleri almak zorundadır.
(9) 11 inci maddedeki tespit
işlemlerinin yerine getirilmesinde gerekli bilgi ve belgeleri sunmaktan
kaçınan yükümlüler ilgili yetkilendirilmiş gümrük müşaviri tarafından
derhal Bakanlığa bildirilir.
Gümrük müşavir yardımcısı
ve stajyer çalıştırma
MADDE 20 – (1) Yetkilendirilmiş
gümrük müşaviri sosyal güvenlik mevzuatına uygun olarak ve Gümrük
Yönetmeliğinin 563 üncü maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında ilgili
Derneğe bildirimi yapılmış olan gümrük müşavir yardımcısı ve/veya stajyer
çalıştırabilir.
(2) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
(3) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
(4) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
(5) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
(6) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
(7) Yetkilendirilmiş gümrük
müşaviri yanında stajyer ve gümrük müşavir yardımcısı statüsünde
çalışmaya başlayan kişilerin çalışma sürelerinin tespit ve takibinde
Gümrük Müşavirleri yanında çalışan gümrük müşavir yardımcıları ile
stajyerlere ilişkin usul ve esaslar uygulanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sorumluluk, Yetki Belgesi İptali, Cezai
Hükümler
Sorumluluk
MADDE 21 – (1) 11 inci maddede
belirtilen tespit işlemlerine ilişkin düzenlenen raporları ve rapor
özetlerini süresi içerisinde gümrük mevzuatına veya sair mevzuata uygun
olarak hazırlamak ve ibraz etmek.
(2) Tespit işlemlerinin
yapılması sırasında gümrük mevzuatına veya sair mevzuata herhangi bir
aykırılık tespit edilmesi veya böyle bir aykırılık bulunduğuna dair ciddi
şüpheler oluşması halinde, derhal ilgili gümrük müdürlüğüne bildirimde
bulunmak.
(3) Hazırlanan her türlü
tespit raporunu ve eklerini, bunlara dayanak olan tespit sözleşmelerini,
tespit işleminde kullanılan ve mevzuata uygun ve doğruluğundan sorumlu
olduğu diğer tüm bilgi ve belgeleri istenildiğinde ibraz etmek üzere beş
yıl süreyle muhafaza etmek.
(4) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
(5) Tespit işlemleri ile
ilgili olarak belirlenen asgari fiyatın altında hizmet vermemek.
(6) a) Dolaylı
temsil suretiyle faaliyet gösteren gümrük müşavirleri ya da tespit
işlemini yaptıran yükümlüler ile doğrudan veya dolaylı iş ilişkisi içinde
bulunmamak. Aşağıda bu nevi iş ilişkisinin bulunduğunun kabul edileceği
durumlara, bunlarla sınırlı olmamak üzere, yer verilmektedir:
1) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirinin dolaylı temsil suretiyle iş takibi yapan gümrük müşaviri
ve/veya tespit işlemini yaptıran yükümlü ile kira akdi olmaksızın aynı
adreste faaliyet göstermesi.
2) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirinin dolaylı temsil suretiyle iş takibi yapan gümrük müşaviri veya
ortakları ile ortaklık ilişkisine girmiş olduğunun belirlenmesi.
3) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirinin tespit işlemini yaptıran yükümlü veya yükümlünün ortaklarıyla
ortaklık ilişkisine girmiş olduğunun belirlenmesi.
4) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirliği şirketinin ortaklarından herhangi birinin tespit işlemini
yaptığı kişiler ile ortaklık ya da çalışan statüde ilişki içinde bulunması.
5) Yetkilendirilmiş gümrük
müşaviri ile tespit işlemini yaptıran yükümlü arasında tespit işlemleri
dışında karşılıklı hizmet faturası alışverişi yapılması veya iade fatura
tanzim edilmesi, tespit işlemleri ile ilgisi bulunmayan
karşılıklı/karşılıksız para veya ekonomik değer transferi yapılması.
6) Tespit sözleşmesi gereği
tespit yaptıran tarafından karşılanması gereken büro, ısınma, iletişim,
elektrik gibi tespitle ilgili giderler için yetkilendirilmiş gümrük
müşaviri tarafından ödeme yapılması.
7) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirince tespit işlemini yaptığı yükümlülere tespit işlemleri veya
danışmanlık hizmeti dışında herhangi bir hizmet verilmesi, belge temin,
takip ve kapatma gibi işlemler yapılması.
8) Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri tarafından dolaylı
temsil suretiyle iş takibi yapan gümrük müşavirine 11 inci maddede yer
alan tespit işlemleri haricinde bir hizmet verilmesi, bu kişiler arasında
hizmet faturası alışverişi yapılması, karşılıklı/karşılıksız para veya
ekonomik değer transferi yapılması.
b) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirleri tarafından, tespit işlemini yaptıran yükümlülere verilen
danışmanlık hizmeti (a) bendi kapsamında değerlendirilmez. Halka açık
şirketlerdeki ortaklıklarda (a) bendinin (2), (3), (4) alt bentlerinin
uygulanabilmesi için söz konusu kişilerin şirketin yönetim veya denetim
kurulunda görev alması ve/veya en az % 10 hisseye sahip olması gerekir.
(7) 11 inci maddede yer
alan tespit işlemleri gerçekleştirilirken bir tespitle ilgili birden
fazla hususta gümrük idaresinde gereksiz iş yüküne neden olacak şekilde
düzeltme talebinde bulunmamak.
(8) Bu Tebliğ kapsamında
elde edilen bilgi ve belgeleri Tebliğde öngörülen amaçlar dışında
kullanmamak.
(9) Bu Tebliğ kapsamındaki
tespit işlemlerinde kaşe kullanılması ve bu kaşenin yetki no.su, adı,
soyadı ve varsa tüzel kişi unvanını içermesini mümkün kılmak.
(10) Yaptıkları tespit
işlemleri ve bunlara ilişkin raporların doğru olmaması halinde, tespit
işleminin kapsamı ile sınırlı olmak üzere zıyaa uğratılan vergilerden ve
kesilecek cezalardan yükümlü ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu olmak.
(11) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
(12) YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
Yetki belgesi iptali
MADDE 22 – (1) 21 inci
maddenin beş, altı ve sekizinci fıkralarına aykırı davranan, görevini
bağımsızlık, tarafsızlık ve dürüstlükle yapmayan veya kusurlu olarak
yapan ya da Kanunda yer alan mesleğin genel prensiplerine aykırı
harekette bulunan yetkilendirilmiş gümrük müşavirinin yetki belgesi geri
alınır, kullanıcı koduna ve şifresine program üzerinden bloke konarak
işlem yapması engellenir. Bu şekilde yetki belgesi geri alınan
yetkilendirilmiş gümrük müşavirlerine beş yıl süre geçmeden tekrar yetki
belgesi verilmez.
(2) Yetkilendirilmiş gümrük
müşavirinin ölümü, meslekten çıkarılması durumunda yetki belgesi iptal
edilir.
(3) Sahte veya yanıltıcı
belgelere dayanılarak alındığı anlaşılan yetki belgesi Genel Müdürlükçe
iptal edilir.
Cezai hükümler
MADDE 23 – (1) 21 inci
maddenin bir, üç, dokuz ve onuncu fıkralarına aykırı davranan
yetkilendirilmiş gümrük müşaviri hakkında 4458 sayılı Gümrük Kanununun
geçici 6 ncı maddesi uyarınca işlem yapılır.
(2) 21 inci maddenin
yedinci fıkrasına aykırı hareket edilmesi halinde Gümrük Kanununun 241
inci maddesine istinaden usulsüzlük cezası uygulanır. Bu tür gereksiz iş
yüküne neden olacak sistemsel ve şekilsel hataların, bir aylık dönem
içerisinde üçten fazla olması halinde Gümrük Kanununun geçici 6 ncı maddesi uyarınca işlem yapılır.
(3) Altı aylık dönem
içerisinde aynı tespit koduna ilişkin olarak 21 inci maddenin yedinci fıkrasına
aykırı davranılması halinde bu durumun YGM sisteminin ve gümrük
idarelerinin işlemlerinin sağlıklı işleyişine zarar verecek sıklıkta
olduğunun ilgili idare amiri tarafından tutanağa bağlanması ile aynı
maddenin onbirinci fıkrasına aykırı davranılması
hallerinde, ilgili yetkilendirilmiş gümrük müşavirine altı ay süre ile
aynı tespit kodundan sözleşme yapmama cezası verilir.
(4) 13 üncü maddenin
sekizinci ve dokuzuncu fıkralarına aykırı davranılması halinde, bu
aykırılık düzeltilinceye kadar yetkilendirilmiş gümrük müşavirinin sistem
üzerinde işlem yapması engellenir. Bu fıkra hükmünün yerine getirilmesi,
yetkilendirilmiş gümrük müşaviri hakkında ayrıca Gümrük Kanununun geçici
6 ncı maddesi uyarınca işlem yapılmasına engel
teşkil etmez.
(5) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
(6) YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMIŞTIR
ALTINCI BÖLÜM
Son Hükümler
Yetki
MADDE 24 – (1) Bakanlık bu
Tebliğin uygulanmasını temin etmek amacıyla gerekli göreceği her türlü
tedbiri almaya, özel ve zorunlu durumları inceleyip sonuçlandırmaya yetkilidir.
(2) Bu Tebliğde yer almayan
hususlarda gümrük ve sair mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.
(3) Gümrük amirleri veya
yetkili kılınacak gümrük memurları, gerekli görüldüğü takdirde, bu Tebliğ
kapsamında yapılacak her türlü işlemi incelemeye yetkilidir.
Yürürlükten kaldırılan
hükümler
MADDE 25 – (1) Bu Tebliğ’in
yayımlandığı tarihten itibaren, 19/1/2008 tarih ve 26761 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan 60 seri no.lu Gümrük Genel Tebliği (Gümrük
İşlemleri) ve 29/5/2008 tarih ve 26890 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
1 seri no.lu Gümrük Genel Tebliği (Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri)
ile anılan Tebliğlerin ek ve tadilleri yürürlükten kaldırılmıştır.
(2) Bu fıkranın
yürürlüğe girdiği tarih itibariyle, Gümrük Genel Tebliği (TIR İşlemleri)
(Seri No: 1)’nin 36 ncı
maddesi ve 41 inci maddesinin dördüncü fıkrası yürürlükten
kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Tebliğ’in
yürürlüğe girmesinden önce düzenlenmiş sözleşmelere ilişkin tespit
işlemleri 60 seri no.lu Tebliğ (Gümrük İşlemleri) ile 1 seri no.lu Tebliğ
(Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri) kapsamında 31/12/2011 tarihine
kadar sonlandırılır.
GEÇİCİ MADDE 2 – YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR
GEÇİCİ MADDE 3 – (1) 1 seri no.lu
Gümrük Genel Tebliğ (Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri) hükümleri
çerçevesinde verilen yetkilendirilmiş gümrük müşaviri yetki belgelerine
istinaden yapılan işlemler geçerlidir.
GEÇİCİ MADDE 4 – (1) 1 seri no.lu
Gümrük Genel Tebliğ (Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri) hükümleri
çerçevesinde verilen yetki belgeleri bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihi
izleyen otuz gün süresince geçerlidir.
GEÇİCİ MADDE 5 – (1) Bu Tebliğin
yürürlüğe girmesinden önce yetki belgesine sahip olanlar, bu Tebliğin
yürürlüğe girmesinden itibaren otuz gün içerisinde Gümrükler Genel
Müdürlüğü’ne müracaat etmeleri halinde kendilerine yeni yetki belgesi
verilir. Otuz günlük süre içerisinde müracaat etmeyenlerin yetki
belgeleri iptal edilerek, kullanıcı kodu ve şifrelerine bloke
konur.
GEÇİCİ MADDE 6 –(1) 13 üncü maddenin
sekizinci ve dokuzuncu fıkralarına aykırılık teşkil eden sözleşmeleri
bulunan yetkilendirilmiş gümrük müşavirlerinin, mezkûr fıkraların yayımı
tarihinden itibaren altı ay içerisinde söz konusu sözleşmeleri iptal
etmeleri gerekir.
(2) Bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihte, Ek-4’e uygun olarak düzenlenmiş bulunan yetki belgeleri,
geçerliliğini korumaya devam eder. Ancak talep edilmesi halinde yetki
belgeleri yenilenebilir.
(3) Vekâlet bildirgelerini
bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte değiştirilen Ek-3’e uygun olarak
yenileyenlerin, taahhütnamelerini de bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihte değiştirilen Ek-2’ye uygun hale getirmeleri gerekir.
Yürürlük
MADDE 26 – (1) Bu Tebliğin;
a) 17 nci
maddenin ikinci fıkrasının (f) bendi ile 18 inci maddenin üçüncü fıkrası
yayımından üç ay sonra,
b) Diğer maddeleri yayımı
tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 27 – (1) Bu Tebliğ
hükümlerini Gümrük ve Ticaret Bakanı yürütür.
Ekleri
için tıklayınız
5 Mayıs 2011 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 27925
|